Gå til innhold

Foto

Bilder av bilene deres/bilder til inspirasjon

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
352 replies to this topic

#141 Roar Sæther

Roar Sæther

El Presidente!

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 16 October 2006 - 23:00

Velkommen til de gale. Flott bil du har.

Bredderne dine kjenner jeg igjen, for jeg har de samme selv. Er ikke sikker på om det er noen spesielle, men det er ikke så mange som har så breie. De er jo borti 10 cm!

Coole felger, forresten.

oops!?!

#142 Iver460

Iver460

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 16 October 2006 - 23:00

Er nok ingen jubileumsmodell, men en Fjeldstad-spesial som det er lagt ned endel kroner i! Felgene er fra Borbet tror jeg, skjermbredderene antakelig fra Delta4x4, KANSKJE også stigbrettene, litt vanskelig å se herfra.
Kufangeren er derimot original!

300 GD STT Cab
(280 GE LWB)

#143 maelling

maelling

V8 - avhengig

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 17 October 2006 - 23:00

Hehe.. en fjellstad-spesial er det nok! den hadde opprinnelig 4 tusenmetere mellom kufangeren og stigtrinnet(fjellstad monterte) har vi satt på i vår tid,samt nye dempere, overhalt girkasse og bremser. Ellers var det 285 dekk på de felgene der før med lavere profil, så den var litt mer pimp da. 275 et eller annet står på nå. Ellers er motoren en 200hk visstnok. Hva de har gjort med den vet jeg ikke. Men den sparker veldig bra over 3000 rpm.. turtallmaskin er den absolutt!

Har også de vanlige felgene som mange av dere har, men det ser helt idiotisk ut med de bredda skjermene der.

PS: Den har en liten malfunction, og det skjer når man har 4 WD inne på høygir og kjører fortere enn 50-60 km/h. Da kommer det noe brumming og risting slik at når jeg holder i spaken, så rister den. Er det normalt eller kan det være en mellomaksel eller noe?

Får bakoversveis av de av dere som virker ut som dere kan g-wagen ned til siste mutter.

-- M.E

#144 Maybach

Maybach

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 496 Innlegg:

Karosserier ser uvanlig bra ut, ja! LH ser ut som Fjellstad. GW leveres med Recaro, men vet ikke om de gjorde det i 1983, kan være ettermontert? Farven ser for meg ikke ut til å være original GW, det kan tenkes at breddere og stigbrett er monterti ifm karosseri-rep og lakkering. Har du samme farge i motorrommet, under mattene eller på innersien av frontruta?

Skriv chassinummeret inn her så får du vite litt mer om bilen, ta med alt, wdb46023317032xxx (tror 83 modeller ligger melom 31000-33000)

http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng

#145 Iver460

Iver460

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Fjeldstad trimmet noen 280er, vet ikke riktig hva de gjorde, byttet i alle fall stempler til noe mer utformet, G-wagen-stemplene er angivelig fullstendig flate. S-klasse har 185 hk, så det kan være endel herfra som ble brukt.
Det merket i ryggen av setene ser mistenkelig ut som ASS-seter som Fjeldstad bruker montere.

Vil tro at den er trimmet for en god stund siden, da jeg og far trålet krokene der nede i 94-95 var det mest turbodiesel det gikk i.
Bilen er levert ny i Reutlingen som en relativt stusselig utstyrt 230 GE, så endel større ombygginger har det definitivt vært!

300 GD STT Cab
(280 GE LWB)

#146 joran

joran

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Utrolig hva dere ser!!!!!

mvh
Jøran

#147 maelling

maelling

V8 - avhengig

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Det er forbløffende hva dere ser ja! Bilen er faktisk en gammel 230, som tidligere var grønn. Det står også 230 GE i vognkortet. Når jeg løfter opp mattene bak i bilen kommer det frem grønn lakk. Ellers må den være totalt ombygget med elektriske vinduer rundt om, og disse ASS setene(stemmer det!). Interriøret virker veldig gjennomført siden sidene i dørene også er svarte og av samme stoff som ASS setene. Det er for øvrig baksetene også.

Eneste irritasjonsmomentet jeg har er den lave giringen. Er det normalt å ligge på 3200-3400 omdreininger i 100(har 4 trinns automat)? Det kan tenkes at denne bilen har diffene til en 230, og så monterte de denne motoren hos fjellstad før vi fikk den for 7 år siden. Det stod da mellom gamle bilen til Rimi Hagen og denne da vi skulle handle g-wagen. Fjellstad mente det ville koste 23k å bytte diffene, og det har vi hittil ikke giddet siden bilen kjøres så lite. Den hadde da overhalt motor(med tuning) og var nylakkert(Har lakkboks liggende etter utallige reparasjoner på lakk opp gjennom årene).

Skal prøve å finne ut rammenummeret og slå opp historikken!

#148 maelling

maelling

V8 - avhengig

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 24 October 2006 - 23:00

Kul bil biggrin.gif er ikke den reservehjulkassa som de nye g-wagen bilene har jævlig dyre? skjønner at du ikke hadde råd til reservehjul tongue.gif Ellers har du samme seter og stigtrinn som meg. Hadde også en høngammel fasttelefon fra slutten av 80 tallet som man kunne bære med seg(begrepet mobiltelefon har en helt annen mening i dag!) Veide rundt 10-12 kilo. For nostalgikere de der;)

Sølv g-wagen ser virkelig bra ut.

#149 Roar Sæther

Roar Sæther

El Presidente!

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 23 October 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Er nok ingen jubileumsmodell, men en Fjeldstad-spesial som det er lagt ned endel kroner i! Felgene er fra Borbet tror jeg, skjermbredderene antakelig fra Delta4x4, KANSKJE også stigbrettene, litt vanskelig å se herfra.
Kufangeren er derimot original!

300 GD STT Cab
(280 GE LWB) Posted by Iver460

Du har vel ikke en webadresse til Delta4x4, Iver??

oops!?!

#150 Iver460

Iver460

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

http://www.delta4x4.de/

Vet ikke om de lager de lenger, men www.ORC.de selger noen som er veldig like:

300 GD STT Cab
(280 GE LWB)

#151 maelling

maelling

V8 - avhengig

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Ser ut som det er de skjermbredderne som står på ja. Lurer fremdeles på hva slags felger som står på den. Søker på borbet rundt om kring og finner ingen lignende. Sikkert noen år gamle.

Vurderer noen mods etter å ha skummet igjennom det som er av nyttige tips på sidene her, og lurer på om en moderne front- og bakfanger med nye lykter bak og hvite blinkere hadde gjort seg. G-wagen tar seg bra ut med litt styling:D Ellers irriterer jeg meg over at venstre fjær bak er litt kortere enn på høyre side etter at en idiot for en tid tilbake ikke hadde to like da han byttet dem. Men irriterer meg ikke nok til at jeg gidder å bytte dem.

Ellers ville støyisoleringstrikset som jeg leste på en eller annen tråd her være noe å tenke på. Selv synes jeg det bare er gromlyd, og de feite teppene tar unna en del lyd. Men alt kan jo bli mer gjennomført.

En annet prosjekt hadde vært å bytte diffene eller hele akslingen til en med tyngre dreving som 290 har. 3500 rpm i 100 er nonsense rent økonomisk, selv om motoren koser seg mellom 3k og 5k rpm. 4 giret i automaten skal rekke fra 40 km/h til max. Virker helt teit.

En vakker dag skal nok bilen bli en 420 CDI eller 55 AMG. Om ramma kan bygges om til en ny en. Selv om det er på drømmestadiet!

Får mange mods-planer av å lese forumsidene her:) Men henger meg nok ikke på snorkelbølgen ;P

#152 Tjærand

Tjærand

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1202 Innlegg:

Jepp. Min G er på veien igjen så jeg poster et bilde. Litt møkkete etter å ha blitt skrudd på men men...

