Gå til innhold

Foto

større dekk

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
24 replies to this topic

#21 amplifier

amplifier

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 20 January 2005 - 00:00

ja .. det er sånn normale oppegående mennesker tolker regelverket.. den er grei.. Prøvde den på bt på steinkjer.. gikk heller dårlig..
de hengte seg opp i at vognkortet var feil..
minner meg om når jeg prøvde å skifte til større sko på depoet i militæret..

amplifier..
Play big, Win big, BE BIG

#22 nordmøring

nordmøring

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Noen som har en sånn "TUV Raderkatalog", eller vet av den på nettet?

Beer gives you drain bamage

#23 MadCab

MadCab

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Joda, hadde tenkt og overskride de "lovlige" 5%.
Men ser jo at det blir ei satans papirmølle førr å få ting godkjent sleep.gif
Fandens potetland vi bor i !!!!mad.gif

#24 Pajero86

Pajero86

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 814 Innlegg:

Posted 21 January 2005 - 00:00

Det er ikke helt umulig, du må bare stå på og ikke gi opp. Med god hjelp fra Jeepir fikk jeg godkjent 35x12,5 - 15 på min Pajero, så det er mulig! Det finnes også biler som er godkjent med større dekk enn det her i Norge.....

Pajero86

#25 reierstan

reierstan

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 21 January 2005 - 00:00

For kjøretøy som repareres/ombygges/oppbygges slik at vitale deler på kjøretøyet - ramme, karosseri, bremser, lysutstyr, styring, motor, fjærer, støtdempere, felger, dekk osv. - avviker fra den utførelsen som er foreskrevet eller tillatt av kjøretøyfabrikanten og/eller fra den utførelse som kjøretøyet hadde ved første gangs registrering i riket, skal det fremlegges dokumentasjon fra kjøretøyfabrikanten eller fra kompetent, uavhengig laboratorium for at de benyttede deler er egnet og at kjøretøyet etter reparasjonen/ombyggingen/oppbyggingen har tilfredsstillende kjøreegenskaper og vil tåle de påkjenninger det kan regnes med å bli utsatt for.
Slik dokumentasjon som nevnt i første ledd, kreves ikke dersom kjøretøyet på de aktuelle punkter med rimelighet kan kontrolleres av regionvegkontoret.

Det er det som her er uthevet som noen (eller er det snart ingen???) kontrolører på bt benytter seg av når de godkjenner biler uten pappirer, mend et virker som nesten alle er redd for å bruke den:blink:

Skulle gjerne ha hatt større dekk så hvis noen
vil selge så er det bare å si i fra
Og, ja jeg skriver mye feil...