Gå til innhold



Foto

Sletting av tråder


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
40 replies to this topic

#21 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

For å svare deg EvoMan så klarer heldigvis alle lesekyndige å gjennomskue urimeligheten i det du skriver her. Jeg kan pille argumentene dine i småbiter, men du har heldigvis gjort det selv.

Jeg synes du er feig for du har fortsatt ikke svart på hvilket tull jeg prater "overalt".

Denne diskusjonen kan vare evig, men siden det var jeg som startet denne tråden så kan jeg prøve å avslutte den.

1 Hvis man er interesert i å krangle å kverulere så er ikke offroad.no et fora for dette.

2 Hvis man ikke har noe matnyttig eller hyggelig å si hold kjeft.

3 Det går fint å være uenig i et utsagn uten å gå til personangrep.

Jeg anser meg ferdig med akkurat denne debatten, og håper alle her inne prøver å følge di 3 enkle "levereglene" jeg ahr listet opp.



uff.....går det annt...



Pynt e for homsa å småpie!

#22 dracan

dracan

    Dracan

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Så, så!
Er det mulig å bli venner her da?

biggrin.gif



"Abusos non tollit usum"

Garasje: http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=14175

#23 sza

sza

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Alle MÅ vel ikke være venner. Alle har ulike synspunkter men man må
jo ikke drive å hakke på verandre fordet. Det er bare å drite i det å smil.
Uanset så er det jo veldig lett å prate(skrive) dritt til folk man ikke står
ansikt til ansikt med. wink.gif

Stian var her

#24 Nævestad

Nævestad

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Med tanke på at dette startet på Mitsu. forumet så tror jeg det viser at det kansje mangler en god redaktør der nå. Som kunne ha stoppet dette før det kom så langt som det har gjort nå. Jeg synes det er synd at det skal bli så mye "klabb og babb" av ting som egentlig er bagateler.

#25 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

javel Nævestad, så du og et par andre gir redaktørene skylden for at Mitsu forumet har en ivrig deltager som overhodet ikke klarer å være saklig i sine til tider dårlig argumenterte innlegg????

Men du kan jo svare på spørsmålet om hvem det var som gjorde at det gikk så lang Nævestad eller tør du ikke å nevne navn???

Vell, det er lov å være trangsynt på ting men la ikke denne "fobien/manien" gå utover alle oss andre..






user posted image

#26 Nævestad

Nævestad

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
javel Nævestad, så du og et par andre gir redaktørene skylden for at Mitsu forumet har en ivrig deltager som overhodet ikke klarer å være saklig i sine til tider dårlig argumenterte innlegg????

Men du kan jo svare på spørsmålet om hvem det var som gjorde at det gikk så lang Nævestad eller tør du ikke å nevne navn???

Vell, det er lov å være trangsynt på ting men la ikke denne "fobien/manien" gå utover alle oss andre..






user posted image


Opprinnelig postet av Mad Max



Du MAD MAX dette er vel nok et eksempel på at ting som blir skrevet ofte blir tolket i den retningen man vil.
Jeg har ikke gitt noen redaktør skyld for noe som helst, men hadde en redaktør slettet innleget fra starten av så hadde det fortsatt vært "stille og rolig"

Og jeg tør så absolutt nevne navn. Hvis en redaktør hadde gjort jobben sin. Så hadde innleget blitt slettet etter at folk hadde latt seg hisse opp av EvoMan og det gikk så langt som det gjorde.

Og ja! Jeg tror ikke dette hadde skjed hvis Jeepir hadde vært redaktør. Si hva dere vil, men jeg synes han gjorde en god jobbB)

#27 pajo

pajo

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 815 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
jeg synes han gjorde en god jobb


Me too:)

#28 Nævestad

Nævestad

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
jeg synes han gjorde en god jobb


Me too:)




Opprinnelig postet av pajo



Flott!!!!!!
Kansje vi kan start Jeepir tilbake som redaktør aksjonen..
Flere som er med??????

#29 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Nei !

Om ikke folk kan ha is nok i magen og tålmodighet nok til at en redaktørjobb (selv her) er noe man hopper og spretter inn og ut av for eget forgodtbefinnende og avhengig av om de er lei eller ikke den dagen, så synes jeg den beslutningen Jeepir tok om å trekke seg, burde bestå. Om Jeepir synes han ikke ville være mer redaktør, så er det en beslutning han tok og bør stå for.

