Var innom Vormsund
#1
Posted 23 September 2005 - 23:00
#2
Posted 25 September 2005 - 23:00
#3
Posted 25 September 2005 - 23:00
Det går etter forholdene bra med Per og etter mitt syn skyldes dette først og fremst en svært proffesjonell innsats fra NAF Motorsports bergningsteam og lege/førstehjelpsteam på stedet. For å ikke påføre ytterligere skade ble buret klippet og Per løftet ut av bilen sittende i stolen. Legehelikopteret fraktet ham til direkte til Ullevål. Dette ser slevfølelig dramatisk ut, men for oss som driver med denne sporten er det betryggende å se hvor proffesjonelt dette ble håndert. Tusen takk til alle involverte.
Vi må også bruke slike hendelser til å sette ytterligere fokus på sikkerheten, kanskje er det også nødvendig påby et mnimum av fjæringsvei og/eller bruk av skikkelige "bumpstops".
Bilde av bilden på vei opp ligger allerde ute og en jeg legger en kopi her. Bilen landet flatt på alle fire hjul og hadde null hastighet framover. Dette er de hardeste påkjenningene vi som er førere opplever, men som oftest blir det heldigvis bare materielle skader.
Arne, Lightfoot Racing
#4
Posted 24 September 2005 - 23:00
#5
Posted 23 September 2005 - 23:00
Leon Enge
Rana Offroad Team
#6
Posted 24 September 2005 - 23:00
Sorry, je e itt`e så flink som Jak og AD til og fotografere, men je synes det er stygg artig uansett.. Kanskje en dag, en dag vett`u..
#7
Posted 24 September 2005 - 23:00
_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
#8
Posted 24 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Det første bildet var rått. Du er rett og slett jævlig flink Jeepir. Savner alle bildene dine
Opprinnelig postet av Geared
Istemmes :-)
------------------------------
Trondhjemmer i eksil.
Hakke flytta frivilig. Ble deponert.
#9
Posted 24 September 2005 - 23:00
Sorry, je e itt`e så flink til og fotografere som Jak og AD eller TP, men jeg synes det er grise artig uansett.. -Men en dag kanskje, en dag..!
#10
Posted 24 September 2005 - 23:00
#11
Posted 24 September 2005 - 23:00
skikkelig gode bilder ja, tror ikek du skal være bekymret for di andre fotografene , dette KAN du...
jeg var der å titta og med slike bilder føler en nesten en er der å ser igjen.
MhcG2c
Those who know Evo` can't explain. Those who don't cannot understand.
#12
Posted 24 September 2005 - 23:00
#13
Posted 24 September 2005 - 23:00
Jeg kan til og med se at forakselen min er bøyd allerede i svevet !
Store gratulasjoner til de som havnet på pallen.
Løberg Motorsport
#14
Posted 24 September 2005 - 23:00
Arne, Lightfoot Racing
#15
Posted 24 September 2005 - 23:00
Håper det løser seg og at tilstanden blir bra, mine tanker går faktisk til den uheldige utøver m/ familie og jeg håper virkelig at han blir Race Ready igjen, det var fra mitt stå sted en imponerende flight for å si det sånn.. Jeg håper virkelig at ingen bilder av bilen blir postet, en får bare krysse alt av fingre og tær for at utfallet blir det aller beste for alle parter..
#16
Posted 25 September 2005 - 23:00
Läkarna skulle undersöka honom hur allvarliga skadorna var idag och var det "bara" sprickor i ryggkotorna så kunde han få åka flyg till Universitetssjukhuset i Lund under dagen annars så skulle han få opererars i Norge innan han fick åka hem.
Han hälsade även till alla och tackade för blommor och lyckönsknigar samt till alla som har hjälpt till med att lasta bilen och samla ihop grejor.
Stort tack till räddningsmannskapet och funktionärer som hjälpte till.
Jonas Engberg
http://www.engbergracing.com
#17
Posted 25 September 2005 - 23:00
Sorry, je e itt`e så dyktig eller flink som Jak eller Thomas, ei heller Arild, men en dag, en dag skal også jeg bli flink vett`u..
#18
Posted 25 September 2005 - 23:00
quote:
Originally posted by Jeepir
Damn that's a High Fly. Does anyone have some pictures of the car after the crash? Interested to know that what parts failed mechanically in such a hard landing? Axles? Suspension? Frame? So that could maybe prevent it to happen anyone else in the future.
All good for "grand old man";) Really hope he gets well soon. I heard some rumours from Hasse that he is on a good mood and was worried about how well he did in the competition:D That's real Race-Man spirit!!!
"Flying Finn"
#19
Posted 25 September 2005 - 23:00
I realy had a good time at Vormsund this week end. I don´t remember ever having witnessed a Formula OffRoad race with so much action.
How many roll over were there? I lost count. And jumps. Wow.
Jeepir, you realy are GOOOOOOD. Fantastic Photos.
It was very unfortunate that Per Larson should get hurt in the race and I wish him a speedy recovery.
But **** happens and it does not go away allthoug one tries to hide it.
I think that the press has an important role when disasters and accidents happens, to inform others. Not so that we can drool over it but to aide and come to the rescue.
I think it is very important to show the photos from Per Larsons jump and landing.
And also from the rescue operation. All their actions were very professional and they should be proud of it.
I think that both drivers and orgenizers can learn from those photos and I sincerly believe that there is one guy who wants to see all photos shot during the jump and what happened afterwards. That guy is Per Larsson himself. He surely will have somethings to tell his grandchildren. Well he should already have some.
63 years old and driving a Formula OffRoad car like that.
I hope to see him drive in the World Cup competition in Finnland, Norway and Iceland next year.
Seems to me I got some deasent shots from the race.
I will post some of them later.
JAK, the second best photographer to Jeepir
p.s. Jeepir. It is possible retrive a photo that has been deleted.
I was positioned on the other side from you and shot the Centurion from its right rear corner. I saw the Centurion fly but I didn´t see the landing. I think that it would be very interesting to see how the suspention and chasis of the jeep handled the crash. I hope that the TV guys got it on tape.
JAK
#20
Posted 25 September 2005 - 23:00
As a driver it is also very comforting to see how professinally this situation was handled by everyone involved.
Arne, Lightfoot Racing