Suzuki bilder til inspirasjon
#21
Posted 06 April 2005 - 23:00
#22
Posted 12 October 2004 - 23:00
#23
Posted 12 October 2004 - 23:00
litt LJ:
#24
Posted 12 October 2004 - 23:00
#25
Posted 18 May 2005 - 23:00
http://www.pirate4x4...threadid=135378
Well here are the specs. (Im not mad and wrote it all, i just copied it from the homepage)
Front/Rear axle: Dana 60. Strange Spoles, 35 splines Mark Williams driveshafts. Gearing 5,38:1
Tires: Super Swampers 44"x18,5"x16,5"
Wheels: 16,5"x12" steel rims
Brakes: Hydraulic discbrakes. Powerbraking based on Volvo components
Shockabsorbers: Koni
Springs: Specialmade spiralsprings, in 3 different lengths.
Wheelalignment: Progressive 4-link in the front and the rear. M20 uniballs on mild steel DIN 2391 BK
Fuel system: RCI Fuelcell 35 litres, Holley Fuel Pump
Coolance Radiators for transmission, engine and water, mounted in back with electric fans
Steering: Orbitrol, hydraulic 2-Pistons system. 0,85 revolutions to either direction. ZF pump.
Rollcage: 45x2,5mm mild steel, 6-point. Aluminium roof
Interior: Autometer Gauges, RCI poly-seats, B&M Prostick shifter, Bell Racestar 5-point 3" belts
Gearbox: TH400 Oldmobile casing with Chevy POD mech, mod turbine, spragclutch, lamelhousing etc.
Transfercase: New process 205 (I destroy one each run, lol)
Measurements Wheelbase: 254 cm, length 340 cm, width 235 cm, height 205 cm, weight: ?
Engine Oldsmobile 496 cui
- Dave Smith engineered F-block, 4-bolted maincaps, concrete-filled, modified oil distribution, 4,2585" bore
- Rossi 4,25" aluminium pistons
- BarneŽs 7,1" aluminium rods
- Forged 4,25" stroke balanced crankshaft
- Batten Precision Speed aluminium cylinderheads
- Titan 2,19" intake valves, stainless steel 1,71" exhaust valves
- Cranecam golden rockers, 1,73 ratio intake, 1,63 ratio exhaust
- Adjustable cromemoly pushrods
- Sheetmetal tunnelram intake
- 2 x Holley Dominator 1340 cfm modified to 1440 cfm
- MSD Cranktrigger, Air gap sensor, MSD-6AL ignition control.
- 7 litres wetsump, notched oilpan with trap doors and net
- 4" exhaust system
- Dave Smith roller camshaft, lift: intake 0.802", exhaust 0.666", dual pattern duration int/exh 332/344
- Crane roller lifters
- Vasco Jet tripple springs, intake: 220 lbs, exhaust: 205 lbs
- Titanium Retainers
Crankshaft, connection rods and pistons are carefully balanced. The engine is completely ARB-bolted.
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
#26
Posted 10 October 2004 - 23:00
#27
Posted 10 October 2004 - 23:00
ps. noen som har bilder av noen enkle men goodlooking bur? skal lage det, har fått noen forslag allerede, men tar imot fler med stor takk (si fra hvis jeg ikke skal bruke denne linken til det, heh.. )
____
.ida.
#28
Posted 10 October 2004 - 23:00
Aksler:
Tror ikke Suki aksler lever lenge med 38"+. Og så trengs det mer bredde på bilen med større hjul.
Utveksling:
Må endre utveksling, store hjul = feil utveksling.
Bremser:
Orginale Suki bremser sliter med å holde igjenn så store hjul. Litt gjørme på bremsene og det er liten effekt igjenn.
Servo:
Må på plass med så store hjul. Jeg kjørte 2 dager uten servo med 35" på Rena og det gjorde vondt.
Heving:
Bilen må hves MYE hvis man skal ha på 38"+ og det er ikke særlig gunstig på en så kort/smal bil.
Motor:
1,3L med 38"+, skyver ikke stort i gjørma. Hadde ikke jeg hatt lavere utveksling i aksler og transfær, hadde ikke bilen min greid å dra de hula rundt i motbakker o.l. Hadde vel sliti ut clutshen på 5 min er jeg redd.
Men bortsett fra alt dette ser det jo gromt ut Bilen min er løftet 1,5" på karroseriet, 2" på fjærer og SPOA. Kappet litt i hjulbuer og juster et par hjørner, så nå går det akkurat med 35" uten subbing.
#29
Posted 10 October 2004 - 23:00
#30
Posted 13 April 2005 - 23:00
må kutte litt av fangeren å feste til fangeren , så da har jeg jobb i helga
MÅ HA DET BARE MÅ HA DET
mx-5 cab tilsalgs
#31
Posted 09 October 2004 - 23:00
#32
Posted 09 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Roger Ludvigsen Webmaster
Suzuki 4X4 Club Norway.
*************************
Offroaders Hordaland
Ja kaffi er nam nam
rogererens@hotmail.com
#33
Posted 27 October 2004 - 23:00
#35
Posted 30 January 2005 - 00:00
#36
Posted 12 April 2005 - 23:00
#37
Posted 07 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
hmmz, blir noe spesiellt me de zukiene når de har så store hjul...
ser liksom skikkelig barske ut..!
De blir tøffe med store hjul, men veldig tippette:
Men etter jeg fikk på LC-aksler ble bilen stødig i sidehellinger. Ekstra bredde og tyngden av akslene i bunn gjorde underverker. Men bilen er nå litt tippette i brate motbakker, fronten har veldig lyst til å ta turen over bilen og ned bakken igjenn. Så nå skal jeg prøve å strekke akselavstanden når jeg monterer de nye fjærene:
Men i gjørme og vann er det bare morro
#38
Posted 01 June 2006 - 23:00
Og dette duger!!
__________________
[o] '85 Suzuki SJ413
[o] '83 VW Golf mk1
#39
Posted 11 April 2005 - 23:00
Denne har værtfall "inspirert" meg til å prøve på et nytt prosjekt senere:D
Ove
#40
Posted 06 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Er det sånn du ønsker deg, Johnny? Takk for sist, forresten
Jepp, hadde vært gromt med en sånn en, men det koster vel like mye som det smaker Ja takk for sist Jørgen, det var morro..
Tenk en V8 og disse hjula (hjula er lånt ) men nye er bestillt
men det gikk da forover med 1,3litern`n også: