Fikk ikke godkjent første forsøk. Bare noe småtteri egentlig. Bilen hadde for lav co? 0.18-0.20. Dette skal ikke være under 0.5 fikk jeg beskjed om. Skulle bare gjøre ren forgasser, så skulle det ordne seg. Noen som har vært borti dette?
Jeg har 245/75R16 på orginalfelg. Blir det godkjent? Noen som vet noe om det? Jeg lånte hjul av naboen, da jeg viste, men nå skal han ha etterkontroll samme dag som meg, så....
Dekk og lav co
Started by
Toxophilus
, Oct 01 2004 23:00
8 replies to this topic
#1
Posted 01 October 2004 - 23:00
#2
Posted 04 October 2004 - 23:00
Det var godt å høre at de godkjente dekka, spørs om ikke jeg må en tur på Trafikkstasjonen og godkjenne bilen med 31".
245X75-16 = 30.4x9.6-16 så er det vel håp for mine dekk.
245X75-16 = 30.4x9.6-16 så er det vel håp for mine dekk.
#3
Posted 04 October 2004 - 23:00
Takk for svar. Nå var co`n over 0,5 og da var det greit. Han synes dekka så fine ut.
PÅ vei hjem fra EU kontroll ble jeg stoppa av biltilsynet, og de og kikka fælt på dekka mine, men sa ingenting....
Jeg jakter sammen med en som har Tahoe, og han har samme dimmensjon på sine dekk som jeg har.
Litt store kanskje, men du verden som jeg kommer meg frem.
Fikk prøvd dem idag, på første jaktdagen..
Har ikke skrudd bil på 25 år. toxophilus
PÅ vei hjem fra EU kontroll ble jeg stoppa av biltilsynet, og de og kikka fælt på dekka mine, men sa ingenting....
Jeg jakter sammen med en som har Tahoe, og han har samme dimmensjon på sine dekk som jeg har.
Litt store kanskje, men du verden som jeg kommer meg frem.
Fikk prøvd dem idag, på første jaktdagen..
Har ikke skrudd bil på 25 år. toxophilus
#4
Posted 02 October 2004 - 23:00
Er det forresten stålfelgen dekka står på og stikker de på utsiden av kjærra?
#5
Posted 03 October 2004 - 23:00
For lav CO er ikke et moment på pkk (EU). Det står noe i foreskriftene om utenfor fabrikant sine normer, men trodde ikke det gjaldt nedover.
Bilen din vil ved lav CO skille ut nox-gasser, men det måles pr i dag ikke på kontroll.
Ved for lav CO, vil motoren få for lite å leve av. Du kan sikkert med fordel stille på litt mer fuel.
Bilen din vil ved lav CO skille ut nox-gasser, men det måles pr i dag ikke på kontroll.
Ved for lav CO, vil motoren få for lite å leve av. Du kan sikkert med fordel stille på litt mer fuel.
#6
Posted 03 October 2004 - 23:00
Hei vis du er i tvil på hva som er reglene på co utslipp kan du ta en titt på denne linken. http://www.vegvesen....eil-v1r4a,0.pdf Der står det som et verksted skal følge.
#7
Posted 03 October 2004 - 23:00
For LAV co? Går den an da? Problemet er jo som regel at bilen har et for HØYT co-utslipp.
For Lav?!?!?! Ingen bryr seg om om en bil forurenser mindre enn vanlig vel!? Du burde jo fått klapp på skulderen og stjerne i boka!
For Lav?!?!?! Ingen bryr seg om om en bil forurenser mindre enn vanlig vel!? Du burde jo fått klapp på skulderen og stjerne i boka!
#8
Posted 03 October 2004 - 23:00
Det er org felg, og tja... det er iallefall ikke snakk om mer en 1millimeter el 2...utstikket alstså.
Er mer opptatt av CO. At den er for lav, rister alle på hodet av. Men jeg har ikke peiling, og hva kan man evnt gjøre med det?
Har ikke skrudd bil på 25 år. toxophilus
Er mer opptatt av CO. At den er for lav, rister alle på hodet av. Men jeg har ikke peiling, og hva kan man evnt gjøre med det?
Har ikke skrudd bil på 25 år. toxophilus
#9
Posted 01 October 2004 - 23:00
Dekk dimm som står i vognkortet er 6.95-16 så kan man legge på 5%. Bruk linken under så kan man regne seg frem, men jeg tror det er i største laget. Kommer vel på humøret til den som skal godkjenne bilen også, men 6.95-16 er ingen som har svart på hvor stort er. Jeg har ikke fått svar på hva som er godkjent, etter å ha ringt tre trafikkstasjoner.
Lykke til, å legg inn et innlegg om hvordan det går.
http://home.c2i.net/amund/dekkdim.htm
Lykke til, å legg inn et innlegg om hvordan det går.
http://home.c2i.net/amund/dekkdim.htm