Gå til innhold



Foto
- - - - -

Cab Man`s garage


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
30 replies to this topic

#1 cab man

cab man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 19 July 2003 - 23:00

ok får vel henge meg på jeg oxo da fått ny puter og greier so here goes
blir vel mest kjørebilder til og begynne med men blir sikkert litt mekking og

dette er er fra jomfrutur på trandum med gate dekk og ho.. dekaler


fått på større hjul og fjernet litt dekaler bilen så jo ikke frisk ut sjekker litt flex oxo ikke verst for en standard bil da?


her er et litt mindre urbant bilde tatt cirka ti minutter før jeg kjørte meg fast, det ble mørkt oppdaget at mob lå hjemme og at det var langt å gå til hjelp

gikk bra til slutt kom jeg meg hjem fikk hentet hiace`n og
to laaaange slepetau, er firehjuls trekk på hiace også men det er ikke lavserie og nix sperrer men fant et sted med bra underlag og fikk napppet ordentlig til et par ganger så spratt pajeroen opp av myra
hiace har vært på tur før den hi hi hi her er et par bilder fra et skiannleg et sted på østlandet hmmmmmm


hva hiace`n gjorde så langt til fjells???? vel det begynte å bli litt lite snø å kjøre snøscooter i vel da er stor vare bil med firhjuls trekk kjekt å ha



Endret av - cab man on 20 jul 2003 23:32:24

#2 cab man

cab man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 19 July 2003 - 23:00

ok ok ok vet at dere dør etter å få se mer bilder av sesongens siste snøscooter tur så her kommer et par

var jo bra med snø når vi først kom inn på fjellet

og fint lite skigåere også det har sine fordeler å dra på fjelltur i mai

pajero`n ble innkjøpt for å frakte scooter til fjells dette var ihvertfall unnskyldningen så nå må jeg kjøpe henger også hmmm hvor skal jeg få tak i en med bakkeklaring nok?????? hiace kom jo fram men det subbet godt et par steder




Endret av - cab man on 30 jul 2003 00:27:52

Endret av - cab man on 30 jul 2003 09:47:44

#3 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

Åjøss, det er den blankeste pajeroen jeg har sett noengang tror jeg (vel, kanskje bortsett fra Jeepir sin når den er nyvasket da), du mangler bare felger som er like blanke! Fin bil!

#4 cab man

cab man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 20 July 2003 - 23:00

ok så her er planene for pajero`n
bodylift og eller hevesett hmm blir kanskje smør på flesk men jeg har lyst på litt høyde
winch har jeg skjønt at jeg bare MÅ ha
lift boy med låsbart feste fins dette å få kjøpt?
velte bøyle av noe slag hvem lager dette??? er det noe å få kjøpt???
rørfanger foran og bak hadde vært kult gjerne med hurtig kobling for vinch så denne kan
brukes både foran og bak har ikke lyst til å ha den fast montert vil ha mulighet
for raskt og enkelt ta den helt av er dette mulig??
lys blir vel takmontert tror jeg er vel mest praktisk ute i terrenget
lurer på takgrind også men dette får komme senere først får vi heve den og montere vinch

#5 cab man

cab man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

jada har vært stille en stund nå men i dag banket vi avgårde igjen var hos BG nor og kjøpte high lift og HEVESETT yipeeee
sjaklene jeg kjøpte er ment å passe toyota hilux før 83 til bladfjærene foran, på pajeroen er det bladfjærer bak passet nesten rett på måtte bare modifisere de nedre foringene de som sitter inne i fjæra de øvre var det plass nok men bladfjæra på toyen er nok litt smalere så jeg kuttet bort litt gummi

Håper ikke dette er kjempe ulovlig

ferdig montert på høyre side

ble fin høyde nå
måtte skru justeringen på torsjonstengene helt opp på max nå trenger vel nye stenger ettehvert,jeg syns det ble fint jeg

sånn da var den nesten like høy foran og bak
her er bilde av det værktøyet du behøver, brukte ikke lang tid heller 45 min tenker jeg

hvis du lurer på hva jeg brukte to jekker til

ja ja biltema kan brukes til noe fornuftig da var helt genialt bare å jekke fjæra på plass går ikke med håndmakt

måtte jo ut å prøve doningen oxo

her er bildet av gjørme hullet jeg kjørte meg fast forrige gang utrolig hvor lite som skal til ti centimetert lengre til venstre og du står bom fast men kjørte riktig i dag da

neste projekt: demontere stabstag foran for å se om det blir mer flex

#6 Absolut Offroad

Absolut Offroad

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 633 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

Et lite spørsmål,,, skjerm bredderene, er de orginale?

#7 cab man

cab man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

Sitat:

Et lite spørsmål,,, skjerm bredderene, er de orginale?


Niks det er de ikke! vet ikke hvor de er kjøpt heller satt på bilen når jeg overtok den
Men BG nor har på lager tror jeg Ring Holern og spør

#8 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

Den dagen du skal selge den vet jeg om en som er ute etter Pajero Cab, (hvis han ikke får tak i en i mellomtida da..)!

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#9 cab man

cab man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

Sitat:

Den dagen du skal selge den vet jeg om en som er ute etter Pajero Cab, (hvis han ikke får tak i en i mellomtida da..)!

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)



Hvor stor lommebok har han da????$$$$$$$
he he he he btw har du rotor og fordeler lokk på lager til den fine bilen min da???

#10 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

Ikke på lager, men skaffer over natta!

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#11 cab man

cab man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

Sitat:

Ikke på lager, men skaffer over natta!

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)


skaffe da

#12 cab man

cab man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 01 August 2003 - 23:00

Da har vi avmontert Stabstag og påmontert skilter og vært ute og testet virker som det ble litt bedre flex uten stabstag kom opp et sted jeg ikke klarte før
skal vel ut en tur i morgen også, blir vel svindal igjen

Endret av - cab man on 02 aug 2003 21:18:56

#13 bishi

bishi

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 42 Innlegg:

Posted 05 August 2003 - 23:00

takk for sist
de dekka på bildene her det er de 31" vi snakka om.
lurer på om det blir trangt for deg med 33" fremme ser slik ut.

når du får på 33" dekka så må du legge ut bilder


passer de hos deg så passer de hos meg

jess ser skjermutbyggerne du må kutte litt i for og få plass



Endret av - bishi on 06 aug 2003 11:30:25

#14 simensays

simensays

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 419 Innlegg:

Posted 07 August 2003 - 23:00

Sitat:

..var hos BG nor og kjøpte high lift og HEVESETT yipeeee
sjaklene jeg kjøpte er ment å passe toyota hilux før 83 til bladfjærene foran, på pajeroen er det bladfjærer bak passet nesten rett på måtte bare modifisere de nedre foringene de som sitter inne i fjæra de øvre var det plass nok men bladfjæra på toyen er nok litt smalere så jeg kuttet bort litt gummi





Jeg er ute etter litt mer høyde bak på Paj'en min - gjorde noe enquieries om nettopp dette for ikke så lenge siden (http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=2385), Hoelern sa han hadde sjaklene på lager, men jeg ble litt betenkt etter at jeg leste svarene jeg fikk. Jeg fikk først ideen her : http://www.4x4wire.c...s/budget_lift_2

Jeg er usikker på om den nye vinkelen bak sliter kryssene i mellomakslene og diffen raskt?

Hva koster sjaklene og hvor mye løft fikk du bak?

#15 cab man

cab man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 08 August 2003 - 23:00

Pris først 890 kr tror jeg!
Holern var ikke inne når jeg var å kjøpte sjakler men kjøpte av en annen kar med krøllete hår, vi snakket litt om om heving og sånn men han nevnte ikke noe om slitasje på kryss han var ned ut og så på bilen var også og viste frem bilen dagen etterpå da han var litt spent på å se resultatet, var vist første settet han solgte til pajero han syns vist det så greit ut.
vis det hadde blitt feil vinkel på kryss og sånn burde jeg vel fått vibrajoner?? har vært på svindal tre ganger etter dette og bilen er fin å kjøre den
blir nok body lift nå etterpå er det på med 33 dekk og felg
Leste også artikklen på 4x4 wire det sto ingenting om økt slitasje der og de gutta lar jo bilene sine rulle et par meter lenger enn oss. høyde ja, hmm er ikke sikker men bilen ble to cent høyere bak enn foran med torsjonsstengene skrudd på max
alle artikklene jeg har lest om dette sier 2 tommer

Endret av - cab man on 09 aug 2003 00:40:04

#16 simensays

simensays

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 419 Innlegg:

Posted 08 August 2003 - 23:00

jeg hevet nettopp karosseriet mitt 35mm, har uorginale bladfjærer bak (litt høyere enn orginale), strammet torsjonsstavene en del - har nok plass til 33" nå, men jeg vurderer sterkt samme sjakler bak som du har, synes bakenden henger et par cm lavere og det ser ikke bra ut!

det skal visstnok være optimalt med samme vinkel inn foran som bak (med de nye sjaklene blir vinkelen bråere bak pga mer høyde), slitasjen merkes vel ikke umiddelbart...men med crankckede torsjonstaver så blir vel kanskje vinkelene tilnærmet like? jeg er ikke sikker, og jeg skal ikke sette stygge tanker i hodet ditt!

hmm, relativt dyrt for litt bøyd metall...

Endret av - simensays on 09 aug 2003 00:59:03

#17 Eivind

Eivind

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 337 Innlegg:

Posted 08 August 2003 - 23:00

Denne bilen er original, skrudde på noen 33" på 10" felg igår (fra chevy). Vært i skogen idag og ingen problem med subbing bortsett fra plastik hjørnene på støtfangeren....reiv dem av og d e godt alt

#18 cab man

cab man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 08 August 2003 - 23:00

ja ja hadde vaske og litt mekke dag i dag her kommer resultatet





Har bestemt meg blir hevesett til balja oxo men først skal vi montere bakseter og ta en tur på biltilsynet
etterpå blir det på med 33
er det mulig å skaffe hardtop til disse bilene????

#19 simensays

simensays

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 419 Innlegg:

Posted 10 August 2003 - 23:00

denne har hardtop http://www.offroad.n...ode=View&RID=92

#20 trulz

trulz

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1030 Innlegg:

Posted 10 August 2003 - 23:00

Kan bli bra det når du får på heve sett, større hjul gjør MYE med looken. Så bra ut nå!

MVH. Trulz (trulz@trulz.com)

-------------------------------


Hilux 87 X-cab: 33" hjul + 6" lift.
http://www.trulz.com....php?side=hilux

-------------------------------