Er det noen som vet om B&M QuickSilver shifter kan bygges om slik at man får full ratchet hele veien fra 1. til revers?
Slik den er orginalt er det ratchet mode mellom 1. og fri, for å få den i revers må spaken løftes fra Drive for å føres fram til R.
Litt klønete når man står på bakhjula..
Noen tips?
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
PUT UP or SHUT UP!
B&M QuickSilver
Started by
RockStar
, Jan 18 2005 00:00
6 replies to this topic
#1
Posted 18 January 2005 - 00:00
#2
Posted 04 February 2005 - 00:00
B&M Pro Ratchet fungerer slik som Pål ønsker å bygge om Quicksilver.
Har kjørt med begge deler men har nå gått over til "lullemekka" jernspak, hvor reversj kan kastes inn fra vilken som helst stilling - slipper å klikke 4 ganger fra 1 gear (eller "bare" 2 hvis du har reversert ventilhus).
Arne, Lightfoot Racing
Har kjørt med begge deler men har nå gått over til "lullemekka" jernspak, hvor reversj kan kastes inn fra vilken som helst stilling - slipper å klikke 4 ganger fra 1 gear (eller "bare" 2 hvis du har reversert ventilhus).
Arne, Lightfoot Racing
#3
Posted 29 January 2005 - 00:00
Jeg tok min shifter fra hverandre og slipte bort en tapp inni som hindrer spaken å gå i revers uten å løfte spaken.....
enkelt og grei jobb, fungerer helt fint.
enkelt og grei jobb, fungerer helt fint.
#4
Posted 04 February 2005 - 00:00
Hallo dere.
Kunne noen av dere gi litt tips om hvilken type gearspak jeg bør bruke til min Ford Granada automat-kasse som skal inn i min zuki etter hvert...?
Eventuellt forklaring og litt bilder.
Har tenkt på å skaffe meg orginal-spaken, men den er kanskje ikke så grei å bruke tenker jeg nå når dere snakker om dette å kunne "kaste" den i revers...
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-
Kunne noen av dere gi litt tips om hvilken type gearspak jeg bør bruke til min Ford Granada automat-kasse som skal inn i min zuki etter hvert...?
Eventuellt forklaring og litt bilder.
Har tenkt på å skaffe meg orginal-spaken, men den er kanskje ikke så grei å bruke tenker jeg nå når dere snakker om dette å kunne "kaste" den i revers...
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-
#5
Posted 10 March 2005 - 00:00
Du har helt rett!
Både Quicksilveren og MegaShifteren er solgt...
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Member of Insane Rock Crawling Association
PUT UP or SHUT UP!
Både Quicksilveren og MegaShifteren er solgt...
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Member of Insane Rock Crawling Association
PUT UP or SHUT UP!
#6
Posted 10 March 2005 - 00:00
Hadde ikke vært i tvil om jeg skulle ha ny gear velger , jeg hadde laget den selv. Det er jo super enkelt , og så får du den designet til bilen den skal brukes i. Jeg synes de fleste velgerene som selges er for trege å bruke når things get wild.
Nico
Boyz Offroad Racing team
Nico
Boyz Offroad Racing team
#7
Posted 18 January 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Er det noen som vet om B&M QuickSilver shifter kan bygges om slik at man får full ratchet hele veien fra 1. til revers?
Slik den er orginalt er det ratchet mode mellom 1. og fri, for å få den i revers må spaken løftes fra Drive for å føres fram til R.
Litt klønete når man står på bakhjula..
Noen tips?
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
PUT UP or SHUT UP!
Opprinnelig postet av Pål
En kompis till mig hade inte en Quicksilver utan en liknande modell fast det var en Hurst Pro-Matic och han svetsade på extra kuggar och slipade till så att han kunde ha "Ratchet" upp till backväxeln.
Jonas Engberg
http://www.engbergracing.com