Gå til innhold



Foto

eu kontroll


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
9 replies to this topic

#1 Tom for diesel

Tom for diesel

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 06 September 2005 - 23:00

hei hei.
har ikke noen erfaring med eu kontroller. Skal snart med min pajero-85. Hva er det som sjekkes, og hva er de vanligste feilene? Bare lurer..smile.gif

#2 Rajlig

Rajlig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 722 Innlegg:

Posted 06 September 2005 - 23:00

Bremser, dekk, alle rør og slanger, lys, forstilling og hjuloppheng, eksos lekasjer, oljelekasjer, CO, rust i berende konstruksjoner,sikerhets belter og alt annet som har med miljø og sikerhet.


-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)

#3 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 06 September 2005 - 23:00

På EU kontroll sjekkes alt.. I allefall det som har med sikkerhet å lys å gjøra..dvs: bremser,lys,div foringer og ledd,dekk,rust,varseltrekant,sikkerhets belter,låser,seter,ratt,horn,div varsellamper,at batteriet sitter fast,hengerkontakt...ja å en del tel je itte kommer på i farta..jo..støtdempere og fjærer,bremserør og drivstoff rør,bremseskuver og klosser,eksosanlegg...osv..

Vanlige feil er vel foringer og ledd og rust..brudd i bladfjærer...

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#4 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 06 September 2005 - 23:00

På en pajero vil det si foringer bladfjærer bak, ev. brudd i fjøra, hjelpesnekke, slakke og kanskje rust...



#5 Tom for diesel

Tom for diesel

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 07 September 2005 - 23:00

takk og takk. Det var raske og fine svar. Er litt bekymra for den kontrollen...men får vente å se hva de sier. Er det "lurere"å ta kontrollen hos en bensinstasjon enn hos Biltilsynet? Eller har kanskje ikke noe å si?

#6 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 07 September 2005 - 23:00

For å si det sånn så er BT de som er mest nøytrale ang eu kontroller...de går på sikkerhet å er nøye sånn sett men feks ett bilverksted ''kan'' sette mangler på ting som egentlig kunne gått gjennom for å prøve å tjene penger på deler og/eller arbeid..alle er jo itte sån da men de finnes..
NAF er det værste stedet du kan ta eu kontroll..de setter mangler på ting som kan bli mangel om ett år liksom...har en del tilfeller av det der på jobben,kunder som kommer å skar reparere bilen etter eu kontroll hos NAF...
BT ligger sånn ganske greit i pris også..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#7 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 Innlegg:

Posted 10 September 2005 - 23:00

Stikk innom BT og be om å få et kontrollskjema...så kan du gå igjennom alle punktene i fred og ro hjemme. Mange ting du ikke får testet selv, men da vet du i alle fall hva de ser etter c",)

#8 Turbolux

Turbolux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1086 Innlegg:

Posted 11 September 2005 - 23:00

Helt enig med Inge, som om jeg skulle skrevet det selv.cool.gifcool.gifcool.gif

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med 4WD.

#9 amplifier

amplifier

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 11 September 2005 - 23:00

kanskje litt relatert .. fra n-trøndelag
http://forbrukerport...c=1126104202.69

amplifier..
Play big, Win big, BE BIG

#10 Tom for diesel

Tom for diesel

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 12 September 2005 - 23:00

takk for all hjelp:)smile.gif
da er det bare å vente til dagen kommer....