Hvis ikke dette forumet klarer seg selv en dag eller to, uten at det må sitte en storebror å passe på omtrent 24/7, for å slette innlegg og tråder, så forteller det at noe er riv ruskende galt. Ikke bare med redaktør, men også med de som lager innlegg på forumet. Ser at PerF er redaktør her og han kjenner jeg som en rimelig rolig og avbalansert person. Regner med han kan fortsette alene en stund til og eventuelt vurdere dette med flere redaktører etter en periode.

Jeg tenkte at jeg ikke skulle skrive noe angående dette i det hele tatt, men jeg leste en streng som ennå ikke har blitt slettet som virkelig gjorde meg både forbannet og lurte på hva folk holdt på med : http://www.offroad.n...284&whichpage=4
Begynn øverst og les nedover så skjønner de fleste hva jeg sikter til.
Det er mulig at det har blitt et meget "internt" språk og oppførsel på Mitsu forumet, men jeg må ærlig talt stille spørsmål med hva andre har med at Mona Anette har i signaturen sin ? Og at det dermed blir omtrent trakkassering og mobbing av henne på grunn av dette ?
Hvordan kan dere forsvare å gjøre slikt på et offetlig forum og hvilket bilde sitter ikke "utenforstående" tilbake med ? Hva med eventuelle nye folk på forumet ? De må jo tro at enkelte er noen skikkelige monstrum.

Jeg må ærlig talt få stille spørsmål med hvordan adskillig mange på Mitsu forumet oppfører seg og faktisk deltar i dette !

Det er ikke bra at Evoman blir trakkasert gjennom PM og dersom denne "DEA" tingen hjalp, så er det ok. Men jeg synes ikke noe om hvordan dette utviklet seg videre og mange av de intetsigende svar som ble gitt til utenforstående på hva dette egentlig var. (typisk : sende en pm til presidenten)

For min del synes jeg at man burde slappe litt av, sette seg ned å tenke litt igjennom hvordan dette har utviklet seg og få ting litt tilbake på sporet med tanke på offroad kjøretøy ! Folk er forskjellig og folk liker forskjellige kjøretøy og heldigvis for det.
Alle kjøretøyer har større eller mindre feil og kontruksjonssvakheter, ingen er nødvendigvis noe bedre enn andre og hvis noen ikke kan akseptere dette foreslår jeg en løpe eller kjøretur i skogen istedenfor å ta turen innom her.



Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

#30 Reven

Reven

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 264 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Hvis en redaktør hadde gjort jobben sin. Så hadde innleget blitt slettet etter at folk hadde latt seg hisse opp av EvoMan og det gikk så langt som det gjorde.

Og ja! Jeg tror ikke dette hadde skjed hvis Jeepir hadde vært redaktør.
Opprinnelig postet av Nævestad



Jeg tror ikke dette problemet forsvinner om Jeepir kommer tilbake som redaktør.

Det eneste han kunne gjort som redaktør som han ikke kan gjøre nå, er å slette tråder. Det var også omtrent det eneste han gjorde som redaktør utover de innleggene han hadde som "privatperson". Det var kanskje heller ikke så enkelt for Jeepir å holde seg objektiv til enhver tid.

Sletting av tråder er ingen permanent løsning på problemet med de litt "hete" debattene som har vært på forumet. Det som må gjøres er å forklare folk hva de kan og hva de ikke kan gjøre på forumet. Det er dette som redaktørenes oppgave, nemlig å holde folk i ørene og ikke bare å slette tråder med en gang noen synes temperaturen blir høy.

Det er som i fotball, dommer'n er best når ingen legger merke til at han er der...

Det kan også være verdt å merke seg at det ofte er de samme personene som er med på de "hete" diskusjonene, og at problemet ligger nettopp i det. En myndig og objektiv redaktør burde kunne løse dette.

____________________
Garasjen min på NLCK: http://nlck.no/forum...topic.php?t=303
Rigs: http://www.offroad.n...de=View&RID=153

#31 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:


Du MAD MAX dette er vel nok et eksempel på at ting som blir skrevet ofte blir tolket i den retningen man vil.
Jeg har ikke gitt noen redaktør skyld for noe som helst, men hadde en redaktør slettet innleget fra starten av så hadde det fortsatt vært "stille og rolig"

Og jeg tør så absolutt nevne navn. Hvis en redaktør hadde gjort jobben sin. Så hadde innleget blitt slettet etter at folk hadde latt seg hisse opp av EvoMan og det gikk så langt som det gjorde.

Og ja! Jeg tror ikke dette hadde skjed hvis Jeepir hadde vært redaktør. Si hva dere vil, men jeg synes han gjorde en god jobbB)

Opprinnelig postet av Nævestad




He he he javel så du mener at svaret på usaklig og pisse preik argumentasjon i div innlegg er å slette dem???

