Gå til innhold



Foto

Spørreundersøkelse: Hva ødela du sist på niva'n


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
112 replies to this topic

#81 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 08 March 2007 - 08:00

2.mars rev jeg sundt øvrebærekule og hele støtdemper festet
Mvh Øyvind

#82 TurboTidem

TurboTidem

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 20 March 2007 - 20:15

Tok litt fart inn i en løype, bomma litt og kjørte opp et tre!
Radiatoren min ville inn i motoren, men vifta satt en stopper for det. Fikk meg et godt dampbad inne i førerhuset, da vifta kilte seg inn i radiatoren og vannet spruta over blokka!

Edited by TurboTidem, 20 March 2007 - 20:16.

________________

Halvor

Kan litt mer, men vil gjøre masse


#83 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 30 March 2007 - 15:34

Jaja, villmannen Halvor du kan litt men vil lengre frem:-) STÅ PÅ.
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#84 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 23 April 2007 - 11:24

bakaksling:(
Mvh Øyvind

#85 Howard

Howard

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 24 April 2007 - 21:26

Venstre ytre drivledd, begge fester på venstre side til diffen foran, frontrute og passasjerstolens feste...
Nææ sitt ikke fast bare få inn sperra....

#86 bebe

bebe

    NTC - Norsk Trophy Club

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1098 Innlegg:

Posted 24 April 2007 - 21:46

QUOTE(Howard @ 24 Apr 2007, 22:26) <{POST_SNAPBACK}>
... og passasjerstolens feste...


Disse har jeg egentlig ikke skjønt hvorfor ikke har røket før - makan til dårlig patent :-) Grattis - førstemann tror jeg
IPB Image IPB Image

#87 Howard

Howard

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 25 April 2007 - 20:37

Har måtte sveisa fast førerstolen og.... bare driten... tåler jo ikke bratte bakker...
Nææ sitt ikke fast bare få inn sperra....

#88 LadaPickup

LadaPickup

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 28 May 2007 - 22:17

Høyre drivaksel fremme. Knakk helt inne ved diffen. Dette etter ei grøft ble prøvd forsert... Reparere og prøve igjen! devil.gif
Reparer og prøv igjen!

#89 akslingkillers

akslingkillers

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Posted 01 June 2007 - 09:33

Jeg har ødelakt to aksling hus og to stikk akslinger bak ett karroseri feste til stage som holder bak akslingen og tre stag totalt eksosen er veldigutsatt. byttet topp pakning en gang og en stk gear kasse den ga seg på tur over dovre.
har vært på biltema og kjøpt tank og pumpe til spylerveska der det fungerer greit .

Attached Thumbnails

  • DSC00072.JPG


#90 russerdag

russerdag

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 07 August 2007 - 21:38

QUOTE(Polly @ 16 Sep 2004, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>
Etter høst treffet fant jeg plutselig at jeg hadde dratt av fremre bakaksel feste i bilen (les ramma). LITT vinglete å kjøre...devil.gifmellow.gif
Kammeraten din sa det var greit....
Polly
Member of Russerbanden fra Lier!!



heisann, lurte på hvordan du fiksa detta.. har samma problemet omtrent på min niva.. bare at d er rust som har gjort at d løsna:S

#91 Niva_Linda

Niva_Linda

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Posted 07 August 2007 - 23:47

Vel... Nå kan det vel diskuteres om det var min eller Halvor`s fyllekjøring med bilen som forårsaka skadene.... den blei nemlig parkert i en litt luguber stilling poå en gammel grunnmur... Da vi skulle flytte den noen dager etter rikka jo fan meg ikke bilen seg.
Etter mye om og med, og total demontering av hele bakaksel (skulle likevel heve den) så fant vi ut at halve diffen lå igjen i kammerset når vi løfta`n ut.
Fyttirakker`n så knust!

Hører med til historien at vi skifta hele bakenden på bilen samt heva`n mens den sto med forhjula oppå grunnmuren og bakhjula på myk plen :/

Livet er ikke lett,...

#92 ladapolly

ladapolly

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 17 August 2007 - 19:48

QUOTE(russerdag @ 7 Aug 2007, 22:38) <{POST_SNAPBACK}>
heisann, lurte på hvordan du fiksa detta.. har samma problemet omtrent på min niva.. bare at d er rust som har gjort at d løsna:S



Det blei sveiset inn et stykke plate på rammevangene på begge sider av feste til akselen.
Fikk en dreven sveiser til å ordne det for meg. Ingen sak med flinke folk....

