Gå til innhold



Foto

Flex i Pajero IFS


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
17 replies to this topic

#1 opodden

opodden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 244 Innlegg:

Posted 11 July 2003 - 23:00

Jeg har lagt ut noen flere bilder av min 87 mod Pajero 2,6 SWB på http://no.msnusers.com/opsside under "bilder". Disse viser flex'en i bilen etter at jeg byttet til Ironman 2" hevesett og fjernet bumpstop'ene på den ene siden og krengningsstabilisatoren.

#2 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 11 July 2003 - 23:00

Stavene er for stive/tykke

http://nitteberg.com

#3 opodden

opodden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 244 Innlegg:

Posted 11 July 2003 - 23:00

Det var da som bare rakkern! Jeg liker måten bilen er nå ved vanlig kjøring med de nye torsjonsstavene, men må kanskje bytte tilbake til de originale for å sammenligne.

OP

#4 opodden

opodden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 244 Innlegg:

Posted 12 July 2003 - 23:00

Slakket litt på torsjonsstavene i dag og fikk litt mer innfjæring, men det er helt klart begrenset hvor lenge man klarer å holde hjulene i bakken. Den gode nyheten er at det er lite overheng, så jeg kan kanskje kompensere ved å kjøre mer rett over hinder

#5 Eppy

Eppy

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1533 Innlegg:

Posted 12 July 2003 - 23:00

Er litt spent på om Reodor Felgen (nitteberg) klarer å finne ut noe til oss, som har lyst på sperre.

#6 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 13 July 2003 - 23:00

Hørt rykter om at vi ikke skal lengre enn over grensen til Finland (OK, det er kort herifra...) før du nesten ikke finne Pajeroer UTEN... Du får jo kjøpt differ med innmontert sperre.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#7 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 13 July 2003 - 23:00

Her er det sperre å få kjøpt, men det koster som vanlig http://www.kfz-schwarz.de/

En mail jeg fikk:
Thank`s fore the Interessting fore our Locker`s we have booth front and rear
for Mitsubishi the Price is witout the german tax EUR 1.086,00 fore o

#8 Eppy

Eppy

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1533 Innlegg:

Posted 14 July 2003 - 23:00

Takk for hjelpen Nitteberg
9034/7403 kr + moms i følge dagenes kurs for 1 stk.Oh det var litt for dyrt.Nå har det seg slik at min Kjærest har flyttet til Australia.Der må det vel kanskje finnes noe snacks,til en rimelig penge.Denne saken kan vel ikke vei

#9 opodden

opodden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 244 Innlegg:

Posted 14 July 2003 - 23:00

Hvis 4WD Systems lager Lokka sperrer til gammel Pajero, er dette en rimelig løsning. For andre modeller tar de ca 500 AUS dollar pr stk. Det betyr sperrer foran og bak for kr 4850,- (+frakt og moms)

OP

#10 Eppy

Eppy

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1533 Innlegg:

Posted 15 July 2003 - 23:00

Nå begynner vi å snakke mer min pris.

#11 opodden

opodden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 244 Innlegg:

Posted 17 July 2003 - 23:00

Fikk svar fra 4wd Systems i dag: "Sorry, not available at present." Det var jo dårlige nyheter, men at present betyr at det kanskje kan komme i framtiden. Dersom man kunne få slike sperrer foran og bak for en 6-7000 kroner, hvor mange ville da kjøpe?

O

#12 opodden

opodden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 244 Innlegg:

Posted 17 July 2003 - 23:00

Er det noen som har kontakter i Finland med tanke på å skaffe deler derfra? Jeg hører rykter om at både originale PTO wincher og sperrer er mye mer vanlig på Pajero i Finland enn ellers i verden. Det er litt vanskelig å finne fram på nettet da finskkunnsk

#13 cab man

cab man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 17 July 2003 - 23:00

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>Sitat:<hr height=1 noshade id=quote>
Fikk svar fra 4wd Systems i dag: "Sorry, not available at present." Det var jo dårlige nyheter, men at present betyr at det kanskje kan komme

#14 Eppy

Eppy

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1533 Innlegg:

Posted 17 July 2003 - 23:00

Jeg er interessert.Er det ingen som kan litt finsk her da!!!!
Syns vi bør undersøke Finland.

#15 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 23 July 2003 - 23:00

Tilbake til emne, prøv hvordan det blir når du tar vekk stab staget foran, og eventuelt kjøp en hurtigkobling til stab staget

http://nitteberg.com

#16 opodden

opodden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 244 Innlegg:

Posted 23 July 2003 - 23:00

Jeg har tatt bort staget og fjernet bumpstop'ene både oppe og nede. Det ble en del bedre, uten at jeg merker noen store ulemper. Jeg kommer til å kjøpe lavprofil bumpstops for nedre bærearm, slik at jeg kan fange opp støtet hvis jeg "bånner" skikkelig.
E

#17 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 23 July 2003 - 23:00

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>Sitat:<hr height=1 noshade id=quote>
prøv hvordan det blir når du tar vekk stab staget foran, og eventuelt kjøp en hurtigkobling til stab staget<hr height=1 noshade id=quote></BL

#18 cab man

cab man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 23 July 2003 - 23:00

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>Sitat:<hr height=1 noshade id=quote>
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>Sitat:<hr height=1 noshade id=quote>
prøv hvordan det blir når d