Doble girkasser
#1
Posted 23 July 2005 - 23:00
-Motor, klutsj, 5 trin manuel, 4 trin manuel, fordelingskasse o.s.v.
Vil det her kunne bli problemer med å gire 4 trins kassa som vanlig pga stor roterende masse i 5 trinns kassa?
-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)
#2
Posted 27 July 2005 - 23:00
Kopi av melding:
4 giret er jo som regel 1 til 1, altså direkte drift. 5 gir er overdrive.
Mjøsa Offroad Klubb
Opprinnelig postet av The Rocky Way
Som åmund sier er det vel "innebygget dif" i framhjuls kassene.
-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)
#3
Posted 24 July 2005 - 23:00
-Raymond, formann i Kortitdsminneforeningen Kort.
-88 Jeep YJ 4.0 HO #IT`S ALIVE!!!# 33" BFG MT 4" Procomp 7" Warnflares
-Rocky B230, Nå har`n Hiluxaksler og 35" på Beadlockfelger
#4
Posted 24 July 2005 - 23:00
-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)
#5
Posted 24 July 2005 - 23:00
Follow your dreams
www.bilbygging.no www.volvoland.se
#6
Posted 26 July 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Men hvorfor ikke bruke ei automatkasse foran ei manuell kasse da... Det burde jo løse alle problemer....?
KAMERATEN TIL MAD MAX...
Opprinnelig postet av Roger`n
Selfølgelig hadde det vert best.
Saken er bare den at det er to manuelle kasser som ligger på gulvet i verkstedet.
Kan selfølgelig bruke den ene uten kutsj, men det er jo ikke like gøy.
-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)
#7
Posted 26 July 2005 - 23:00
Skal kikke litt på dem og fundere litt mer, har jo ikke noe kjøretøy å ha dem i, syns bare det var så synd at de skulle ligge der og støve ned.
-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)
#8
Posted 26 July 2005 - 23:00
Mjøsa Offroad Klubb
#9
Posted 26 July 2005 - 23:00
Mjøsa Offroad Klubb
#10
Posted 26 July 2005 - 23:00
Mjøsa Offroad Klubb
#11
Posted 26 July 2005 - 23:00
KAMERATEN TIL MAD MAX...
#12
Posted 26 July 2005 - 23:00
http://www.bilbyggin...p?t=104&start=0
DAMER, Tron er singel....OG Prospect i Team Antistress...
#13
Posted 26 July 2005 - 23:00
#14
Posted 26 July 2005 - 23:00
Follow your dreams
www.bilbygging.no www.volvoland.se
#15
Posted 26 July 2005 - 23:00
Kopi av melding:
når du setter den bakerste i høyeste gear så blir d jo "nesten " samme som H serie i en transfer.....
Opprinnelig postet av Roffy
Nei, hvis diffen i forhjulstrekkassa har 3:1, så har du lavere høyserie enn de aller fleste terrengbiler har lavserie...
#16
Posted 27 July 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
når du setter den bakerste i høyeste gear så blir d jo "nesten " samme som H serie i en transfer.....
Opprinnelig postet av Roffy
Nei, hvis diffen i forhjulstrekkassa har 3:1, så har du lavere høyserie enn de aller fleste terrengbiler har lavserie...
Opprinnelig postet av Amund
ja selfølgelig, tenkte ikke på diffen.... blir jo gearkasse og "bakaksling" i ett vis man sammenligner med en "vanlig" bil
Follow your dreams
www.bilbygging.no www.volvoland.se
#17
Posted 27 July 2005 - 23:00
#18
Posted 27 July 2005 - 23:00
subaru har en rørsplint gjennom spline hylsa på det indre drivleddet..... men det er jo 4x4...
men det finnes sikkert en patent på å få festet de vanlige "snap in" drivleddene....???? tips ??
Follow your dreams
www.bilbygging.no www.volvoland.se
#19
Posted 27 July 2005 - 23:00
1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 315/75-16
Fullsize or no size
#20
Posted 27 July 2005 - 23:00
Mjøsa Offroad Klubb