Gå til innhold

Foto

Sludder & Vås!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1035 replies to this topic

#761 SilverFox

SilverFox

Pajero Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 11 October 2008 - 19:19

Blir merkebytte og større:)

Pajeroen er solgt ;(

Silverfox's Garasje

#762 SilverFox

SilverFox

Pajero Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 13 October 2008 - 22:23

Og lysta til å selge ble enda mindre når man sitter å mimrer å ser på bilder fra årets Trophy i finland..sad.gif
Her må det virkeli tenkes hardt.

Pajeroen er solgt ;(

Silverfox's Garasje

#763 SilverFox

SilverFox

Pajero Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 13 October 2008 - 22:24

Planen er vel Excursion bygd om til 37 med 7.3l turbodiesel med div tuning. men bilen jeg så på ble solgt rett foran nesa mi:(

Pajeroen er solgt ;(

Silverfox's Garasje

#764 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 13 October 2008 - 22:40

E du klar over førr en stor å tung å primitiv præriehest en Excursion e??? whistle.gif
Det e vel bladfjære i alle endan og tyngde som en middels stridsvogn!!
Men... æ gikk jo også fra kvit Pajero til Ford.. Det må vær et virus som går! unsure.gif

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/

#765 SilverFox

SilverFox

Pajero Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 13 October 2008 - 23:19

Mye mulig det.. Men tanken var ikke akkurat å delta i trophyen neste år med en slik bil.. Mye prioritering for tiden, og lysta på litt større, nyere og grommere er stadig til stede. Dessuten har jeg lyst å prøve noe nytt, å bygge videre på noe nytt.. en ombygd ex er ett godt utgangspunkt:)
Dessuten er lyden å kraften i 7.3'ern helt RÅ! Biler kan stadig forbedres.. skulle æ tænke at komfort va første pri, hadde jeg ikke vurdert å kjøpe ex, eller forsåvidt noen høye 4x4 men heller asfaltbil. Faktum er vel at jeg digger store biler, å ergo har jeg lyst på det. Hvilket merke som er i grillen gir æ mæ F i...

I tilegg har æ kommet til det punkt æ satte mæi for mange år siden, med å få en helhetlig og spesiell bil, som funke meget bra til det meste. Å når prosjektan så bynne å ta slutt så blir det kjedeli.. Har liksom kommet i mål for min del.

MEN!!
Salg blir utsatt til over nyttår, da æ virkeli må tænke på ka æ skal gjøre ang salg eller ikke. Ingen lett avgjørelse. Så vi får se:)

Edited by SilverFox, 13 October 2008 - 23:25.

Pajeroen er solgt ;(

Silverfox's Garasje

#766 Lang 33

Lang 33

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 14 October 2008 - 08:25

QUOTE(SilverFox @ 14 Oct 2008, 00:19) <{POST_SNAPBACK}>
Mye mulig det.. Men tanken var ikke akkurat å delta i trophyen neste år med en slik bil.. Mye prioritering for tiden, og lysta på litt større, nyere og grommere er stadig til stede. Dessuten har jeg lyst å prøve noe nytt, å bygge videre på noe nytt.. en ombygd ex er ett godt utgangspunkt:)
Dessuten er lyden å kraften i 7.3'ern helt RÅ! Biler kan stadig forbedres.. skulle æ tænke at komfort va første pri, hadde jeg ikke vurdert å kjøpe ex, eller forsåvidt noen høye 4x4 men heller asfaltbil. Faktum er vel at jeg digger store biler, å ergo har jeg lyst på det. Hvilket merke som er i grillen gir æ mæ F i...

I tilegg har æ kommet til det punkt æ satte mæi for mange år siden, med å få en helhetlig og spesiell bil, som funke meget bra til det meste. Å når prosjektan så bynne å ta slutt så blir det kjedeli.. Har liksom kommet i mål for min del.

MEN!!
Salg blir utsatt til over nyttår, da æ virkeli må tænke på ka æ skal gjøre ang salg eller ikke. Ingen lett avgjørelse. Så vi får se:)

sjønner du har lyst på no nytt, men tror nokk du kommer til å angre, bilen du har nå er jo gjennomført steinrå!:),
men jeg så du hadde skrevet at ingar melby hadde levert bredderene dine, selger kanskje ikke på nett? eller finnes det fler i landet som selger de?
kjør hardt, kjør stil!

