Bilder av bilene deres/bilder til inspirasjon
#141
Posted 16 October 2006 - 23:00
Bredderne dine kjenner jeg igjen, for jeg har de samme selv. Er ikke sikker på om det er noen spesielle, men det er ikke så mange som har så breie. De er jo borti 10 cm!
Coole felger, forresten.
oops!?!
#142
Posted 16 October 2006 - 23:00
Kufangeren er derimot original!
300 GD STT Cab
(280 GE LWB)
#143
Posted 17 October 2006 - 23:00
Har også de vanlige felgene som mange av dere har, men det ser helt idiotisk ut med de bredda skjermene der.
PS: Den har en liten malfunction, og det skjer når man har 4 WD inne på høygir og kjører fortere enn 50-60 km/h. Da kommer det noe brumming og risting slik at når jeg holder i spaken, så rister den. Er det normalt eller kan det være en mellomaksel eller noe?
Får bakoversveis av de av dere som virker ut som dere kan g-wagen ned til siste mutter.
-- M.E
#144
Posted 17 October 2006 - 23:00
Skriv chassinummeret inn her så får du vite litt mer om bilen, ta med alt, wdb46023317032xxx (tror 83 modeller ligger melom 31000-33000)
http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
#145
Posted 17 October 2006 - 23:00
Det merket i ryggen av setene ser mistenkelig ut som ASS-seter som Fjeldstad bruker montere.
Vil tro at den er trimmet for en god stund siden, da jeg og far trålet krokene der nede i 94-95 var det mest turbodiesel det gikk i.
Bilen er levert ny i Reutlingen som en relativt stusselig utstyrt 230 GE, så endel større ombygginger har det definitivt vært!
300 GD STT Cab
(280 GE LWB)
#146
Posted 17 October 2006 - 23:00
mvh
Jøran
#147
Posted 17 October 2006 - 23:00
Eneste irritasjonsmomentet jeg har er den lave giringen. Er det normalt å ligge på 3200-3400 omdreininger i 100(har 4 trinns automat)? Det kan tenkes at denne bilen har diffene til en 230, og så monterte de denne motoren hos fjellstad før vi fikk den for 7 år siden. Det stod da mellom gamle bilen til Rimi Hagen og denne da vi skulle handle g-wagen. Fjellstad mente det ville koste 23k å bytte diffene, og det har vi hittil ikke giddet siden bilen kjøres så lite. Den hadde da overhalt motor(med tuning) og var nylakkert(Har lakkboks liggende etter utallige reparasjoner på lakk opp gjennom årene).
Skal prøve å finne ut rammenummeret og slå opp historikken!
#148
Posted 24 October 2006 - 23:00
Sølv g-wagen ser virkelig bra ut.
#149
Posted 23 October 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Er nok ingen jubileumsmodell, men en Fjeldstad-spesial som det er lagt ned endel kroner i! Felgene er fra Borbet tror jeg, skjermbredderene antakelig fra Delta4x4, KANSKJE også stigbrettene, litt vanskelig å se herfra.
Kufangeren er derimot original!
300 GD STT Cab
(280 GE LWB) Posted by Iver460
Du har vel ikke en webadresse til Delta4x4, Iver??
oops!?!
#150
Posted 24 October 2006 - 23:00
Vet ikke om de lager de lenger, men www.ORC.de selger noen som er veldig like:
300 GD STT Cab
(280 GE LWB)
#151
Posted 24 October 2006 - 23:00
Vurderer noen mods etter å ha skummet igjennom det som er av nyttige tips på sidene her, og lurer på om en moderne front- og bakfanger med nye lykter bak og hvite blinkere hadde gjort seg. G-wagen tar seg bra ut med litt styling:D Ellers irriterer jeg meg over at venstre fjær bak er litt kortere enn på høyre side etter at en idiot for en tid tilbake ikke hadde to like da han byttet dem. Men irriterer meg ikke nok til at jeg gidder å bytte dem.
Ellers ville støyisoleringstrikset som jeg leste på en eller annen tråd her være noe å tenke på. Selv synes jeg det bare er gromlyd, og de feite teppene tar unna en del lyd. Men alt kan jo bli mer gjennomført.
En annet prosjekt hadde vært å bytte diffene eller hele akslingen til en med tyngre dreving som 290 har. 3500 rpm i 100 er nonsense rent økonomisk, selv om motoren koser seg mellom 3k og 5k rpm. 4 giret i automaten skal rekke fra 40 km/h til max. Virker helt teit.
En vakker dag skal nok bilen bli en 420 CDI eller 55 AMG. Om ramma kan bygges om til en ny en. Selv om det er på drømmestadiet!
Får mange mods-planer av å lese forumsidene her:) Men henger meg nok ikke på snorkelbølgen ;P
#152
Posted 24 October 2006 - 23:00
1988 300GD STT Intercooler.
ASS-seter foran, 3 førerseter bak, kan reguleres uavhengig av hverandre.
Plast innerskjermer, ganske rustfri.
Doble bakdører med 463 swing-away reservehjulsholder (men uten reservehjul, hadde ikke råd ;-).
16" 320GE-felger med spacere og 33" Goodyear MT/R.
Hvite blinklys.
Trepanel på dashbordet.
Optima Redtop batteri.
Større dynamo.
1988-modell DanaCall fastmontert mobiltelefon. Hvis noen har et simkort til en slik (veier vel en 10 - 12 kilo) så si fra!!!
Bygd om fra 5-trinns manuell til automat etter et litt uheldig besøk fra metallsløydnissen.
Gjenstår bare litt opprydding etter ombyggingen så er jeg klar for nye prosjekter.
Törbödiesel
300GD STT 33"
#153
Posted 25 October 2006 - 23:00
#154
Posted 25 October 2006 - 23:00
ASS-setene er belgiske. Egentlig ortopediske seter for yrkestransportbiler men de lager seter for alle typer biler. Er ganske likt Recaro i utseende men de skal være "riktigere" for ryggen. Fjeldstad satte inn disse i en mengde G'er på 90-tallet.
http://www.proximedia.com/web/ass.html
300GD STT 33"
#155
Posted 04 December 2006 - 00:00
38,5" med ca. 6" heving
Edited by Subbman, 27 February 2007 - 12:31.
#156
Posted 10 December 2006 - 00:00
Nå kan jeg sjøsette båten overalt...
Kjørte sånn i Danmark i sommer,m.mange unger bak i.Meget populært og ble lagt merke til overalt.
Skulle bare sjekke at Tectylen var der..
#157
Posted 01 January 2007 - 00:00
MB 240 GD Feltvogn -83
Finnmark
#158
Posted 08 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
Legger ut et av min jeg også.
38,5" med ca. 4" heving:D
Opprinnelig postet av Subbman
Fyyyy! for en rå bil
#160
Posted 06 February 2007 - 17:06
Eg har montert inneskjermer. Kan ta noen bilder og beskrive litt det som eg gjorde. Legger det ut på g-wagen.no i løpet av dagen.
Ja, nå kom visst nokon uventa omstendigheitar inn i bildet, kameraet mitt er tydelig vis vekk. Dvs, at eg må vente med å legge ut den beskrivelsen.
Edited by meisal, 08 February 2007 - 23:14.
Norsk Geländewagenklubb
www.gwagen.no