Gå til innhold



Foto

ATV Bruksområde ?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 25 January 2005 - 00:00

tjena alle !
går med planer om å sjoppe meg en ATV, til bruk til / fra jobb. Bor litt utenfor Oslo, og pendler hver dag. På vår, sommer og høst tenkte jeg dette kunne være et supplement, da vi bare har en bil.

Har bare testet rene "terreng" ATV`er av simpleste sort. Disse hadde kjøreegenskaper som ei ku ¨på LSD.

Har noen av de "billige ATV ene" kjøreegenskaper, som gjør dem egnet til å kjøre på vei med ? Jeg vet det er tillatt, men det er liksom ikke spørsmålet da.. Tanken på å flise forbi køen i kollektivfeltet, gjør meg varm i hjertet, og det er da noe det å..

MC lappen har jeg ikke, og ingen planer om å skaffe meg.

Pkt to går på om disse Kina kopi syklene i det hele tatt er noe å satse på ? Ser de har blitt superpupulære, men det har vel primært med pris å gjøre ? En Artic Cat, Yamaha, Polaris eller Suzuki, er desverre helt utenfor økonomisk ramme, dessuten skal sykkelen benyttes til asfalt kjøring, så belastningen bør ikke bli all verden..

MVH
Initium


Suzuki GV 1998
Offroad-novise

#2 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 30 January 2005 - 00:00

hvem leverer disse e-ton & Kymco syklene ?
Er 150ccm nok eller bør jeg velge større ( 200ccm, 250 ccm motor ?)

Er tilbydt en fin 180ccm sykkel, ser meget pen ut. Er dog skeptisk til alle disse "nye" merkene, hvordan er deletilgang osv om 2-3 år mon tro ?

Initium

Suzuki GV 1998
Offroad-novise

#3 geir113

geir113

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 29 January 2005 - 00:00

Hei, jeg har nå kjørt atv i to år til og fra jobb,50 km tur retur, både sommer og vinter. Overhode ikke noe problemmer å kjøre på vinteren, meget trygt å stabilt.
er alt for dyrt med en gammel bil, da er dette et meget bra og billigt valg.
jeg kjører en e-ton 150 street, går 75 km timen. du må ikke våre redd for e ton eller kymco, begge er store produsenter av atv og motorer.
ellers så kommer polaris ut med en 200 kubik nå, ca 50 000 kr
alle disse sykklene er laget spesielt for å kjøres på asfalt

Lykke til
Arnt

#4 ylindgren

ylindgren

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 26 January 2005 - 00:00

Hadde tatt kontakt med Larvik sykkel senter (tlf:33192800 eller www.secma.no) de har suzuki og andre andre billigere mod med hvite skilt, registrert som mc men kan kjøres på B førekort.