Sludder & Vås!
Posted 23 November 2006 - 00:00
Posted 25 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
mona anette: komme med den lille blå på naf kjøring snart da? (dere har den bilen ennå?)
![]()
http://www.nofear.no
you don`t exist. go away.
Opprinnelig postet av Medusa
Så klart vi har go bilen ennå, det er jeg og snupi kjører rindt i:D
Hadde vært gøy med litt kjøring igjen, begynner å bli ganske så lenge siden. Har vel ikke kjørt siden TT juni 2005(før kulen på magen kom).
Hei:)
Jeg fikk tak i en pajero 92 mod som har gått 300000, det fuka bra den første uka, så ble det en rar lyd når jeg skule klørtse, men pedalen helt inn, tok jeg den ut en par cm, så gikk det bra! *(dette var en lørdags kveld) alt som heter verksted var stengt) så jeg kjøret hjem og parkterte.. på søndagen skule jeg ut men den nye bilen og vise den til noen kammerater. (enda var den rar lyd der) gutta synes det var litt av en bil.. og glede seg til fjell tur og greier. men så skule jeg hjem igjen, og kom ca 400 meter så fikk jeg ikke til å klørtse og bilen ble stående. og padelen var normal tyngde på.. med halen mellom beina måte jeg spøre en kompis om han kune slepe meg bort det i fra med sin OPEL.... :-( enda en nedtur.. hehe så nå sitter jeg på en båt (jobben) jeg lurer på hva det kan være galt med bilen!
klørtsolje: ok
pedalvandring: ok
og at kjørtsjen er utslitt er rar, når det gikk to dager fra det var rar lyd til den ikke virket!
men men! må vel til verskted med den når jeg kommer hjem! :-( uff høres da så dyrt ut!
noen som vet!
100 innlegg = offroader?? uten klørtsj??? hmmm!!
utrolig hva man lærer ass..
Noen som har savnet meg eller:lol:
Det er nok for at jeg ikke har vært her på lenge... har jo holdt meg på div mamma forum:D
Men nå skal jeg blande meg her igjen:D
Ikke peil på bil, men kjørerB)
Posted 24 November 2006 - 00:00

http://www.nofear.no
you don`t exist. go away.
Posted 25 November 2006 - 00:00
Har endelig fått en bil ut av denne, med tom lommebok, har jo bakgrunn som meka-teknikker da, som begynte som totalvrak, det vil si, defekt startmotor, knekt topp, måtte kjøpe ny topp, første gikk føyken, grunnet uoppmerksomhet, derfor en ny kort stund etterpå, og en ny starter, for vedkommende som kaller seg "mekanikker", brandt opp den forige startmotoren, for han forsto ikke at toppen var gått føyken, og derfor pressa starteren til den brandt opp.
Jeg kjøpte bilen med defekt topp, viste da altså om den defekte toppen, men ikke rusta jeg fant i ramma, den var dekket så solid til, at ikke engang NAF, så rusta... Fant rusta på den måten, at jeg dundra løs på ramma med en handklubbe på 4 Kg, etter at jeg fikk misstanke, bilen skulle aldri gått gjennom en EU-kontroll i 2004..
Folkens, husk, det finnes selgertriks som dere bør være klar over, husk, ved misstanke, har ikke selger lov og nekte kjøper å finne ut om det er rust i, som dette tillfellet, rammedeler, selger kan ikke nekte kjøper, og gjøre som meg, hamre løs på ramma, for og finne eventuelle skjult rust i rammedeler...
Hvorfor faen, kjem itte je inn i galleriet mitt, fikk melding om ulovlig handling?
Posted 01 December 2006 - 00:00
Posted 14 December 2006 - 00:00
og
http://www.nrk.no/ny...rdane/1.1493921
med andre ord, ein heilt vanleg torsdag....

Posted 07 January 2007 - 00:00
Hva slags mitsubishi er denne karen den stolte eier av mon tro? Montero?
(ikke bare pajero som sliter med navnet. Sjekk denne artikkelen)
Designere og reklamefolk gjør ofte en for dårlig jobb med å kvalitetssikre varemerker de kommer frem til for sine kunder, mener advokat Tom Tysbo. Det kan bli en dyr erfaring.
Norske bedrifter legger årlig milliardbeløp i å bygge opp sine merkevarer, men reklamebransjen gjør ofte ikke en bra nok jobb.
- Reklamefolk og designere skaper nye produkter og tjenestenavn for sine kunder, men de har ikke noe særlig fokus på den rettslige siden. De er for dårlige til å kvalitetssikre det de gjør for sine kunder, sier advokat Tom Tysbo i patentbyrået Onsagers AS til Propaganda.
- Det finnes mange eksempler på at reklamefolk eller designere utarbeider navn som rettslig og språklig sett er helt katastrofale, sier han og viser blant annet til da en av deres kunder, Honda, skulle lansere Honda Jazz i Norge.
Den japanske bilprodusenten Hondas modell Jazz, skulle egentlig hete Honda Fitta (Honda Fitta er liten utenpå, men stor når man kommer inn, var slagordet), helt til Hondas japanske ledelse ble klar over ordets nordiske betydning. - Vi utførte en forundersøkelse på dette varemerket med sikte på en registrering i Norge, og gjorde Honda oppmerksom på betydningen av ordet, sier Tysbo.
Men eksemplene er flere. Chevrolet lanserte en bil med navn Nova, som på spansk betyr "fungerer ikke" når det uttales No Va, mens Mitsubichi Pajero heter Montero i Argentina, da Pajero ganske enkelt betyr "onanist" i Argentina. Ford fikk problemer med Pinto i Brasil, som betyr liten tiss. - Det er viktig å være sikre på at man ikke tråkker noen på tærne ved å utvikle et navn som passer dårlig på andre språk.
Men det er ikke bare det språklige som kan gå galt. Tysbo mener mange gjør en for dårlig jobb når de skal kvalitetssikre det juridiske.
- Kunder betaler for å få et navn som de er alene om og kan få en juridisk beskyttet enerett til. Man skal være forsiktig med å lage navn som kommer i konflikt med allerede eksisterende rettigheter i markeder man ønsker å etablere seg i, sier Tysbo videre.
- Gjør man ikke bra nok forarbeid kan varemerket ikke bare være verdiløst, men medføre et erstatningsansvar for inngrep andres rettigheter. Dette kan bli en dyr erfaring. Finner man ikke et navn som er juridisk holdbart, bør man bare holde seg unna, avslutter han.
ertonn
4x4? Det blir jo 16 det! Ikke rart det er dyrt med dekk til disse bilene
Posted 31 December 2006 - 00:00
"Ridin' Dirrty"
http://www.home.no/kd-pettersen/
Posted 06 February 2007 - 09:11
Posted 21 February 2007 - 13:19
Jeg tok feil av silikonsprayen og en boks dekk-klister
www.hejbilist.se hører vel til under denne tråden. Mange nyttige tips
Hilsen Kjell Pettersen