maestro & jma`s Jeep XJ/Suzuki JLX garage
#241
Posted 08 November 2004 - 00:00
#242
Posted 08 November 2004 - 00:00
#243
Posted 08 November 2004 - 00:00
Dein som har mange balla i lufta samtidi får garantert en av dæm i hodet..............au
Pynt e for homsa å småpie!
#244
Posted 08 November 2004 - 00:00
#245
Posted 08 November 2004 - 00:00
#246
Posted 08 November 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Rein bilporno!! Blei kjempebra Maestro, håper på flere bilder... Kjempeartig at du sysler med vitara!!!
Opprinnelig postet av Zuki
Ditto
#247
Posted 16 November 2004 - 00:00
Hadde spora inn på tanken av å selge bilen og kjøpe en m. grommere motor, men har vel egentlig innfunnet meg med at den får bli. Går heller for ny bakaksel etterhvert og 4.88 giringer (eller venter på at 4.88 blir tilgjengelig for C8.25 hvis nå det skulle skje) - og litt smått med performance oppdateringer.
Om et par dager får jeg nytt GPS system - er så forferdelig dårlig på veibeskrivelser, så det er på sin plass!
Ny OME styredemper og cutout skjermbreddere er også på vei (Bushwackere).
98 XJ
2.5" løft, 31" XTR på 8x15 Rockcrawler streetlocks. Snacks på vei fra usa.
#248
Posted 16 November 2004 - 00:00
Så, det å geare om, vil gi deg en god effekt.
Så også at du lurte på en ny bakaksel, må jo da minne på at jeg har en D35 med Arb locker og 4,88 gearing til salgs...hinthint!
Er til TJ men kan sikkert tilpasses en XJ.
Du kan også se om du får tak i throttle body til en 4,oL, denne er visst ren bolt on, og vil gi en god effekt økning.
#249
Posted 16 November 2004 - 00:00
Sender deg en pm.
98 XJ
2.5" løft, 31" XTR på 8x15 Rockcrawler streetlocks. Snacks på vei fra usa.
#250
Posted 16 November 2004 - 00:00
Sender deg en pm.
98 XJ
2.5" løft, 31" XTR på 8x15 Rockcrawler streetlocks. Snacks på vei fra usa.
#251
Posted 16 November 2004 - 00:00
#252
Posted 17 November 2004 - 00:00
The D35 isn't worth the time and effort of even installing an ARB and 4.88s.
Its a weak axle, weak housing, and I wouldn't trust it locked w/ 31s....
Don't waste your money, find an XJ D44, then gear and lock it
98 XJ
2.5" løft, 31" XTR på 8x15 Rockcrawler streetlocks. Snacks på vei fra usa.
#253
Posted 17 November 2004 - 00:00
#254
Posted 17 November 2004 - 00:00
IROK!
#255
Posted 17 November 2004 - 00:00
Har kjørt i to sesonger med denne akslingen, med Super Swampere....har aldri hatt noe problem!
Kjører man litt med innsiden av knollen, går det stort sett greit.
Man trenger ikke stå å spinne på stein, så hele bilen hopper....med sperra inne!
Og som Amund sier, bygge om til spiral hadde vært fett!!!
Har forresten fjærer liggende også, både til TJ og ZJ, hehe
#256
Posted 17 November 2004 - 00:00
Sjekk ut denne artikkelen:
http://www.jpmagazin...articles/16722/
Her er info om Superior Axle & Gears Super 35 kit:
http://www.superiora.../super35kit.pdf
Super 30 (framaksel) kit:
http://www.superiora.../frontaxles.pdf
--
Morten A. Middelthon
1994 XJ, 7" heving, 35" dekk
1993 XJ, 3" heving, 31" dekk
http://flipp.net/
http://jeep.flipp.net/
#257
Posted 17 November 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Hmmm...får litt motforestillinger:
The D35 isn't worth the time and effort of even installing an ARB and 4.88s.
Its a weak axle, weak housing, and I wouldn't trust it locked w/ 31s....
Don't waste your money, find an XJ D44, then gear and lock it
98 XJ
2.5" løft, 31" XTR på 8x15 Rockcrawler streetlocks. Snacks på vei fra usa.
Opprinnelig postet av jma
Husk at det er mye "hyping"på amerikanske nettsider angående dette med aksler. Det er mange i statene som kjører med 35C og 35" dekk. De sier selv at dette går helt fint, men du kan ikke kjøre som en idiot. Samtidig er det sannsynligvis smart å skaffe seg en stikkaksling eller 2 og ta de med seg når man "wheeler". Det går trolig an å få tak i det for en relativt rimelig penge.
Vet (kanskje) om en Ford 8.8 til salgs. Sender deg PM om lokasjon.
OME + BB, 31", JKS, RUSTY'S, KEVINS, RE.
#258
Posted 19 November 2004 - 00:00
Tror jeg må bite i det litt "sure" eplet, og bestille SYE, nye CV drivaksel...osv osv, deler for bortimot 6-7.000,- ekstra. Så da blir Ford 8.8 akselen lagt litt på sidelinja inntil videre.
98 XJ
2.5" løft, 31" XTR på 8x15 Rockcrawler streetlocks. Snacks på vei fra usa.
#259
Posted 21 November 2004 - 00:00
* High angle driveline CV driveshaft
* Rubicon Express SYE (hack'n'tap)
* 4graders shims
* Nye lengre bremseslanger forran
* JKS adjustable trackbar
* JKS Quicker disconnects (kommet)
* 0.75" spacere
* Old man Emu styredemper
* Bushwacker fender flares (cut out)
98 XJ
2.5" løft, 31" XTR på 8x15 Rockcrawler streetlocks. Snacks på vei fra usa.
#260
Posted 24 November 2004 - 00:00