Med så få deltakere virker det rent praktisk som overkill med 2 klasser, derimot så er det jo knallmoro å få brukt mye utstyr og atpåtil se at det fungerer :-) Det er liten vits i å kjøre forskjellig klasse på annethvert løp, da mange ikke har PC mm for å kjøre med, og da vil noen droppe annethvert løp. Jeg vet ikke hva som er riktig, så den konklusjonen får andre ta.
Med mange i bilen så er det etter min mening 2 klare fordeler:
Sosialt ! (en viktig grunn til å være med !)
Fleksibelt: jeg er med hos Jørgen, og vi er sjelden de samme folkene på de forskjellige løpene. Det passer sjelden for alle, så derfor har vi flere å spille på når noen ikke kan på grunn av ett eller annet. Det gjør at Teamet kan stille på mange løp, selv om alle folkene ikke er helt de samme.
Jeg tror at med 2 i bilen så blir det kanskje (?) like mange biler til hvert løp, men tvilsomt om det er grunnlag for å kjøre cup. I lengden taper vi nok på dette, da iveren etter å stille i flest mulig løp minsker når ikke teamet får nok mange løp i cupen uansett.
Løpslengde: enig med de fleste andre her: 4-8 timer er sånn passe, og så en slenger med ekspressløp eller et langt løp i ny og ne.
Vanskelig/lett: vi har mistet deltagere på de vanskelige løpene tidligere, det var mye tid på hver post for å lete, og lite navigering & kjøring. Nå har vi lette poster og folk er fornøyde. Etter min mening er det litt det for enkelt når vi ser (og nesten leser av kodene på) 80-90 % av postene fra bilen slik som det har vært i det siste (hint-hint), men når valget er at vi mister deltagere så bør vi holde oss på den lette siden. Vi bør uansett ha et par-tre vanskelige (=flere poeng) poster på hvert løp.
Cup eller ikke: tja, det gjør i hvertfall at vi forsøker å stille lag til hvert løp for ikke å miste poeng sammenlagt.
Bent-Håvard
Løpetid hele tiden