Nissan bilder til inspirasjon
#101
Posted 11 October 2005 - 23:00
Ei liti samenlikning!!!
#102
Posted 23 June 2006 - 23:00
Toget er bygget i 1994 på fabrikk i Tyskland. Lokomotivet har en Nissan Patrol firhjulstrekk med en kraftig dieselmotor som utgangspunkt. Fullastet veier det totalt 11 tonn!!
P.E.S
#103
Posted 16 October 2005 - 23:00
Morten.
`99 Jeep Cherokee Sport Jamboree 2.5TD
http://www.offroad.n...de=View&RID=160
Goodyear Wrangler MT/R
31x10,5-15
3,5" Rubicon Express + JKS sjakler
#104
Posted 02 February 2006 - 00:00
det var 160`n sin det
#105
Posted 02 February 2006 - 00:00
spoa
jah..
pent!
Spesiell front, ikke vanskelig å snikkre heller..
in action
If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!
http://www.slibrig.com
91622309
Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
#106
Posted 23 October 2005 - 23:00
Morten.
`99 Jeep Cherokee Sport Jamboree 2.5TD
http://www.offroad.n...de=View&RID=160
Goodyear Wrangler MT/R
31x10,5-15
3,5" Rubicon Express + JKS sjakler
#107
Posted 28 November 2005 - 00:00
#108
Posted 01 February 2006 - 00:00
en annen med 44"
#109
Posted 31 January 2006 - 00:00
#110
Posted 05 November 2005 - 00:00
KALVBEINT PATROL.SÅNN KAN DET GÅ NÅR MAN SATSER LITT FOR HARDT.
MUDPATROL
DIRTY TRØNDERTØS
JAN
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS garholet@loqal.no
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039 Kadettdeler gies fortsatt bort.E-type
#112
Posted 05 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Stakkars de dekka på den grønne terranoen der oppe?? , mulig han burde ta også skru opp torsjon litt og få tatt en forstillingskontroll???
Opprinnelig postet av -Kenneth-
La merke til det jeg også. Skræva jo som ei gammal ei:)
_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
#113
Posted 05 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
er skrudd opp å skifta dekk etter bilde er tatt
patrol 160 sr rigs http://www.offroad.n...e=View&RID=1062
galleri http://www.offroad.n...wGalery&id=3078
#114
Posted 18 February 2006 - 00:00
#115
Posted 11 November 2005 - 00:00
#116
Posted 14 November 2005 - 00:00
lars kristian skogstad
mob:91877493
#117
Posted 14 November 2005 - 00:00
lars kristian skogstad
mob:91877493
#118
Posted 28 November 2005 - 00:00
Er ikke eier av Patrol lengre. Solgte den nok for ca 3 år siden. Hadde en 1988 G160 SuperRoof. 3.3TD. Jeg var glad i den bilen. Den var fantastisk. Kjøpte den fra Trøndelag usett med NAF-test. Hadde gått som firmabil i Telenor. Var varebil-innredet. I 98 tok jeg ut skilleveggen mellom førerrom og varerom. Da ble bilen straks dobbelt så praktisk. Kjøpte først vinterdekk til den. 225/75x16. Så kjøpte jeg lettmetallfelger med 30/9,5x15 General Grabbers. Oppdaget sprekker i dem og fikk nye på garanti med mellomlegg. Kjøpte da BFGoodrich 31/10,5x15. Det var fantastisk gode dekk. Bilen ble en helt annen og kjøre. Seipa de første vinteren og brukte de hele året. Funka greit. Bytta støtdempere og satte på Old Man Emu. Fantastisk.
Laga "kanalbeskyttere" selv. 50mm rør med påsveiste fester som jeg skrudde fast i karrosserifestene. Bare til pynt men stilig. Kjøpte en Y60 kufanger som jeg fikk sveist om festene på og gjort litt smaler og satte på. 2 Hella Rally 3000 montert inn.
Nå kommer jeg til det mest interessante! Motor: Selvbygd 3" eksos med en 25cm fullflow lydemper på. Hærlig lyd. Svært mange uten noe som helst slags forhold til dieselmotorer syns lyden i den var helt rå. Hørtes nesten ut som en tråler som ligger og bakker ved kai! ;-) Deretter kjøpte jeg intercooler bestilt etter mine mål fra Radiatorservice i Stavanger. Turbotrykkmåler montert lenge før dette. Stilt opp turbotrykk med bleedventil mellom kompressor og Wastegate til ca 0,9bar. Stilt opp dieselpumpa over 2 omdreininger. Effektmålt på rulla til NAF-Finnsnes til 140hk. Jeg er overbevist om at det måtte være over 150hk i den da rulla til NAF ikke kan bremses slik at man får belasta motoren for og få opp temp og turbotrykk. Det beste med SD33T motoren er jo lyden. Finns ikke en eneste 6 sylindra diesel i verden som går finere en akkurat den motoren. Finns nesten ikke antydning til den karakteristiske diesel-"pekkinga" man finner i andre motorer og da særlig i Mercedes sine.
Var så utrolig mange fine og råe Patroler her at jeg bare ble nødt og fortelle om den jeg hadde. Den er solgt til Myre. Til en eier som desverre ikke er noen bilentusiast og nok heller ikke har den tekniske kunnskapen og lysta som skal til for og pusle med og vedlikeholde en slik bil på den måten som kreves av den.
Min bil slik dan var da den ble solgt.
Rør til/fra Intercooler
Intercoolern
Rør pluss uttak til turbotrykk-måler. Blow-off-ventilen tok jeg bort og erstatta med den muttra. Ventilen ligger nok hjemme en plass enda!
#119
Posted 11 December 2005 - 00:00
Danske ferja med slagside..
''Ittno er umulig,det umulige tar bare litt lenger tid''
#120
Posted 11 December 2005 - 00:00
''Ittno er umulig,det umulige tar bare litt lenger tid''