Gå til innhold



Foto
- - - - -

-- The Suzukis of the Yakuza --


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
209 replies to this topic

#21 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 20 October 2004 - 23:00

nei, det der ser både vått og kaldt ut....
Om eg kjem ut på så djupt vatn er vel snorkelen ikkje det største problemet.. er vel enklare å få bilen til å flyte enn å gjere den så vasstett???

Eit søk på google fortel meg at FREE-FLOW er eit omgrep på alle trimfilter men eg er jammen ikkje sikker.. eg brukte ordet for å forklare at motoren får puste lettare.


Suzuki SJ413JX 31"x10.5"

#22 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 01 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:

Ej he lyst å vere me i millom bakkar og berg offroad, viss ej fe lov, sjøl om de e mest onroad på mej:)

If you can`t Dodge it, RAM it!

Opprinnelig postet av MoPar



klart du fe vere med.. Viss ej fe sitte på also:



du kan no vere kjekk å ha viss en skulle får bruk for deg.. hehe. Ka du skal i pinsa neste år? Kjøre meg til Rena?? :-)




Suzuki SJ413JX 31"x10.5"

#23 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 19 October 2004 - 23:00

hm så dypt har jeg ikke planer om å gå biggrin.gif



#24 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 19 October 2004 - 23:00

user posted image

ShuDuck når du kommer på denne dybden, så begynner nok behovet for snorkel å melde seg. biggrin.gif
Bildet er hentet fra Ladoga 2004.

Yakuza tror jeg kommer til å gå for 70mm rør for da går det an å bruke kon-filter som koster barer en tredjedel av K&N-filter.

#25 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 18 October 2004 - 23:00

hvor kjøper man free flow filter billig?Eller er det barer et utrykk for type filter? Ser det er mange som har flere bend, men jeg vi lalge det enklest mulig ved å skjære bort litt i panseret og gå korteste vei.

#26 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 18 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Snorkel har jeg også tenkt på men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Blir det mye effekttap med så mye lenger vei å trekke lufta?



Opprinnelig postet av ShuDuck



tvilar på det blir for mykje tap. er nokså lang vei på suzukien originalt.
dersom en retter ut løpet litt (ferre svingar og bend) og bytter til et "free flow" luftfilter blir det nok berre bedre håper eg.

Suzuki SJ413JX 31"x10.5"

#27 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 18 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Dere har tenkt dere ut på dypt vann, skjønner jeg...
Hva har dere, i så måte, tenkt å gjøre med alt det elektriske i grombilene?

Roadrunner
'97 TJ

Opprinnelig postet av Roadrunner



Vatn leder ikkje strøm... men akkurat fordelaren bør vel tettast med f.eks silikon, eller settast trykkluft på dersom en har kompressor ombord. Evnt en slange bak som co-piloten kan blåse i hehe..
spraye alt det andre elektriske med mengder med silikonspray e.l. er nok lurt å gjere uansett.
Har sett at et skjold er lurt å ha på radiatorvifta då denne slenger ein masse drit rundt i motorrommet ved gytjebad.

Suzuki SJ413JX 31"x10.5"

#28 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 18 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Har også litt snorkelplanar men ville ha et luftfilter som gikk å putte i et 3" rør viss det fins.. Kva skal du gjere med luftfilteret?
kon-filter finnes til 70mm rør og koster ca.500kr Jeg kommer til å legge luftfilteret i høyde med takgrinda. Kanskje det går med vannlås på eksosen, den hadde ikke jeg tenk over. Ellers hever jeg eksosen til takgrinda.
http://www.gadoueweb...rai/snorkel.htm Suzuki med snorkel og hele arbeids framgangen.
Jeg vil nok lage snorkelen min ikke så ulikt den ronny har, celdig enkel og grei.

Opprinnelig postet av ingos



Ja, såg den oppskrifta der og var ikkje heilt imponert. Det originale inntaket til lufta til suzukien ligg heilt bake i motorrommet der snorkelen går opp langs ruta så det er unødvendig lang vei utanpå bilen syns eg.. men ellers er det jo ein ok måte å gjere det på.

Suzuki SJ413JX 31"x10.5"

#29 Roadrunner

Roadrunner

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 124 Innlegg:

Posted 18 October 2004 - 23:00

Dere har tenkt dere ut på dypt vann, skjønner jeg...
Hva har dere, i så måte, tenkt å gjøre med alt det elektriske i grombilene?

Roadrunner
'97 TJ

#30 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 18 October 2004 - 23:00

Snorkel har jeg også tenkt på men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Blir det mye effekttap med så mye lenger vei å trekke lufta?



#31 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 18 October 2004 - 23:00

Har også litt snorkelplanar men ville ha et luftfilter som gikk å putte i et 3" rør viss det fins.. Kva skal du gjere med luftfilteret?
kon-filter finnes til 70mm rør og koster ca.500kr Jeg kommer til å legge luftfilteret i høyde med takgrinda. Kanskje det går med vannlås på eksosen, den hadde ikke jeg tenk over. Ellers hever jeg eksosen til takgrinda.
http://www.gadoueweb...rai/snorkel.htm Suzuki med snorkel og hele arbeids framgangen.
Jeg vil nok lage snorkelen min ikke så ulikt den ronny har, celdig enkel og grei.

#32 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 18 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Høres ut som du har litt å gjøre. Jeg har tenkt til å bygge snorkel med det første, som du sikkert har sett i garasjen min. Samt lensepumpe i bilen+heve eksosen til takgrinda. Lensepumpa får vemte litt.

Opprinnelig postet av ingos


Har også litt snorkelplanar men ville ha et luftfilter som gikk å putte i et 3" rør viss det fins.. Kva skal du gjere med luftfilteret?
På suzuki er det vanlig å berre forlenge røret som ligg ute i skjermen bak batteriet. er nesten nok snorkel slik det er når bilen tåler vatn opp til overkant av hjulhuset.
Men snorkel er fryktelig tøft då. og forgasseren min har snorkel tilkobling..

Er det ikkje nok å putte en vannlås på eksosen då? slik som er bake nede på dassen?
Er vel nok svingar på røret til at lufta får problem med å piple ut slik det er trudde eg..

Suzuki SJ413JX 31"x10.5"

#33 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 17 October 2004 - 23:00

Høres ut som du har litt å gjøre. Jeg har tenkt til å bygge snorkel med det første, som du sikkert har sett i garasjen min. Samt lensepumpe i bilen+heve eksosen til takgrinda. Lensepumpa får vemte litt.

#34 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 17 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Gjort noe mer med bilen yakuza:wtf:

Opprinnelig postet av ingos



nei.. er mest brannslukking no. slit litt med forgassaren og no har eksosen knekt, så no blir det 2".
Hadde igrunn ikkje tenkt å ha 2" pga mindre bunndrag, men når alt likevel må byttast ut so blir det slik.
Forhåpentligvis til helga om eg får tid..

Er så mykje anna også som skal gjerast også, i dag var det hundehuset som fekk seg tett tak...
Ellers har eg planar om nye erstatningsfjører framme som gir 1" og lengre sjakler bake. Treng 1" til med løft på dei dekka eg har no.


Suzuki SJ413JX 31"x10.5"

#35 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 17 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:


planar?? neppe...

Suzuki SJ413JX 31"x10.5"

Opprinnelig postet av yakuza



Dette så ut til å være en rå Suzuki, sånn kunne jeg tenkt meg også. Gjort noe mer med bilen yakuza:wtf:

#36 Sjusjuki

Sjusjuki

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 17 October 2004 - 23:00

Hei Yakuza.
Her har du eit nydeleg bilete å kose deg med.biggrin.gif

Sjusjukiuser posted image

#37 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 17 October 2004 - 23:00



planar?? neppe...

Suzuki SJ413JX 31"x10.5"

#38 Finepix

Finepix

    Helt vanlig medlem

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 752 Innlegg:

Posted 16 October 2004 - 23:00

Så du har testa litt der også ja... bra du fikk ut bilen da, ellers hadde den jo stått fint på utstilling for halve Volda, minst! Ellers høres det ut som en bra plan med kjøring på Standal.

PS. stengt vei er vel ingen hindring for en offroader;)

#39 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 16 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:


er litt morsomt når du kjem køyrande.. er veldig lett å høyre kven som kjem durande!

Suzuki SJ413JX 31"x10.5"

Opprinnelig postet av yakuza



Er klar over at det bråker litt ja... Høres vel mer ut som et propellfly enn en Toyota:D

Tøfft med litt bilder btw, har sett at du har en liten rock-crawler bane i hagen ja... Skal du arrangere treff der snart?wink.gif

Var foresten ute å flexa litt her en dag jeg også, håper du ikke har noe imot et par bilder av Voldas barskeste Toyota/propellfly...





Ser du hvor jeg har vært eller??

Opprinnelig postet av Finepix

[/quote]

Ser godt kvar du har vore ja.. Berre legg inn bilder!!
benda en travers på ramma og opphenget til fordelingskass der framme i vår. såg ut som en fin liten grushaug men inneholdt en nokså stor stein som passa fint oppimellom ramma på bilen. Roadrunner sin wrangler sto på tørr asfalt og drog i bilen min med hjulspinn så hans bil drog seg sidelengs.. kom no laust til slutt heldigvis

Me var på tur til standal for å sjekke ut grustaket der men vegen over standalseidet var stengt akkurat då so me tok en liten avstikkar uti naturen nede i dalen der. Får sjå oss en tur til standal seinare.
dersom det er noke bra der kjem vi til å snakke med grunneigaren om fast avtale.


Suzuki SJ413JX 31"x10.5"

#40 Finepix

Finepix

    Helt vanlig medlem

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 752 Innlegg:

Posted 14 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:


er litt morsomt når du kjem køyrande.. er veldig lett å høyre kven som kjem durande!

Suzuki SJ413JX 31"x10.5"

Opprinnelig postet av yakuza

[/quote]

Er klar over at det bråker litt ja... Høres vel mer ut som et propellfly enn en Toyota:D

Tøfft med litt bilder btw, har sett at du har en liten rock-crawler bane i hagen ja... Skal du arrangere treff der snart?wink.gif

Var foresten ute å flexa litt her en dag jeg også, håper du ikke har noe imot et par bilder av Voldas barskeste Toyota/propellfly...





Ser du hvor jeg har vært eller??