Etter et kraftig regnvær har jeg oppdaget at det kommer vann på gulvet på begge sider foran. Det renner inn mellom frontruteglasset og pakninga. Dette skjer i begge hjørner. Hvordan fikser man dette?
Torfinn
lekkasje vann på gulvet
Started by
torfinn
, May 28 2005 23:00
6 replies to this topic
Posted 28 May 2005 - 23:00
1: Ut med ruten
2: Skjære vekk gammel rust
3: Sveise inn nytt stykke
4: Behandle og lakkere
5: Inn med ruten
Dette er standard prosedyre på så godt som alle G som er komt litt opp i årene. (Gå over pakninger i vindusviskerne med det samme)
2: Skjære vekk gammel rust
3: Sveise inn nytt stykke
4: Behandle og lakkere
5: Inn med ruten
Dette er standard prosedyre på så godt som alle G som er komt litt opp i årene. (Gå over pakninger i vindusviskerne med det samme)
Det er ikke mellom pakning og karosseri det lekker. Det er heller ikke rust, i hvertfall ikke synlig. Det lekker forbi glasset. Altså mellom glass og gummien.
Det er forøvrig ei feltvogn.
mvh
Torfinn
Det er forøvrig ei feltvogn.
mvh
Torfinn
Stikk innom en glassmester. Han har tettemasse som kan legges inn mens ruta sitter der. Fort gjort, effektivt og billig!
Øyvind
Øyvind
stikk på ei sjappe som selger gulvbeleg og kjøp kald sveis som brukes til og sveise skjøter på belegg, det er en tykk type og en tynn type jeg brukte den tykke typen på alle vinduene i båten min i fjor og det er tett enda.
MEMBER OFF TEAM TULLING!!!!!
MEMBER OFF TEAM TULLING!!!!!
Jeg har montert bilglass siden 1989 og har en viss erfaring med ulike tettemidler. Det er selvsagt ikke noe i veien for å tette ei rute selv, men jeg vil anbefale at du holder deg til materialer som er beregnet for tetting av ruter med gummilist. Disse herder ikke, og holder seg smidige i årevis, slik at de tar opp bevegelsene som alltid vil forekomme.
Øyvind
Øyvind
Du kan også se i luftintaket til varmapparatet om de er tett. Fikk masse vann inn i min, det viste seg at de var gammelt løv som tetta;)
300stt
300stt