Spørreundersøkelse: Hva ødela du sist på niva'n
#1
Posted 14 September 2004 - 23:00
Jeg begynner:
Drivverk: Innmaten i bakaselen og et knuteledd på høyre stikkaksel
#2
Posted 20 October 2004 - 23:00
noen ideer om hvilke som kan funke bra i Lada'n - lag en ny tråd om det isåfall
#3
Posted 16 April 2005 - 23:00
Kopi av melding:Jepp... En kompis med Niva har gjort akkurat det samme 2 ganger på 2 år...
Knakk festet på klokka foran igjen... det er vel andre gangen - det er noe driit at den er i støpealuminium...
Opprinnelig postet av bebe
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#4
Posted 16 April 2005 - 23:00
Halvor
Kan ikkeno, men vil gjøre masse
#5
Posted 15 April 2005 - 23:00
#6
Posted 15 April 2005 - 23:00
#7
Posted 14 September 2004 - 23:00
Erling
'92 Lada Niva
'03 Ski-Doo Mxz 800 REV x
Suzuki lj50 med kadett motor
#9
Posted 23 November 2004 - 00:00
(men en varme garasje anbefales,for i -15 blir det bare 2 skruer om dagen)
#10
Posted 20 September 2004 - 23:00
Kjører hvor det kjøres kan!
#11
Posted 14 September 2004 - 23:00
Panseret løsnet og landet 30m bak bilen. Panseret kom ikke borti noe.
Bilder i min garasje.
#12
Posted 15 September 2004 - 23:00
Kammeraten din sa det var greit....
Polly
Member of Russerbanden fra Lier!!
#13
Posted 15 September 2004 - 23:00
#14
Posted 15 September 2004 - 23:00
#15
Posted 24 January 2005 - 00:00
Kopi av melding:
BEBE: tror du glemte å nevne høyre driv ledd????????????
Stemmer - og nå venstre også! så det blir begge da!
Fant forresten en skrue under panseret i dag tidlig - følger opp hvor den kommer fra!
Knakk forresten der hvor setet mitt legger seg nedpå så jeg sitter som man gjør i Pisa
#16
Posted 15 April 2005 - 23:00
#17
Posted 23 January 2005 - 00:00
#18
Posted 23 January 2005 - 00:00
#19
Posted 01 December 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Skifta hjullager og styrekuler.
Hjullager bør man sjekke hver gang man har kjørt realt offroad, det tar jo ikke lang tid heller.
Jekk opp bilen foran og ta i overkant og nedkant av hjulet - prøv å bevege hjulet inn/ut - er det slark så ta bort lokket mellom hjulbolta(blankt)- er det slark så ta en 27mm pipe og stram til. Deretter løsner man mutteren-skrur den igjen til det tar litt-stramm så vidt litt til. Kjenn at hjulet går lett rundt og ikke henger igjen. Vips så er det gjort.
Håper forklaringen er grei å forstå.
HEHE lærte det i helga av 4x4 verst og mye annet... Kjekk kar.
Opprinnelig postet av ingos
...Men, ikke stram for hardt..
#20
Posted 01 December 2004 - 00:00
Erling
'92 Lada Niva
'03 Ski-Doo Mxz 800 REV x
Suzuki lj50 med kadett motor