Gå til innhold



Foto

Suzuki bilder til inspirasjon


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
208 replies to this topic

#21 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 06 April 2005 - 23:00

Her er noen til advarsel!














fish.gif

#22 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 12 October 2004 - 23:00

1300 Injection






#23 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 12 October 2004 - 23:00

Jeg har lyst på et bur som ser slik ut :


litt LJ:














#24 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 12 October 2004 - 23:00

Vitara








#25 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 18 May 2005 - 23:00

her er det en NOE potent 410:D

http://www.pirate4x4...threadid=135378






Well here are the specs. (Im not mad and wrote it all, i just copied it from the homepage)
Front/Rear axle: Dana 60. Strange Spoles, 35 splines Mark Williams driveshafts. Gearing 5,38:1
Tires: Super Swampers 44"x18,5"x16,5"
Wheels: 16,5"x12" steel rims
Brakes: Hydraulic discbrakes. Powerbraking based on Volvo components
Shockabsorbers: Koni
Springs: Specialmade spiralsprings, in 3 different lengths.
Wheelalignment: Progressive 4-link in the front and the rear. M20 uniballs on mild steel DIN 2391 BK
Fuel system: RCI Fuelcell 35 litres, Holley Fuel Pump
Coolance Radiators for transmission, engine and water, mounted in back with electric fans
Steering: Orbitrol, hydraulic 2-Pistons system. 0,85 revolutions to either direction. ZF pump.
Rollcage: 45x2,5mm mild steel, 6-point. Aluminium roof
Interior: Autometer Gauges, RCI poly-seats, B&M Prostick shifter, Bell Racestar 5-point 3" belts
Gearbox: TH400 Oldmobile casing with Chevy POD mech, mod turbine, spragclutch, lamelhousing etc.
Transfercase: New process 205 (I destroy one each run, lol)
Measurements Wheelbase: 254 cm, length 340 cm, width 235 cm, height 205 cm, weight: ?

Engine Oldsmobile 496 cui
- Dave Smith engineered F-block, 4-bolted maincaps, concrete-filled, modified oil distribution, 4,2585" bore
- Rossi 4,25" aluminium pistons
- BarneŽs 7,1" aluminium rods
- Forged 4,25" stroke balanced crankshaft
- Batten Precision Speed aluminium cylinderheads
- Titan 2,19" intake valves, stainless steel 1,71" exhaust valves
- Cranecam golden rockers, 1,73 ratio intake, 1,63 ratio exhaust
- Adjustable cromemoly pushrods
- Sheetmetal tunnelram intake
- 2 x Holley Dominator 1340 cfm modified to 1440 cfm
- MSD Cranktrigger, Air gap sensor, MSD-6AL ignition control.
- 7 litres wetsump, notched oilpan with trap doors and net
- 4" exhaust system
- Dave Smith roller camshaft, lift: intake 0.802", exhaust 0.666", dual pattern duration int/exh 332/344
- Crane roller lifters
- Vasco Jet tripple springs, intake: 220 lbs, exhaust: 205 lbs
- Titanium Retainers
Crankshaft, connection rods and pistons are carefully balanced. The engine is completely ARB-bolted.







________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine smile.gif"

#26 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 10 October 2004 - 23:00









#27 Ida

Ida

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 577 Innlegg:

Posted 10 October 2004 - 23:00

her er SPOA og 33''




ps. noen som har bilder av noen enkle men goodlooking bur? skal lage det, har fått noen forslag allerede, men tar imot fler med stor takk (si fra hvis jeg ikke skal bruke denne linken til det, heh.. )
____
.ida.

#28 Hilux

Hilux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 10 October 2004 - 23:00

Jeg personlig synes at maks str på hjul til Suki er 35". Bilen har kort akselavstand og blir tippete i lengderetningen med 35" og oppover. Andre ting som må tenkes på:

Aksler:
Tror ikke Suki aksler lever lenge med 38"+. Og så trengs det mer bredde på bilen med større hjul.

Utveksling:
Må endre utveksling, store hjul = feil utveksling.

Bremser:
Orginale Suki bremser sliter med å holde igjenn så store hjul. Litt gjørme på bremsene og det er liten effekt igjenn.

