Hvordan justere turbotrykket og dieselpumpe?
Started by
bever
, Dec 03 2004 00:00
32 replies to this topic
#21
Posted 12 December 2004 - 00:00
Må få igang denne tråden igjen.
Kan noen kort tegne og fortelle hvordan man justerer turbotrykk og dieselpumpe??
2.3'n er mest interessant for min del da, kanskje det er likt på begge?
Jippi, innlegg nr 100
Kan noen kort tegne og fortelle hvordan man justerer turbotrykk og dieselpumpe??
2.3'n er mest interessant for min del da, kanskje det er likt på begge?
Jippi, innlegg nr 100
#22
Posted 11 December 2004 - 00:00
Ingen som kan lage en guide med bilder om detta?
#23
Posted 09 December 2004 - 00:00
Tenkte på mengde ja...
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#24
Posted 08 December 2004 - 00:00
Tenkte vel på mengde tenker jeg.
#25
Posted 08 December 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Den har grei blanding når den nesten ryker litt svart.
Men jeg lurer på hvor man stiller dieseltrykket på pumpa til 2,3'en.
Er det nesten likt som på 2,5'en kanskje?
Opprinnelig postet av Mud-driver
diesel trykket får du ikke justert på pumpa
Hva skjer`a?...Doffen har daua
MhcG2c
#26
Posted 08 December 2004 - 00:00
Hmm, kan noen gi en oppskrift på det samme til en 2.3 ?
Justere både turbo og pumpe altså.
Gjerne ta et tydelig bilde å vis hvor.
Justere både turbo og pumpe altså.
Gjerne ta et tydelig bilde å vis hvor.
#27
Posted 07 December 2004 - 00:00
Den har grei blanding når den nesten ryker litt svart.
Men jeg lurer på hvor man stiller dieseltrykket på pumpa til 2,3'en.
Er det nesten likt som på 2,5'en kanskje?
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
Men jeg lurer på hvor man stiller dieseltrykket på pumpa til 2,3'en.
Er det nesten likt som på 2,5'en kanskje?
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#28
Posted 03 December 2004 - 00:00
Hva skal dere med så mye turbotrykk??
Kjører 1 bar på min, og den er det gjort mye med ellers å...
Forhold luft diesel er jo det som skal være rett... Ingen vits med mye luft bare..!!!
Dette er neo mange tror, å som Roger Myre har bevist mange ganger at det stemmer!!
Er hardt for rådene, og toppen, motoren blir også gående magert!!
Mer diesel og mer luft, men motoren må tåle det da...
Kjører 1 bar på min, og den er det gjort mye med ellers å...
Forhold luft diesel er jo det som skal være rett... Ingen vits med mye luft bare..!!!
Dette er neo mange tror, å som Roger Myre har bevist mange ganger at det stemmer!!
Er hardt for rådene, og toppen, motoren blir også gående magert!!
Mer diesel og mer luft, men motoren må tåle det da...
#29
Posted 03 December 2004 - 00:00
Pøh......kjører 1,2bar jeg...funker helt fint det:)
#30
Posted 03 December 2004 - 00:00
Kort inn på dette staget (correct me if I'm wrong) for å øke turbortykket! Da åpner wastegaten senere. Ingen fare å kjøre trykket opp mot 1,0bar. Kjøp deg en turbotrykksmåler til 200,- å kobl opp. Ut over det kan bli litt heftig for en gammel motor...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#31
Posted 07 December 2004 - 00:00
Takker for opplyningene, men jeg lurer fortsatt på hvordan justere dieselpumpen og hvordan vet jeg at diesel og luft har riktig blandingsforhold:wtf:
Kopi av melding:
#32
Posted 21 July 2005 - 23:00
noen som vet her....har en pajero med en 98 mod hyunda 2,5td... mye kan e justere den opp til? må jeg justere på pumpa også da event.?
#33
Posted 21 July 2005 - 23:00
Tor ikke det er noe problem med opp mot 1.0bar turbotrykk... Ganske ny motor dessuten...
Men du må nok stille etter med litt mere diesel ettersom motoren får mer luft.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Men du må nok stille etter med litt mere diesel ettersom motoren får mer luft.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!