Drister meg til å legge ut dette spørsmålet her.
Jeg har gjort avtale om kjøp av en Chevy Blazer K5 som ene og alene skal benyttes til Trial. Nå som vi har fått dette forumet kan vel kansje dere her komme med tips til rigging av denne bilen. Vurderer å bytte aksler til sub aksler, samt montere en sperre foran og bak (ikke ARB). Men hva med utvesling? Kan det være en ide og ha lavere utveksling f.eks 2.73 fremfor 4.11?
Hva annet bør jeg tenke på med denne bilen? Som sagt så skal det være en ren trial/konkuransebil.
Takker på forhånd for alle tips som kan hjelpe en ny konkuransekjører i gang
-Jon
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--
"Chevy is not a car, it's a lifestyle"
rigging av bil i "Light Truck"
Started by
harry_Sub
, Jan 19 2005 00:00
6 replies to this topic
#1
Posted 19 January 2005 - 00:00
#2
Posted 22 February 2005 - 00:00
Topp enda en bil i light truck!!!
Jeg kommer ikke før til neste år å det blir nok bare et prøve år...
Å nå som Gladlaksen har solgt den fine røde orginal Norgesmester bilen sin så har jo ikke jeg noe mere å skru på før vært løp... Dette kommer til å bli en HARD sommer... Men gleder meg enormt til første løpet!!!!!!!!
Mennesker å Mamutter e som rusk i forgasseren
Jeg kommer ikke før til neste år å det blir nok bare et prøve år...
Å nå som Gladlaksen har solgt den fine røde orginal Norgesmester bilen sin så har jo ikke jeg noe mere å skru på før vært løp... Dette kommer til å bli en HARD sommer... Men gleder meg enormt til første løpet!!!!!!!!
Mennesker å Mamutter e som rusk i forgasseren
#3
Posted 21 January 2005 - 00:00
44" kan du glemme. Siden vi ikke fikk lov å heve villt og uhemmet ( takk og lov egentlig ) er nok 40-42" det største du kan smelle på. Noe større vil bare ødelegge drivverket alerede idet du kjører bilen av hengern...
Men over til gearing. 4:56 eller 4:88 er vel det du bør sikte deg inn på. Mulig å gå lavere, men da blir pinon'en mindre enn en soft-is .
Det blir så mye å skrive om forskjellige måter å rigge en Light Truck, så vi tar det når du svinger oppom etter mere deler til uka.
Jeg skal holde kaffen varm....
Mvh. Sheriffen
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink........
NY GARASJE Gammel Garasje
Men over til gearing. 4:56 eller 4:88 er vel det du bør sikte deg inn på. Mulig å gå lavere, men da blir pinon'en mindre enn en soft-is .
Det blir så mye å skrive om forskjellige måter å rigge en Light Truck, så vi tar det når du svinger oppom etter mere deler til uka.
Jeg skal holde kaffen varm....
Mvh. Sheriffen
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink........
NY GARASJE Gammel Garasje
#4
Posted 20 January 2005 - 00:00
Kopi av melding:
utvesling? Kan det være en ide og ha lavere utveksling f.eks 2.73 fremfor 4.11?Opprinnelig postet av harry_Sub
Da vil du få høyere utveksling!
Jo høyere tall jo lavere utveksling. Også motsatt
#5
Posted 20 January 2005 - 00:00
Ok, men hva lønner seg? Høyere eller lavere? Lite info om det på den "norske" veven.
-Jon
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--
"Chevy is not a car, it's a lifestyle"
-Jon
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--
"Chevy is not a car, it's a lifestyle"
#6
Posted 20 January 2005 - 00:00
I de fleste tilfeller vil nok lavere utveksling være en fordel.
...Er sikker på at sheriffen etterhver dukker opp her og kan gi deg all info du skulle trenge!
Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.offroad.allhere.com
* på nett igjen *
...Er sikker på at sheriffen etterhver dukker opp her og kan gi deg all info du skulle trenge!
Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.offroad.allhere.com
* på nett igjen *
#7
Posted 20 January 2005 - 00:00
Utvekslingen i akslene må velges etter dekkhøyde og utveksling i gear/tranfer. Skal du for eks. ha 44" dekk og har ca. 2,6:1 i transfer blir f.eks. 5,38:1 helt konge i skogen.
Arne, Lightfoot Racing
Arne, Lightfoot Racing