Servo:
Må på plass med så store hjul. Jeg kjørte 2 dager uten servo med 35" på Rena og det gjorde vondt.

Heving:
Bilen må hves MYE hvis man skal ha på 38"+ og det er ikke særlig gunstig på en så kort/smal bil.

Motor:
1,3L med 38"+, skyver ikke stort i gjørma. Hadde ikke jeg hatt lavere utveksling i aksler og transfær, hadde ikke bilen min greid å dra de hula rundt i motbakker o.l. Hadde vel sliti ut clutshen på 5 min er jeg redd.

Men bortsett fra alt dette ser det jo gromt ut cool.gifcool.gif Bilen min er løftet 1,5" på karroseriet, 2" på fjærer og SPOA. Kappet litt i hjulbuer og juster et par hjørner, så nå går det akkurat med 35" uten subbing.



#29 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 10 October 2004 - 23:00







#30 miata

miata

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 409 Innlegg:

Posted 13 April 2005 - 23:00

da var bilen på vegen igjen etter bytting av fjærer, kjøpte 4 stk nye dobbinson fjærer hos bg-nor å sånn blei resultatet med mine 30X9.5X15 sumitomo dekk å 15" cromespoke blei selv fornøyd med resultatet tongue.gifbiggrin.gif













må kutte litt av fangeren å feste til fangeren , så da har jeg jobb i helga laugh.gifbiggrin.gif

MÅ HA DET BARE MÅ HA DET
mx-5 cab tilsalgs

#31 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 09 October 2004 - 23:00

sett deg ned og tenk ut den mest upraktiske og teiteste løsninga på et hjuloppheng som mulig. så tegner du det ned og hvis du fortsatt ikke ser at det aldri i verden vil være nyttig.. ja da får du bygge den slik biggrin.gif



#32 Monster Teddy

Monster Teddy

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 857 Innlegg:

Posted 09 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:

Roger Ludvigsen Webmaster
Suzuki 4X4 Club Norway.
*************************
Offroaders Hordaland
Ja kaffi er nam nam
rogererens@hotmail.com

#33 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00






#34 eysteinbjerke

eysteinbjerke

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1220 Innlegg:

Posted 03 October 2004 - 23:00







#35 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 30 January 2005 - 00:00







#36 MoNiTo

MoNiTo

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 12 April 2005 - 23:00







Rigs:
http://www.offroad.n...de=View&RID=511

Harald Hermundsplass
Tlf: 99 46 10 45

#37 Hilux

Hilux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 07 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
hmmz, blir noe spesiellt me de zukiene når de har så store hjul...
ser liksom skikkelig barske ut..!


De blir tøffe med store hjul, men veldig tippette:





Men etter jeg fikk på LC-aksler ble bilen stødig i sidehellinger. Ekstra bredde og tyngden av akslene i bunn gjorde underverker. Men bilen er nå litt tippette i brate motbakker, fronten har veldig lyst til å ta turen over bilen og ned bakken igjenn. Så nå skal jeg prøve å strekke akselavstanden når jeg monterer de nye fjærene:


Men i gjørme og vann er det bare morro biggrin.gifcool.gifbiggrin.gif









#38 Laaars

Laaars

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 207 Innlegg:

Posted 01 June 2006 - 23:00





Og dette duger!! tongue.gif







__________________
[o] '85 Suzuki SJ413
[o] '83 VW Golf mk1

#39 Ove

Ove

    Helt eller Velt Offroad-team

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 734 Innlegg:

Posted 11 April 2005 - 23:00

Denne har værtfall "inspirert" meg til å prøve på et nytt prosjekt senere:D


user posted image


Ove

#40 Hilux

Hilux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 06 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Er det sånn du ønsker deg, Johnny? Takk for sist, forresten


Jepp, hadde vært gromt med en sånn en, men det koster vel like mye som det smaker cool.gifcool.gif Ja takk for sist Jørgen, det var morro..

Tenk en V8 og disse hjula (hjula er lånt sleep.gif ) men nye er bestillt biggrin.gif:D



men det gikk da forover med 1,3litern`n også: