Gå til innhold



Foto

Hvem har slitedeler til Trooper?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
26 replies to this topic

#1 rune-racing

rune-racing

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Posted 27 April 2005 - 23:00

Prøvd å rote litt på nett, men finner ikke mye. Mekonomen hat et utvalg men ikke det jewg søker. Lekker litt olje her og der og jeg vil bytte tetteringer/pakkbokser selv (samt olje selvfølgelig) og finner lite Trooper deler. Tips?

Takk

I love anything fast enough to do something stupid with..

#2 rabb

rabb

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:

Posted 28 April 2005 - 23:00

opel har deler men de er ikke like villige når det gjelder izusu men trenger du deler så si ifra jeg har demontert en kort 86 mod denne uka har det meste forutenmotor å girkasse

#3 Eon280

Eon280

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 28 April 2005 - 23:00

Det er OPEL som er merke leverandør, hør med dem.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

#4 sinkMe

sinkMe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 301 Innlegg:

Posted 21 May 2005 - 23:00

Prøv denne: http://www.milneroffroad.com/ Der har jeg bestillt diverse deler til Trooper, bl. a. manuelle frihjulsnav og bremsekalipere. Kjapt og billig.

#5 rune-racing

rune-racing

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Posted 01 May 2005 - 23:00

Opel ja, der jeg fikk foringer til baksellet. Tok bare en evighet... Er vell noe jeg må regne med på Trooper.

Vet noen om andre biler som er bygget på "samme lest" som Trooper? Mener å ha hørt at Opel Campo og frontera deler mye med Trooper.

Takk for svar!

I love anything fast enough to do something stupid with..

#6 paulerik

paulerik

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 396 Innlegg:

Posted 13 May 2005 - 23:00

opel campo og frontera deler mye.Bestill deler hos bilhuset Mo i Rana sevice villig og raske

300stt

#7 Scuba

Scuba

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 554 Innlegg:

Posted 15 May 2005 - 23:00

Har hørt at mekkonomen har Isuzu deler

#8 Scuba

Scuba

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 554 Innlegg:

Posted 23 May 2005 - 23:00

Hei,ser att de fremdeles importere Isuzu til finland,da burde de jo ha bra med deler der og

#9 rubberduck

rubberduck

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 04 June 2005 - 23:00

prøv opel forhandelern i skien de er raske til å skaffe deler..

vet du om noen har en motor til meg 86 mod

#10 dalix

dalix

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2225 Innlegg:

Posted 08 June 2005 - 23:00

Isuzu er som kjent et General Motors Merke.. så jeg vil tro du må henvende deg til , som dem sier Opel, saab, Chevrolet forhandlere !



Rana Offroad Team

"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"

Save a Horse, Ride a Cowboy

#11 randknu

randknu

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1784 Innlegg:

Posted 26 June 2005 - 23:00

Jeg trenger indre drivledd fremme på passasjersida og alle mansjettene til min 86 trooper, hvor kan jeg få tak i dette?

-Knut

isuzu økonomi 4x4


#12 sinkMe

sinkMe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 301 Innlegg:

Posted 29 June 2005 - 23:00

@randknu: http://www.milneroffroad.com/STRG5.HTM

#13 randknu

randknu

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1784 Innlegg:

Posted 30 June 2005 - 23:00

Koster det mye å få varer sendt fra england da?

-Knut

isuzu økonomi 4x4


#14 sinkMe

sinkMe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 301 Innlegg:

Posted 01 July 2005 - 23:00

Husker ikke i farten.... Er en stund siden nå, men hvis jeg hadde fått sjokk hadde jeg sikkert husket det. Spøk til side! Det ble iallefall vesentlig billigere å bestille bremsekalippere og manulle frihjulsnav i England enn hos GM Norge inkl. frakt. Nå er ikke man frihjulsnav en originaldel da, men likevel....

Ottar

#15 izu

izu

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 178 Innlegg:

Posted 01 July 2005 - 23:00

vet dere om de manuelle nava går om hverandre på de izusu bila har en sportscab som det er satt på automatiske:fish: og har fått tilbud på et par men han visste ikke hva slags izusu dem hadde sittet på

#16 sinkMe

sinkMe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 301 Innlegg:

Posted 02 July 2005 - 23:00

Tror det er stort sett likt på alle isuzuer årsmodell '83-'91, uten at jeg skal si det sikkert.... Det var noe om hvor mange tenner det er på splinen. Sjekk det først. Nye manuelle frihjulsnav koster i england ca 55£ pr stk.

#17 randknu

randknu

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1784 Innlegg:

Posted 05 July 2005 - 23:00

Jeg må ha tak i det indre drivleddet fremme på passasjersiden, det er sikkert likt på førersiden men kan være at akselen er lenger. Dette er umulig å få tak i nytt, fra opel koster det minst 4000,- og med leveringstid på over 1 måned.

Har noen en delebil de kan plukke dette av på å selge det til meg? jeg gir 1000,- +frakt for det.

Det ytterste selges flere steder men det inderste er ikke så vanlig. Det er jo det ytterste som pleier å ryke.

-Knut

isuzu økonomi 4x4


#18 RiceCooker

RiceCooker

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 05 July 2005 - 23:00

Jeg har Trooper som hugges, det er bensin, men drivverket er vel det samme. Kanskje du vet letteste måten å demontere dette på? Har ikke vært av med drivakslene på trooper før, vet ikke helt hvordan det henger ihop.

#19 randknu

randknu

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1784 Innlegg:

Posted 06 July 2005 - 23:00

Desverre har ikke jeg heller det, men det kan ikke være så vanskelig. Jeg vil ikke demontere min før jeg har alle delene, Jeg skal sjekke om det er likt på bensin og diesel, hvilken bensinmotor er det? og hvor befinner du deg?

-Knut

isuzu økonomi 4x4


#20 RiceCooker

RiceCooker

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 06 July 2005 - 23:00

Det er 2.3, 86 modell. Er 99% sikker på at det går om hverandre. Jeg holder til like i nærheten av Molde.

Jeg har funnet ut litt om hvordan det henger sammen nå. Letteste måten å demontere for meg er å kappe akselen, brette tilbake mansjetten, vippe ut en låsering som ligger ytterst i huset og trekke ut "innmaten". Både ytre og indre ledd sitter på splines, så det gjør ikke noe om man kapper akselen, den ryker jo aldri. Problemet er hvis innerleddet ditt er så dårlig at du trenger huset også. Det sitter nemlig fast på stikkakselen. Da må man løsne de 4 store mutrene som holder framakselen, slippe den ned så langt det går, løsne 4 skruer som du kan se rett innom leddet, og trekke ut hele akselen. Ikke en umulig jobb, men litt mer armo enn bare å skifte innmaten. Men det er visst veldig sjelden huset er slitt, kan som regel brukes om igjen så lenge det er helt.