Sludder & Vås!
Posted 13 October 2008 - 22:23
Her må det virkeli tenkes hardt.
Posted 13 October 2008 - 22:24
Posted 13 October 2008 - 22:40
Det e vel bladfjære i alle endan og tyngde som en middels stridsvogn!!
Men... æ gikk jo også fra kvit Pajero til Ford.. Det må vær et virus som går!
Jarl Martinussen
- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/
Posted 13 October 2008 - 23:19
Dessuten er lyden å kraften i 7.3'ern helt RÅ! Biler kan stadig forbedres.. skulle æ tænke at komfort va første pri, hadde jeg ikke vurdert å kjøpe ex, eller forsåvidt noen høye 4x4 men heller asfaltbil. Faktum er vel at jeg digger store biler, å ergo har jeg lyst på det. Hvilket merke som er i grillen gir æ mæ F i...
I tilegg har æ kommet til det punkt æ satte mæi for mange år siden, med å få en helhetlig og spesiell bil, som funke meget bra til det meste. Å når prosjektan så bynne å ta slutt så blir det kjedeli.. Har liksom kommet i mål for min del.
MEN!!
Salg blir utsatt til over nyttår, da æ virkeli må tænke på ka æ skal gjøre ang salg eller ikke. Ingen lett avgjørelse. Så vi får se:)
Edited by SilverFox, 13 October 2008 - 23:25.
Posted 14 October 2008 - 08:25
Dessuten er lyden å kraften i 7.3'ern helt RÅ! Biler kan stadig forbedres.. skulle æ tænke at komfort va første pri, hadde jeg ikke vurdert å kjøpe ex, eller forsåvidt noen høye 4x4 men heller asfaltbil. Faktum er vel at jeg digger store biler, å ergo har jeg lyst på det. Hvilket merke som er i grillen gir æ mæ F i...
I tilegg har æ kommet til det punkt æ satte mæi for mange år siden, med å få en helhetlig og spesiell bil, som funke meget bra til det meste. Å når prosjektan så bynne å ta slutt så blir det kjedeli.. Har liksom kommet i mål for min del.
MEN!!
Salg blir utsatt til over nyttår, da æ virkeli må tænke på ka æ skal gjøre ang salg eller ikke. Ingen lett avgjørelse. Så vi får se:)
sjønner du har lyst på no nytt, men tror nokk du kommer til å angre, bilen du har nå er jo gjennomført steinrå!
men jeg så du hadde skrevet at ingar melby hadde levert bredderene dine, selger kanskje ikke på nett? eller finnes det fler i landet som selger de?
Posted 14 October 2008 - 14:56
Brettakantar.is leverer tilsvarende breddere. beregn en pris på rundt 6000 tusen tror jeg, uten at jeg skal si helt for sikkert.
Ja bilen er blitt bra den:) Får mange positive kommentarer på den hvertfall;)
Det er nok det som er problemet at jeg kommer til å angre meg ved evt salg:(
Posted 14 October 2008 - 17:59
De er ikke enkle å finne de bredderene nei, sente en mail til det firmaet å spurte om pris.. sikkert svindyr i disse finanstider
Posted 14 October 2008 - 18:25
Posted 17 October 2008 - 14:01
FINN-kode: 15074665 hvis linken ikke virker..
La først merke med det høye taket bak.
Så så jeg bladfjørene? På en 1998 mod??
Er dette den som var til salgs for ei stund sia.
Den som ble diskutert her? U-lands bilen?
Kjekk bil men litt dyr hvis det er en Gen 1 ramme men annet karosseri.
Posted 19 October 2008 - 08:15
Posted 19 October 2008 - 18:19
FINN-kode: 15074665 hvis linken ikke virker..
La først merke med det høye taket bak.
Så så jeg bladfjørene? På en 1998 mod??
Er dette den som var til salgs for ei stund sia.
Den som ble diskutert her? U-lands bilen?
Kjekk bil men litt dyr hvis det er en Gen 1 ramme men annet karosseri.
Dette er en nyere bil enn den som for er omtalt. Den forige kunne bla. annet ikke registreres i Norge pga manglende dokumentasjon. Den hadde også gen1 karos selv om det var en senere model (95?). Det er vel iten tvil om at dette også er en u-landsbil. Ser bla. at klokka mangler, også bladfjærer. Spesielt tak med originalt roof rack. Synes ikke det så ille ut. Prisen var kanskje litt drøy, selv med store dekk og litt stasj.
Posted 20 October 2008 - 20:57
Posted 20 October 2008 - 22:17
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
Posted 21 October 2008 - 22:01
Hoi hoi kor æ glæde mæi:) nu va det bare å få tia til å strekke til:)
Posted 22 October 2008 - 21:05
Sjøl om Pajero ikkje står såååå høgt i kurs hos mæ akkurat no.. Har en startkrans/ startmotor- case gående på min gammelbil/ JT/ sin nybil -- og gammelbil--
Er jo omtalt på en egen tråd... men kortversjon:
JT fikk bytta startkrans og drev på startern på Mitsubishi i Bodø i aug 2007. Æ kjøpte biln høsten 2007, og like over nyttår døde den gamle startern.. og siden biln var kjørt 250000 bestemte æ mæ for å bytte til ny starter. De eineste som hadde på lager var Hellanor!
Så i midten av jan blei det montert fise ny starter. Men kor længe var Adam i Eva... Altså utover våren fuska den stadig oftere... (rapa på startkrans) så æ fikk ny starter på garanti på Hellanor igjen...og fikk den bytta i juni!
Men kor længe var Adam i Eva... utover sommer skjedde det på nytt igjen!
JT kjøpte bilen tilbake (vi har en tradisjon med å kjøpe/ sælge Pajeroa oss imellom
JT kontakta så Mitsubishi i Bodø, og klaga på kvaliteten på startkransen.. og fikk gladmelding om at de skulle bytte til ny startkrans på garanti... hvis det ikke var startern som var årsaken til problemet..
Da JT hadde ute startern sjekka vi om drevet på startern var lik det orginale, noe det var!! 100000 % likt!
Så mandag levert JT inn Pajeroen på Mitsubishi.. og fikk den igjen i dag..
Med beskjed om at det var den uorginale startern (som forøvrig er av merket Mitsubishi....
Pga at den "uorginale" gikk 2-3 mm lenger inn mot svinghjulet, noe som gjorde at bendixen ble skadet og dermed ble startkransen skadet!
Fikk den forklaringa skriftlig... sitert her ikke 100 % korrekt, men meininga er den samme!
Mitsubishi- verkstedet hadde forøvrig uten å informere montert inn en "orginal" starter... så regninga der kom da på kr 12700,-
Æ fikk sendt en mail til Hellanor i dag.. men har ikke fått svar enda.. der jeg ordrett beskrev konklusjonen fra merkeverkstedet... og informert Hellanor om at jeg regnet med de dekte alle alle utgifter siden deres "unøyaktige" startmotor var årsaken til ødelagt startkrans.. !
Så dette bli meget spennende... Jeg er jo litt skeptisk til Mitsubishi sin forklaring!
Og det kan jo bli en interressant diskusjon mellom Hellanor (som ikke er noen liten bakgårds- delesjappe akkurat) og Mitsubishi!!
Vedlegger et bilde vi tok av startkransen, som er kjørt ca 25000 - 30000 km, og kun med nye starterdrev...
Edited by Jama, 22 October 2008 - 21:14.
Jarl Martinussen
- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/
Posted 10 November 2008 - 21:21

Den lille flenga der går bare fra midten av bilen og bak til over bakhjulet
Posted 10 November 2008 - 23:43
Den lille flenga der går bare fra midten av bilen og bak til over bakhjulet
skal du selge kufangeren da???
Edited by Malvin, 10 November 2008 - 23:44.
malvinlunde@hotmail.com
<---------------------------------Offroaders Hordaland------------------------------>
Jeep CJ5 74 mod. <------------->Pajero 2,8TDI 96 mod. <--------- Suzuki Prosjekt---------><------RC Rock Crawler------>
3" Bodylift <-------------------->33" Pirelli Scorpion Mud <---------- Mud/Crawler---------><---------1/8 Scale------>

Posted 11 November 2008 - 17:32
Posted 12 November 2008 - 09:51