Lykke til med fiksingen,
:-)

Vi piratas

#93 vladimir

vladimir

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 116 Innlegg:

Posted 26 November 2007 - 16:56

Har lenge kviet meg for å skrive i denne tråden tilfelle jeg skulle skremme bort folk fra å kjøpe lada, men det skal sies at jeg kansje bruker bilen litt hardere enn de fleste ;-)

Når jeg kjøpte bilen for 2 år siden så fikk jeg den med knust girkasse med trebiter inni, knekt klutsjpumpe, avrevene motorfester og knekte framdiff-fester, gåene hjullager, defekt dynamo. (ikke kjøp bil en mørk høstkveld i regnvær! kjøpsloven dekker ikke det blink.gif )

men etter at jeg har fått bilen i egene hender så har jeg... (glemmer sikkert halvparten men)
kverket 3 framdiffer, en bakdiff, 5 stikkakslinger, 1 drivknute, rivd av girkasse-festene og gulvet under pasasjer, knekt 1 motorfeste, rivd av bremserør, bunnfryst motoren (gamle eier hadde reint vann på radiatoren som frøys til is i 16 minus... motoren dro ikke rundt engang!) lånte bort bilen, og den ble kjørt så varm at radiatoren sprengte (gamle eier hadde fjernet orginalvifta og montert to strømvifter som blåste feil vei og tok sikkringen) kjørte med panseret under vann UTEN snorkel (fyllte gasseren med vann og fikk co2-verdi som et russisk kullkraftverk på EU-kontrollen 3 dager senere)
rivd av trekkstag, bøyd stabstag med feste, hoppet og landet på en stubbe med fremmere stikkaksel så den datt ut av framdiffen, knekt to speedometerwiere, byttet 5 viftereimer og en laderegulator og batteri, hele tenningsanlegget, og montert snorkel og volvo 240 gasspedal.
ja! også har jeg byttet den lille pæra som lyser opp det runde meteret som viser hvor mye bensin jeg har på tanken, for den hadde ryki engang.

Men bare så det er sagt igjen... dette er ingen bruksbil, men jeg behandler den som leiketøy. Har man en offroadbil så skal den brukes som det den er, og hvis man ikke tørr å satse så har man ingenting i skogen eller terrenget å gjøre.
Nivaen tåler mye mer enn det man tror, og flesteparten av ting som har blitt ødelagt er selvforskyllt.

håper ikke jeg har skremt noen fremtidige niva-kjøpere nå? hehe

vrom-vrom!

DSC00242.jpg

#94 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 09 December 2007 - 18:30

høyre drivaksel, 2 diffester og et motorfeste, der alle bolta sitterigjen knekt i blokka og i diffen sad.gif
Mvh Øyvind

#95 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 23 December 2007 - 22:25

Disse boltene skiftet jeg etter å ha knekt flere og jeg brukte 13mm og gjenget opp+ lock tite på noen av de som ikke mutter på baksiden.
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#96 lada4x4power

lada4x4power

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 24 December 2007 - 04:38

vet ikke va jeg har ødelagt eller noe ennå men etteller anna er galt med forstilinga rattet bryter som f.... og siver hit og dit ser ut som om jeg fylle kjører no inni gran skauen kan ikke kjøre fortere enn 20-30 km/h brukte 1,5 timer på 2 mil ohmy.gif
savner Niva'n..............

#97 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 24 December 2007 - 10:24

Du kan nok begynne med å sjekke styresnekka, pararellstaget til styringen og disse endeleddene. Sjekk også der styresnekka er festa, det er flere som har opplevd at russiske stålet har gitt etter.

Lykke til.
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#98 lada4x4power

lada4x4power

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 25 December 2007 - 00:46

det trenger jeg smile.gif så takker for denb hehe


oppdatering smile.gif

det er pittmanarmen på hjepe snekka jeg da sist og ikke minst først ødela på Niva'n

Edited by lada4x4power, 30 December 2007 - 17:44.

savner Niva'n..............

#99 lada4x4power

lada4x4power

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 06 January 2008 - 22:55

høyre forskerm,ratt,frontplate,radiator,snekke,rattstamme.torpedoen,radiatorvifta,hfro
ntlys,izuzu kufanger
grill,emblem.innerskjerm,div stag i forstilling,deksler inne i bilen,rammevangen ++++++++

Frontet i dag ca kl 15.15 med en wv passat stv ca 94mod totalvrak ble den og kann jo si att min er det høyre sia er trøkt 10cm ++ innover sad.gif lønner seg å ha mjuk gummi på isbana som ulmer under snøen nå. jeg kom fra sia i ca 20kmh med full sving passaten kom i 80 rett inn i meg:( Mest min skyll kunne vert ungått om passaten hadde reagert ved å svige ut på ei lomme.

ingen person skader heldig vis

Edited by lada4x4power, 06 January 2008 - 22:59.

savner Niva'n..............

#100 Niva kusk

Niva kusk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 22 February 2008 - 22:24

Niva 96mod 1,7i
Bakaksel tanner over på splines, merkelig at det kan skje i motbakke, 15cm snø, tung framlastet henger og kjetting.....
Drivverk som ryker er vel som regel selvforskylt!! Måtte bare prøve å komme opp.... whistle.gif

Dynamo med innebygd regulator, som også kverka "elektronikken" for ladelampe systemet.
Som igjen trolig har ødelagt en ny dynamo.... Kjøpte en biltema dynamo som siste forsøk og koblet
utenom alt orginalt. Funker!