#767 SilverFox

SilverFox

Pajero Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 14 October 2008 - 14:56

Stemmer det at hr Melby har levert bredderne mine.. eller deler av de hvertfall:p de var litt vridd under støping, så ble til at jeg måtte kappe de opp i tre deler for så å sammenføye de igjen og ny runde med sparkling og støping. Bynner å bli noen år siden nå, å siste jeg hørte at hans produksjon var lagt ned og at han ikke hadde former til dette mer.

Brettakantar.is leverer tilsvarende breddere. beregn en pris på rundt 6000 tusen tror jeg, uten at jeg skal si helt for sikkert.

Ja bilen er blitt bra den:) Får mange positive kommentarer på den hvertfall;)
Det er nok det som er problemet at jeg kommer til å angre meg ved evt salg:(

Pajeroen er solgt ;(

Silverfox's Garasje

#768 Lang 33

Lang 33

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 14 October 2008 - 17:59

ja det er jeg sikker på du vil angre:) men sjønner også at du har lyst på no nytt, alltid morro me no nytt å modifisere.
De er ikke enkle å finne de bredderene nei, sente en mail til det firmaet å spurte om pris.. sikkert svindyr i disse finanstider tongue.gif
kjør hardt, kjør stil!

#769 SilverFox

SilverFox

Pajero Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 14 October 2008 - 18:25

ja vi får se til etter nyttår hva som skjer:)

Pajeroen er solgt ;(

Silverfox's Garasje

#770 Thoma_s

Thoma_s

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 290 Innlegg:

Posted 17 October 2008 - 14:01

Snodig bil: Bastard

FINN-kode: 15074665 hvis linken ikke virker..

La først merke med det høye taket bak.
Så så jeg bladfjørene? På en 1998 mod??

Er dette den som var til salgs for ei stund sia.
Den som ble diskutert her? U-lands bilen?

Kjekk bil men litt dyr hvis det er en Gen 1 ramme men annet karosseri.

#771 SilverFox

SilverFox

Pajero Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 19 October 2008 - 08:15

den så corny ut me det taket på!!

Pajeroen er solgt ;(

Silverfox's Garasje

#772 pajeroskru

pajeroskru

forskrudd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1240 Innlegg:

Posted 19 October 2008 - 18:19

QUOTE(Thoma_s @ 17 Oct 2008, 14:01) <{POST_SNAPBACK}>
Snodig bil: Bastard

FINN-kode: 15074665 hvis linken ikke virker..

La først merke med det høye taket bak.
Så så jeg bladfjørene? På en 1998 mod??

Er dette den som var til salgs for ei stund sia.
Den som ble diskutert her? U-lands bilen?

Kjekk bil men litt dyr hvis det er en Gen 1 ramme men annet karosseri.

Dette er en nyere bil enn den som for er omtalt. Den forige kunne bla. annet ikke registreres i Norge pga manglende dokumentasjon. Den hadde også gen1 karos selv om det var en senere model (95?). Det er vel iten tvil om at dette også er en u-landsbil. Ser bla. at klokka mangler, også bladfjærer. Spesielt tak med originalt roof rack. Synes ikke det så ille ut. Prisen var kanskje litt drøy, selv med store dekk og litt stasj.

Deler til gen2 - 2,8 96 mod selges.

#773 SilverFox

SilverFox

Pajero Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 20 October 2008 - 20:57

Ser ut til at den er ribbet innvendig (bak) for deksler osv også..

Pajeroen er solgt ;(

Silverfox's Garasje

#774 HardKåre

HardKåre

Skogens kongle

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7426 Innlegg:

Posted 20 October 2008 - 22:17

KORTPAJERO, ser at du tiltaler bilen din som original, med 35"12,5 men med hevesett på vei... Får du plass til noe annet enn å kjøre rett frem da med 35"??? wink.gif
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#775 SilverFox

SilverFox

Pajero Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 21 October 2008 - 22:01

Jippi!!! La mæi tidlig igår, å har klækka ut en drøss me idea å nyvinninge til bilen! Blir ikkje lagt ut for salg etter nyttår likevell:D
Hoi hoi kor æ glæde mæi:) nu va det bare å få tia til å strekke til:)

Pajeroen er solgt ;(

Silverfox's Garasje

#776 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 22 October 2008 - 21:05

Gratulere med ei klok besluttning! cool.gif biggrin.gif

Sjøl om Pajero ikkje står såååå høgt i kurs hos mæ akkurat no.. Har en startkrans/ startmotor- case gående på min gammelbil/ JT/ sin nybil -- og gammelbil-- rolleyes.gif
Er jo omtalt på en egen tråd... men kortversjon:
JT fikk bytta startkrans og drev på startern på Mitsubishi i Bodø i aug 2007. Æ kjøpte biln høsten 2007, og like over nyttår døde den gamle startern.. og siden biln var kjørt 250000 bestemte æ mæ for å bytte til ny starter. De eineste som hadde på lager var Hellanor!
Så i midten av jan blei det montert fise ny starter. Men kor længe var Adam i Eva... Altså utover våren fuska den stadig oftere... (rapa på startkrans) så æ fikk ny starter på garanti på Hellanor igjen...og fikk den bytta i juni!
Men kor længe var Adam i Eva... utover sommer skjedde det på nytt igjen!
JT kjøpte bilen tilbake (vi har en tradisjon med å kjøpe/ sælge Pajeroa oss imellom wink.gif ) og han tok ut startmotorn, og vi fikk tatt bilda av startkransen... som var rasert!!!
JT kontakta så Mitsubishi i Bodø, og klaga på kvaliteten på startkransen.. og fikk gladmelding om at de skulle bytte til ny startkrans på garanti... hvis det ikke var startern som var årsaken til problemet..
Da JT hadde ute startern sjekka vi om drevet på startern var lik det orginale, noe det var!! 100000 % likt!
Så mandag levert JT inn Pajeroen på Mitsubishi.. og fikk den igjen i dag..
Med beskjed om at det var den uorginale startern (som forøvrig er av merket Mitsubishi.... huh.gif ) som var årsaken til at startkransen var defekt..
Pga at den "uorginale" gikk 2-3 mm lenger inn mot svinghjulet, noe som gjorde at bendixen ble skadet og dermed ble startkransen skadet!
Fikk den forklaringa skriftlig... sitert her ikke 100 % korrekt, men meininga er den samme!
Mitsubishi- verkstedet hadde forøvrig uten å informere montert inn en "orginal" starter... så regninga der kom da på kr 12700,-
Æ fikk sendt en mail til Hellanor i dag.. men har ikke fått svar enda.. der jeg ordrett beskrev konklusjonen fra merkeverkstedet... og informert Hellanor om at jeg regnet med de dekte alle alle utgifter siden deres "unøyaktige" startmotor var årsaken til ødelagt startkrans.. !

Så dette bli meget spennende... Jeg er jo litt skeptisk til Mitsubishi sin forklaring!
Og det kan jo bli en interressant diskusjon mellom Hellanor (som ikke er noen liten bakgårds- delesjappe akkurat) og Mitsubishi!!

Vedlegger et bilde vi tok av startkransen, som er kjørt ca 25000 - 30000 km, og kun med nye starterdrev...
017.JPG

Edited by Jama, 22 October 2008 - 21:14.

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/

#777 pajo

pajo

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 815 Innlegg:

Posted 10 November 2008 - 21:21

Har kjøpt meg ny (dele)bil jeg cool.gif Litt smårusten, ramma er nesten borte, og girkassa har låst seg i første, men ellers i god stand tongue.gif

Den lille flenga der går bare fra midten av bilen og bak til over bakhjulet whistle.gif

#778 Malvin

Malvin

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 584 Innlegg:

Posted 10 November 2008 - 23:43

QUOTE(pajo @ 10 Nov 2008, 23:21) <{POST_SNAPBACK}>
Har kjøpt meg ny (dele)bil jeg cool.gif Litt smårusten, ramma er nesten borte, og girkassa har låst seg i første, men ellers i god stand tongue.gif

Den lille flenga der går bare fra midten av bilen og bak til over bakhjulet whistle.gif

skal du selge kufangeren da???

Edited by Malvin, 10 November 2008 - 23:44.

Malvin Lunde
malvinlunde@hotmail.com

<---------------------------------Offroaders Hordaland------------------------------>

Jeep CJ5 74 mod. <------------->Pajero 2,8TDI 96 mod. <--------- Suzuki Prosjekt---------><------RC Rock Crawler------>
3" Bodylift <-------------------->33" Pirelli Scorpion Mud <---------- Mud/Crawler---------><---------1/8 Scale------>

#779 pajo

pajo

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 815 Innlegg:

Posted 11 November 2008 - 17:32

Nei, den skal over på Pajeroen til pappa wink.gif

#780 EvoMan

EvoMan

PajeroTeam

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 12 November 2008 - 09:51

hmm du får si ifra når du får svar fra hellanor.. jeg kjenner flere som har fått ødelagt krans pga uoriginal starter.. men er den dere har fått merket med mitsu logoen så skal den være original og passe, det er da en "ny" overhalt starter som er levert inn av mitsu og solgt til hellanor.. mekonomen har også solgt startere som det står mitsubishi på.

_RalliArt_