Jump to content



Photo

Godkjenning Heving av Blazer


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 qrush

qrush

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 posts

Posted 05 May 2005 - 23:00

Var på biltilsynet i dag for å godkjenne min blazer med 6" heving fra procomp. Jeg hadde kjøpt dette settet på BGnor og hadde samsvarserklæring på at settet passet til bilen. Men BT sa at de måtte ha godkjenning fra GM på at settet var greit å sette på bilen før de kunne gjøre noe. De kunne ikke vite hva slags bakrunn BGnor kunne si at settet var godkjent så det holdt ikke med bare dokument fra dem.
Er det noen som har godkjenning eller har hørt om noen som har godkjenning fra GM på at hevesett er greit å sette på blazer?
Veit ikke hva importørene legger til grunn for at de kan si at hevesettet dem selger er godkjent.
Uansett, det som skjedde var at BT sa at bilen min måtte til individuell vurdering og selv om andre hadde fått dette godkjent før hadde ikke det noe å si. Bilen min ble tatt bilder av rund baut og bilder og dokumenter ble sendt til ett nytt utvalg på vestlandet som heter SFOOR som skal vurdere saken Det kunne ta opptil 3 uker, så jeg får bare vente å se hva som skjer.
Er det noen som har hørt om detta utvalget før og har noe erfaring med det? Vet ikke hva forkortelsen står for.
Synes det er rart at når jeg kommer med vognkort fra andre biler som er hevet identisk at dem sier at det ikke har noe å si.
Hvorfor skal det gjøres forskjell på folk.

#2 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 posts

Posted 05 May 2005 - 23:00

Hør med Amcar, de kan nok hjelpe deg med den saken. Det har jo blitt godkjent haugesvis av disse bilene med heving.

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab

#3 qrush

qrush

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 posts

Posted 05 May 2005 - 23:00

Har hørt med dem, de hadde et TUV dokument på heving av blazer av type trailmaster. Det dugde desverre ikke, men jeg leverte den inn sammen med dokumentet fra bgnor.

#4 qrush

qrush

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 posts

Posted 05 May 2005 - 23:00

Er det noen her som har hørt om detta SFOOR utvalget før? Virka på meg som om det var der alle ombyggingssaker havnet havnet nå.