Vendegir?
#1
Posted 10 July 2005 - 23:00
Noen som vet om noe fra industri eller annet?
Det skal snu rotasjonen på akselen og være 1:1.
Det hadde vært kjekt å funnet en løsning på dette for da hadde GW aksler vært mer aktuelle for mange.
De begynner å bli rimelige.
Det er forsåvidt ikke noe problem å lage dette selv, men å kjøpe ferdig er enklere for de fleste.
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Member of Insane Rock Crawling Association
Bent There....Broke That!
#2
Posted 11 July 2005 - 23:00
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Member of Insane Rock Crawling Association
Bent There....Broke That!
#3
Posted 10 July 2005 - 23:00
1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 315/75-16
Fullsize or no size
#4
Posted 10 July 2005 - 23:00
(Den til høyre)
Denne er 28 cm lang og koster ca 10000kr
Flensene trenger ikke å stå på linje, med små tannhjul trenger jo ikke offset være mer enn 5-8 cm.
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Member of Insane Rock Crawling Association
Bent There....Broke That!
#5
Posted 13 July 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Er det ikke bare tidlige GW-aksler som går feil vei? Mener å ha hørt noe snakk om det. Kanskje det går an å få tak på en som er ny nok til en overkommelig pris.
Nye GW aksler går rett vei, men prisen er langt fra den rette ennå.
Kopi av melding:
hva med og skaffe en GW transfer da? Den snurrer sikkert akslingene rette vegen!!?? Bare en tanke.
GW transferkasser har vi flere av, men den er stor og kjedelig:fish:
Det er mer gøy med en Suzuki crawler kasse med 3 spaker!
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Member of Insane Rock Crawling Association
Bent There....Broke That!
#6
Posted 11 July 2005 - 23:00
#7
Posted 11 July 2005 - 23:00
Den løsningen bør vel tåle litt moment også.
Grrrrrr.......
#8
Posted 12 July 2005 - 23:00
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
#9
Posted 13 July 2005 - 23:00
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Member of Insane Rock Crawling Association
Bent There....Broke That!
#10
Posted 13 July 2005 - 23:00
Vi har diffene på midten , og de som har puttet 410/413 aksler under der får jo diffen ut til siden .
Forresten , er det da front- eller bakakselen som må snues ?
Ove
#11
Posted 13 July 2005 - 23:00
Men det kreves litt mer enn det, for ytterdelene må vendes tilbake og sylinderen til sperra må flyttes.
Men det er sikkert mulig!
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Member of Insane Rock Crawling Association
Bent There....Broke That!
#12
Posted 13 July 2005 - 23:00
#13
Posted 13 July 2005 - 23:00
Mjøsa Offroad Klubb
#14
Posted 14 July 2005 - 23:00
Mjøsa Offroad Klubb
#15
Posted 07 August 2005 - 23:00
Erling
'92 Lada Niva
'03 Ski-Doo Mxz 800 REV x
Suzuki lj50 med kadett motor
#16
Posted 07 August 2005 - 23:00
Kopi av melding:
hva med aa snu innmaten i gw akselen, gaar det?
Erling
'92 Lada Niva
'03 Ski-Doo Mxz 800 REV x
Suzuki lj50 med kadett motor
Det er litt komplisert fordi da kommer sperra på feil side i forhold til splinesene som er på den lange stikkakselen.
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
"4X4'S ARE LIKE WOMEN, IF YOU DON'T SERVICE THEM ENOUGH THEY WON'T LET YOU GO WHEELIN' "
#17
Posted 05 September 2005 - 23:00
Det ble nevnt tidligere i innleggene her... tøm en framaksling, og bruk innmaten derfra vel? en helt åpen diff (uten LSD).
ved å kjøre dreiretningen inn med klokka på det ene planethjulet, gir jo motsatt retning på andre planethjulet...
Dette tar nok litt plass da
-Magnar Tharaldsen
http://www.offroad.n...de=View&RID=197
#18
Posted 06 September 2005 - 23:00
Follow your dreams
www.bilbygging.no www.volvoland.se
#19
Posted 06 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Jeg hører kanskje ikke helt til i denne kategoien HARDCORE TECH, men sier min mening allikevel.
Det ble nevnt tidligere i innleggene her... tøm en framaksling, og bruk innmaten derfra vel? en helt åpen diff (uten LSD).
ved å kjøre dreiretningen inn med klokka på det ene planethjulet, gir jo motsatt retning på andre planethjulet...
Dette tar nok litt plass da
-Magnar Tharaldsen
http://www.offroad.n...de=View&RID=197
Opprinnelig postet av eMTea
Ja du har jo planethjul der også, men jeg tankte mer på en planetkrans av den typen som sitter i automat kasser.
-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)
#20
Posted 07 September 2005 - 23:00
Hans