Så personene bak disse innleggene skal få fortsette på denne måten og vis noen hisser seg opp så sletter vi innleggene... HA HA HA HA HERLIG.

Jeepir kan godt bli redaktør igjen han, jeg har ingenting i mot han men tror dere pisse preik innleggene slutter fordet?? det har jo ikke gjort det til nå...

Poenget mitt er jo at INGENTING skal slettes, klarer du IKKE å oppføre deg så skal du ha tilsnakk og fortsetter det så SKAL DU UT!!!!!!


user posted image

#32 Mona Anette

Mona Anette

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 448 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:

http://www.offroad.n...284&whichpage=4
Begynn øverst og les nedover så skjønner de fleste hva jeg sikter til.
Det er mulig at det har blitt et meget "internt" språk og oppførsel på Mitsu forumet, men jeg må ærlig talt stille spørsmål med hva andre har med at Mona Anette har i signaturen sin ? Og at det dermed blir omtrent trakkassering og mobbing av henne på grunn av dette ?
Hvordan kan dere forsvare å gjøre slikt på et offetlig forum og hvilket bilde sitter ikke "utenforstående" tilbake med ? Hva med eventuelle nye folk på forumet ? De må jo tro at enkelte er noen skikkelige monstrum.

Opprinnelig postet av Blom



Jeg vill gjærne si en ting her..
Jeg følte ikke noe trakasering med dette.
Men jeg kan skjønne at noen kan lure, det ble nok litt internt.
Man skal ikke ta alt så veldig høytidelig.
Turbulet har det blitt her...... Det ser jeg ikke vitsen i.




Men digger Evoman!

#33 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Lurer på hvordan jeg skal ta dette jeg, ser jo ut som endel ønsker at jeg slutter som redaktør i tillegg, er det sånn å forstå?

Jeg har hverken tid eller annledning til å sitte her 24 t i døgnet, jeg regner med at de fleste her har kommet ut av barnehagen,
og ikke trenger noen til å holde dem i øra,??!!!!!
Er det ikke mulig å oppføre seg som voksne folk prøve å unngå kvalm isteden for å fyre oppunder??!!

Tenk helst to ganger før dere poster: Bidrar det jeg nå sender til noe positivt? Hvis ja send, hvis nei SLETT!
Lager jeg en diskusjon som er positiv for offroaden i Norge? Send
Lager jeg en diskusjon som lager kvalm (selv om den er morsom for den som sender den) SLETT

Jeg har ikke problemer med at Jeepir blir redaktør igjen, men sånn som tilbakemeldingene er om dagen så lurer jeg på om noen av dere vil ha han ISTEDEN for meg isteden for i tillegg!

Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no


#34 exe

exe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 375 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Saken er at mye på Mitsu forumet er ganske internt.....
wink.gif

#35 Nævestad

Nævestad

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:


Du MAD MAX dette er vel nok et eksempel på at ting som blir skrevet ofte blir tolket i den retningen man vil.
Jeg har ikke gitt noen redaktør skyld for noe som helst, men hadde en redaktør slettet innleget fra starten av så hadde det fortsatt vært "stille og rolig"

Og jeg tør så absolutt nevne navn. Hvis en redaktør hadde gjort jobben sin. Så hadde innleget blitt slettet etter at folk hadde latt seg hisse opp av EvoMan og det gikk så langt som det gjorde.

Og ja! Jeg tror ikke dette hadde skjed hvis Jeepir hadde vært redaktør. Si hva dere vil, men jeg synes han gjorde en god jobbB)

Opprinnelig postet av Nævestad




He he he javel så du mener at svaret på usaklig og pisse preik argumentasjon i div innlegg er å slette dem???

Så personene bak disse innleggene skal få fortsette på denne måten og vis noen hisser seg opp så sletter vi innleggene... HA HA HA HA HERLIG.

Jeepir kan godt bli redaktør igjen han, jeg har ingenting i mot han men tror dere pisse preik innleggene slutter fordet?? det har jo ikke gjort det til nå...

Poenget mitt er jo at INGENTING skal slettes, klarer du IKKE å oppføre deg så skal du ha tilsnakk og fortsetter det så SKAL DU UT!!!!!!


user posted image


Opprinnelig postet av Mad Max



God kveld MAD MAX. Tror egentlig vi er ganske enige jeg.
Poenget her er å få stoppet slik oppførsel. Ikke heng deg opp i at jeg brukte ordet slettet, det var liksom det som var tråden da. Kunne like gått brukt stoppet. Hvordan redaktørene stopper slik bryr jeg meg egentlig ikke noe om, bare det blir gjort noe sånn at det blir hygelig å være her.
For det er vel poenget.

