Vendegir?
Started by
RockStar
, Jul 10 2005 23:00
32 replies to this topic
#21
Posted 07 September 2005 - 23:00
god ide... men en difrensial er ment å virke ved at man putter kraft inn over kronhjulet via en pinoing, kraften gires ned og taes ut i 2 drivaksler.... tviler på at en diff er i nærheten av å være sterk nok når man rett og slett drooper kronhjuelt og fører kraft direkte inn på den ene drivaksel siden for å ta ut kraft motsatt vei fra den andre drivaksel siden...
Tommy Olsen
Tommy Olsen
#22
Posted 08 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Jeg ønsker å få tak i ett lite vendegir som jeg vil prøve å montere framme på en suzuki transfer slik at GW aksler kan brukes.
Noen som vet om noe fra industri eller annet?
Det skal snu rotasjonen på akselen og være 1:1.
Det hadde vært kjekt å funnet en løsning på dette for da hadde GW aksler vært mer aktuelle for mange.
De begynner å bli rimelige.
Det er forsåvidt ikke noe problem å lage dette selv, men å kjøpe ferdig er enklere for de fleste.
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Member of Insane Rock Crawling Association
Bent There....Broke That!
Opprinnelig postet av Pål
Fikk plutselig en ide jeg trenger tilbakemelding på.
Dersom GW akslingen roterer "motsat" må den vel være ieel for en midtmotor løsning med motor og girkasse snudd "feil" vei...eller?
-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)
Byner å bli hypokonder....eller kanskje jeg faktisk er sjuk. "Jokke"
#23
Posted 08 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Fikk plutselig en ide jeg trenger tilbakemelding på.
Dersom GW akslingen roterer "motsat" må den vel være ieel for en midtmotor løsning med motor og girkasse snudd "feil" vei...eller?Opprinnelig postet av Rajlig
Høres fornuftig ut det, hvertfall hvis du tar 2 foraksler.
#24
Posted 19 December 2005 - 00:00
Få mekka noen portaldeler å sett på enden av akslingene...
De snur vel rotasjonen ute på hub'ene
-mer bakkeklaring
-enda lavere utveksling
Kan være litt kjinkig å mekke framme...
permagne
De snur vel rotasjonen ute på hub'ene
-mer bakkeklaring
-enda lavere utveksling
Kan være litt kjinkig å mekke framme...
permagne
#25
Posted 19 December 2005 - 00:00
og veldig kostbart.....
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#26
Posted 19 December 2005 - 00:00
hehe hva med å sette inn diff uniten opp ned i hylsa:D
neida.. passer ikke diffensialen fra nyere GW inn i de gamle hylsene??
ellers vil det vel være mulig å sette inn en diff fra en bakakslel foran.. eller er jeg helt på jordet nå??
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
neida.. passer ikke diffensialen fra nyere GW inn i de gamle hylsene??
ellers vil det vel være mulig å sette inn en diff fra en bakakslel foran.. eller er jeg helt på jordet nå??
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
#27
Posted 30 October 2006 - 00:00
Hadde det gått ann å sette en bakaksel opp ned? Da hadde vel mellomaksingene gått samme vei, men motsatt av det de gjør på andre biler.... Hvis man da bruker en motor/girkasse løsning fra en forhjulstrekker (altså samme som Yellow Spider osv), satt den pakken motsatt vei av det vanlige (180 grader bak frem) vil vel bilen gå forrover som vanlig?????
Eller er hodet mitt helt på bærtur nå? Sitter egentlig å pugger til eksamen i anatomi og fysiologi, men hodet vil heller tenke på biler.... Er det et tegn på at man ikke har kjørt offroad på lang tid??
Byttet brukernavn fra hanshsh til Hans Holmboe
Eller er hodet mitt helt på bærtur nå? Sitter egentlig å pugger til eksamen i anatomi og fysiologi, men hodet vil heller tenke på biler.... Er det et tegn på at man ikke har kjørt offroad på lang tid??
Byttet brukernavn fra hanshsh til Hans Holmboe
#28
Posted 31 October 2006 - 00:00
Du har helt rett, eneste problem er at "riktig" vei på golf-kasser og slikt så kommer blokka foran kassa, snur du det andre veien får du kassa midt over forakselen og motorn som midtkonsoll Men bakmontert kunne jo blitt fint...
#29
Posted 31 October 2006 - 00:00
Åja, da blir det selvfølgelig et problem... Men har alle forhjulstrekkbiler denne løsningen, eller finnes det noen som har laget motor og girkasse motsatt vei av det vanlige??
Hvordan vil det gå med smøring av kronhjul og pinjong i en aksling som står opp ned? Vil det holde over tid?
Byttet brukernavn fra hanshsh til Hans Holmboe
Hvordan vil det gå med smøring av kronhjul og pinjong i en aksling som står opp ned? Vil det holde over tid?
Byttet brukernavn fra hanshsh til Hans Holmboe
#30
Posted 31 October 2006 - 00:00
En kompis av meg har Honda Civic , der står motor/gear motsatt vei av Golf.
Så noen biler har løsningen denne veien også .....
Ove
Så noen biler har løsningen denne veien også .....
Ove
#31
Posted 31 October 2006 - 00:00
Honda motorer brukes som bakmontert eller midtmontert løsning på mange amerikanske løsninger
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#32
Posted 31 October 2006 - 00:00
Byner kanskje å bli litt off-topic, men hvis noen vil ta den helt ut så finnes det ei kasse som heter 4T80E. Altså samme kasse som GM 4L80E bare at den er ment for tverstilt V8 og framhjulstrekk. Kanskje ikke så lett å få tak i siden den kun har ver tevert i Cadilac med Northstar V8.
Veit heller ikke hvilken vei den står.
-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)
Veit heller ikke hvilken vei den står.
-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)
#33
Posted 25 November 2006 - 00:00
nå kom jeg på at i ett nummer av bilsport var det en BMW med MC motor og vendegir, giret var en liten sak fra usa.
firmaet som lager det har hastighets rekord i rygging
Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
http://www.chiptuning.com/
jeeps are like tampons
every pu*sy needs one
firmaet som lager det har hastighets rekord i rygging
Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
http://www.chiptuning.com/
jeeps are like tampons
every pu*sy needs one