Gå til innhold



Foto

rigging av bil i "Light Truck"


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 harry_Sub

harry_Sub

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 877 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Drister meg til å legge ut dette spørsmålet her.

Jeg har gjort avtale om kjøp av en Chevy Blazer K5 som ene og alene skal benyttes til Trial. Nå som vi har fått dette forumet kan vel kansje dere her komme med tips til rigging av denne bilen. Vurderer å bytte aksler til sub aksler, samt montere en sperre foran og bak (ikke ARB). Men hva med utvesling? Kan det være en ide og ha lavere utveksling f.eks 2.73 fremfor 4.11?

Hva annet bør jeg tenke på med denne bilen? Som sagt så skal det være en ren trial/konkuransebil.

Takker på forhånd for alle tips som kan hjelpe en ny konkuransekjører i gang smile.gif



-Jon
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Chevy is not a car, it's a lifestyle"

#2 lillegutten

lillegutten

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 200 Innlegg:

Posted 22 February 2005 - 00:00

Topp enda en bil i light truck!!!
Jeg kommer ikke før til neste år å det blir nok bare et prøve år...
Å nå som Gladlaksen har solgt den fine røde orginal Norgesmester bilen sin så har jo ikke jeg noe mere å skru på før vært løp... Dette kommer til å bli en HARD sommer... Men gleder meg enormt til første løpet!!!!!!!!

Mennesker å Mamutter e som rusk i forgasseren

#3 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 21 January 2005 - 00:00

44" kan du glemme. Siden vi ikke fikk lov å heve villt og uhemmet ( takk og lov egentlig wink.gif) er nok 40-42" det største du kan smelle på. Noe større vil bare ødelegge drivverket alerede idet du kjører bilen av hengern...wink.gif

Men over til gearing. 4:56 eller 4:88 er vel det du bør sikte deg inn på. Mulig å gå lavere, men da blir pinon'en mindre enn en soft-is wink.gif.

Det blir så mye å skrive om forskjellige måter å rigge en Light Truck, så vi tar det når du svinger oppom etter mere deler til uka.
Jeg skal holde kaffen varm....wink.gif

Mvh. Sheriffen

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink........
NY GARASJE Gammel Garasje

#4 THX

THX

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1918 Innlegg:

Posted 20 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:

utvesling? Kan det være en ide og ha lavere utveksling f.eks 2.73 fremfor 4.11?
Opprinnelig postet av harry_Sub



Da vil du få høyere utveksling!
Jo høyere tall jo lavere utveksling. Også motsatt

#5 harry_Sub

harry_Sub

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 877 Innlegg:

Posted 20 January 2005 - 00:00

Ok, men hva lønner seg? Høyere eller lavere? Lite info om det på den "norske" veven.

-Jon
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Chevy is not a car, it's a lifestyle"

#6 supersvein

supersvein

    BilKiller

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 1095 Innlegg:

Posted 20 January 2005 - 00:00

I de fleste tilfeller vil nok lavere utveksling være en fordel.
...Er sikker på at sheriffen etterhver dukker opp her og kan gi deg all info du skulle trenge!

Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.offroad.allhere.com
* på nett igjen smile.gif *

#7 Arne

Arne

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 715 Innlegg:

Posted 20 January 2005 - 00:00

Utvekslingen i akslene må velges etter dekkhøyde og utveksling i gear/tranfer. Skal du for eks. ha 44" dekk og har ca. 2,6:1 i transfer blir f.eks. 5,38:1 helt konge i skogen.

Arne, Lightfoot Racing