#36 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Jeg har ikke problemer med at Jeepir blir redaktør igjen, men sånn som tilbakemeldingene er om dagen så lurer jeg på om noen av dere vil ha han ISTEDEN for meg isteden for i tillegg!


Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for det... Jeg syns du gjør en god jobb og kan bare tolke ut av maks 2 innlegg her litt indirekte kritikk, som ikke virker så gjenomtenkt.

#37 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

litt av problemet er at det er alt for mange reserve politi her, er forum regler å følge her.
følges de ikke så er på plass med en reprimande.

men da bør reprimanden være godt gjennom tenkt, er laaaangt i fra alt som blir skrevet som blir tolket dit det er ment av veldig hårsåre personer feks. eller så er det veldig lett å feiltolke en person som en ikke liker, og da legger en merke til mye rart hehe, for min del så er det mye morro lesing her.

jeg har tatt vare på mange episoder fra folk som har skrevet diverse ting som ikke idet hele tatt har blitt lagt merke til og så har JEG skrevet det samme å så er det full krig og snakk om personhetsing og tull.


er jo bare å bry seg litt mindre og ikke tro det verste om seg selv.. og les nøye før en hisser seg opp eller ned.


Hva skjer`a?...Doffen har daua
MhcG2c

#38 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Som så mange andre sier, så var jeg egentlig ikke tenkt å legge meg borti dette, men her blir sagt så mye rart....
Kopi av melding:

Jeg har ikke gitt noen redaktør skyld for noe som helst


Hallo! Jeg greier ikke å oppfatte sitatene nedenfor som noe annet enn ett angrep på PerF. Etter det jeg har sett gjør han en god jobb. Han kan jo ikke sitte barnevakt for dere hele døgnet heller?? At det kunne vere nødvendig med 10 redaktører på Mitsu, er en annen sak.



Kopi av melding:
Med tanke på at dette startet på Mitsu. forumet så tror jeg det viser at det kansje mangler en god redaktør der nå. Som kunne ha stoppet dette før det kom så langt som det har gjort nå.

Kopi av melding:
Hvis en redaktør hadde gjort jobben sin. Så hadde innleget blitt slettet etter at folk hadde latt seg hisse opp av EvoMan og det gikk så langt som det gjorde.


Dere kan ikke forvente at vi redaktører skal sitte klar til å slette hver gang noen med fullt overlegg går inn for å terge på seg folk.

Kopi av melding:
Og ja! Jeg tror ikke dette hadde skjed hvis Jeepir hadde vært redaktør.


Er det ikke på Mitsuforumet de fleste krangler starter? Både med og uten Jeepir som redaktør?? Dere har jo kranglet om mye rart selv når han er redaktør. Som Blom sier, så har Jeepir valgt å gå ut og inn etter eget forgodtbefinnende flere ganger. Dersom han nå vil tilbake tror jeg han bør ta seg en prat med Anders og diskutere saken selv.
Ikke misforstå, jeg har ikke noe problem med at han kommer tilbake, men han bør tenke grundig gjennom om han vil.

Hvorfor en støtteaksjon? Han har jo selv valgt å gå ut... Ingen som presset ham, og ingen som hindrer ham å komme tilbake...


De trådene som er blitt slettet er slettet etter diskusjon mellom redaktørene. Mulig det er feil avgjørelse, men vi kan jo ikke diskutere det med alle, og heller ikke informere alle som føler seg berettiget til å ha en mening. Kom med konstruktive forslag på hvordan vi skal håndtere slike saker og husk att dette er et gratis forum som drives på fritiden..



IROK!

#39 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 11 November 2004 - 00:00

Siden det er så in og linke: http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=21102

Dette er svaret mitt i hele denne diskusjone, og i mine øyne er denne debatten ferdig.. smile.gif

Ps: Per F har hvert en utmerket Redaktør, jeg har absolutt ingen ting og utsette på han, og jeg hadde langt lettere for å holde oversikten enn det Per F har muligheten til..

THE END..



#40 Nævestad

Nævestad

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 11 November 2004 - 00:00

Mullig jeg har ordlagt meg utrolig klønete her, men det visser kansje igjen problemet her.
Ting blir ikke alltid forstått slik de er ment.

Mine innlegg har så ABSOLUTT ikke vært noen som helst krittik til Per F.
Hvis noen har forstått det ditt hend så beklager jeg det på det sterkeste.