15 40 er nok håret tykkere enn 10 40, men det er ikke noe særlig forskjell å bry seg om. Siden biltema har 20L dunker med 10 40 til 400kr er vel det ikke noe å lure på Har også hørt at 10 40 er en universal olje som erstatter 15 40 snart.
Sjeldent at jeg har hørt om noen som bruker synt olje på grovt maskineri som anleggsmaskiner, trucker, fiskebåter og annet lignende utstyr, alle jeg har hørt med bruker 10(15)40 olje på slikt maskineri. Jeg jobba på ett service verksted for trucker og på alle maskiner som fikk olje skift fikk de denne mineralolja. Bedre å skifte oftere å bruke mineral enn å kjøre i evigheter med syntolje å helle av ei sur guffe etter 15 20000Km;)
haster veldig
Started by
CXT
, Jun 13 2005 23:00
26 replies to this topic
#21
Posted 15 June 2005 - 23:00
#22
Posted 18 June 2005 - 23:00
Har du forresten fått sjekket opp med BT om du faktisk har lov å kjøre denne???
Frykter for at den kanskje bare er registrert som motorredskap og ikke traktor, og da spørs det vel om du har lov likevel... Jeg mener... Holder vel ikke med traktorlappen for å kjøre Bucholzi's Chevy... http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=34216
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Frykter for at den kanskje bare er registrert som motorredskap og ikke traktor, og da spørs det vel om du har lov likevel... Jeg mener... Holder vel ikke med traktorlappen for å kjøre Bucholzi's Chevy... http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=34216
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#23
Posted 18 June 2005 - 23:00
i vognkortet står det traktor kode 401 så det skulle ikke være noe problem.
+ at jeg snakka med ei dame på bt som sa at det gikk greit det
Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..
---- har bytta bruker navn fra andersr66 til CXT ----
+ at jeg snakka med ei dame på bt som sa at det gikk greit det
Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..
---- har bytta bruker navn fra andersr66 til CXT ----
#24
Posted 19 June 2005 - 23:00
ja jeg har skjekka det fordi jeg trodde ikke de nye reglene gjalt meg å det gjorde de heller ikke.
jeg snakka med ei dame på bt og hu måtte ha fødselsnummer og litt forskjellig så det skal nok stemme det hu har sagt.
Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..
---- har bytta bruker navn fra andersr66 til CXT ----
jeg snakka med ei dame på bt og hu måtte ha fødselsnummer og litt forskjellig så det skal nok stemme det hu har sagt.
Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..
---- har bytta bruker navn fra andersr66 til CXT ----
#25
Posted 19 June 2005 - 23:00
Kopi av melding:
. Bedre å skifte oftere å bruke mineral enn å kjøre i evigheter med syntolje å helle av ei sur guffe etter 15 20000Km;)
Opprinnelig postet av qrush
Noe av det mest fornuftige jeg har lest på lenge! Bruk Biltema eller FK-olje og skift ofte!
Beer gives you drain bamage
#26
Posted 19 June 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Du kan kjøre på motorveien så mye du orker! Kjøretøy konstruert for en hastighet på 40 km/t eller mer har lov til å kjøre på motorvei klasse a og b. Men for andre bilisters del bør du kanskje velge ei rute utenom de mest trafikkerte veiene:)
CHEVY.- EATING FORDS, ****TING DODGES
Opprinnelig postet av Duramax
Hvorfor ble jeg stoppa på E-18 for noen år siden med en moped med konstruert hastighet for 50 kmt da?
#27
Posted 19 June 2005 - 23:00
det gjelder ikke moped..
kc-driver
kc-driver