Er det noen som vet hvilken olje det skal være til servoen på Jeep G.Cherokee 1996 modell?
Det står at man bare skal bruke Mopar Power Steering Fluid i instruksjonsboken. Hvilken annen olje er det som tilsvarer denne?
Servostyringsolje. Jeep Grand Cherokee
Started by
Noko tå det råaste
, Aug 15 2003 23:00
10 replies to this topic
Posted 15 August 2003 - 23:00
Dette lurer jeg også på. Jeep-olja er blank og virker tynnere enn vanlig ATF (av typen som også er til servopumper). Har prøvd ATF, men da ble liksom styringa litt rar, treg, og feedbacken ble helt merkelig.. den er vel for tjukk kanskje. Jeg kjøper olje
Har lest litt på internett om dette, der nevnes det at hvis man bruker vanlig ATF olje på servoen går pakninger osv. fyken etterhvert pga. varmgang i oljen. Men man skulle tro at bensin stasjon kjedene har en eller annen olje som tilsvarer den man kjøper
QuakerState har noe som heter "Servo steering oil"
Posted 16 August 2003 - 23:00
Hydraulikkolje kan brukes med 90 viskositet, eller Power steering oil
det er egentlig det samme som hydraulikkolje
HG
det er egentlig det samme som hydraulikkolje
HG
hva med automat olje?????
Automatolje er for automatkasser benevnes ATF, denne "spiser opp" pakninger i servoen og servoen jobber tyngre
Må ikke finne på å bruke automatolje og powersteeeringolje om hverandre får du annen olje en ATF i automatkassa di går denne til helvete.
Må ikke finne på å bruke automatolje og powersteeeringolje om hverandre får du annen olje en ATF i automatkassa di går denne til helvete.
Så rart var nemmelig hos en olje levrandør på Hadeland i går kveld og han påstod hardnakka at automatolje gjorde det ingenting om du brukte på styringa di..
Jeg har alltid brukt automatolje som servoolje. Aldri haddt probs...
Trondhjemmer i eksil.
Team Gnu.
http://crashscrib.dyndns.org/knut.html
Trondhjemmer i eksil.
Team Gnu.
http://crashscrib.dyndns.org/knut.html
Det er forskjell på servoer. Noen skal ha ATF, av typen hvor det står bakpå kanna at den også kan brukes til servostyring (det er 2 typer ATF så vidt jeg vet, nå husker jeg ikke hvem som er hvem). Men på Jeepen sier boka at man skal ha "Jeep Power Steerin
Posted 21 August 2003 - 23:00
Nå kjører jeg på hydraulikkolje for traktor (tynn, tynnere enn ATF, men ikke fullt så tynn som Jeep-olja). Ødelegger jeg noe (pakninger osv) ved å kjøre på denne olja? Merker ikke rare ting i rattet som jeg gjorde med ATF.