1988 300GD STT Intercooler.
ASS-seter foran, 3 førerseter bak, kan reguleres uavhengig av hverandre.
Plast innerskjermer, ganske rustfri.
Doble bakdører med 463 swing-away reservehjulsholder (men uten reservehjul, hadde ikke råd ;-).
16" 320GE-felger med spacere og 33" Goodyear MT/R.
Hvite blinklys.
Trepanel på dashbordet.
Optima Redtop batteri.
Større dynamo.
1988-modell DanaCall fastmontert mobiltelefon. Hvis noen har et simkort til en slik (veier vel en 10 - 12 kilo) så si fra!!!
Bygd om fra 5-trinns manuell til automat etter et litt uheldig besøk fra metallsløydnissen.

Gjenstår bare litt opprydding etter ombyggingen så er jeg klar for nye prosjekter.

Törbödiesel

300GD STT 33"

#153 Maybach

Maybach

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 496 Innlegg:

Posted 25 October 2006 - 23:00

Tjærand, har du festet innerskjermene selv, er ute etter smarte løsninger. Setene, ASS (Engelsk...) hva er det, finnes de ennå, tenker bytte til noe bedre på min korte. Tenker på BMW 3-serie sportsseter eller 461 Worker setene,som sikkert er 463?

#154 Tjærand

Tjærand

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1202 Innlegg:

Posted 25 October 2006 - 23:00

Innerskjermene er det forrige eier som har satt inn. Jeg vet at det er Fjeldstad som har gjort jobben.

ASS-setene er belgiske. Egentlig ortopediske seter for yrkestransportbiler men de lager seter for alle typer biler. Er ganske likt Recaro i utseende men de skal være "riktigere" for ryggen. Fjeldstad satte inn disse i en mengde G'er på 90-tallet.

http://www.proximedia.com/web/ass.html

300GD STT 33"

#155 Subbman

Subbman

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 166 Innlegg:

Posted 04 December 2006 - 00:00

Legger ut et av min jeg også.
38,5" med ca. 6" heving showoff.gif

Edited by Subbman, 27 February 2007 - 12:31.

#156 Sportsfisker

Sportsfisker

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 87 Innlegg:

Posted 10 December 2006 - 00:00

Her min feltvogn,brukes daglig i Oslo trafikken. Reg.som 8 seter.
Nå kan jeg sjøsette båten overalt...

Kjørte sånn i Danmark i sommer,m.mange unger bak i.Meget populært og ble lagt merke til overalt.

Skulle bare sjekke at Tectylen var der..

#157 Mr.Jack

Mr.Jack

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 501 Innlegg:

Posted 01 January 2007 - 00:00

Noen spesiell grunn til at bikkja di viser ræva si til deg? smile.gif

MB 240 GD Feltvogn -83
Finnmark

#158 kleiven

kleiven

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Posted 08 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Legger ut et av min jeg også.
38,5" med ca. 4" heving:D

Opprinnelig postet av Subbman

Fyyyy! for en rå bil cool.gif

#159 g.wagen

g.wagen

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 53 Innlegg:

Posted 04 February 2007 - 14:26

DSCN0306_sladd.JPG

Bilde000.jpg

her er noen bilder av feltvogna med 300 td motor

Attached Thumbnails

• DSCN0306_sladd.JPG

#160 meisal

meisal

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 579 Innlegg:

Posted 06 February 2007 - 17:06

QUOTE(Maybach @ 25 Oct 2006, 23:00) <{POST_SNAPBACK}>
Tjærand, har du festet innerskjermene selv, er ute etter smarte løsninger. Setene, ASS (Engelsk...) hva er det, finnes de ennå, tenker bytte til noe bedre på min korte. Tenker på BMW 3-serie sportsseter eller 461 Worker setene,som sikkert er 463?

Eg har montert inneskjermer. Kan ta noen bilder og beskrive litt det som eg gjorde. Legger det ut på g-wagen.no i løpet av dagen.

Ja, nå kom visst nokon uventa omstendigheitar inn i bildet, kameraet mitt er tydelig vis vekk. Dvs, at eg må vente med å legge ut den beskrivelsen.

Edited by meisal, 08 February 2007 - 23:14.

Magnus Øgård Meisal
Norsk Geländewagenklubb
www.gwagen.no