Den missbedömningen som Per gjorde, (Tom-Egil gjorde väl nåt liknande för ett par år sen) är nog svårt att gardera sig emot. Trots allt så är det ju föraren som måste bedömma hur fort han kan köra in i en kant utan att det slutar illa. Per hade nog glömt att han hade skaffat ny motor eller nåt
.
Det man kan tänka på i framtiden som arrangör och banläggare är att se om det går att göra nåt som gör landningen mjukare, t.ex. ett lager mjuk sand (det brukar finnas gott om sand där vi kör
)
Man får sig en tankeställare när sånt här händer. Särskilt när man som jag var ansvarig för banorna. Sporten har varit hyffsat förskonad från olyckor trots allt. Lite ryggont och whiplash har det ju varit förstås. Förhoppningsvis ska vi slippa whiplash med dom skärpa reglerna på nack krage som gäller från i år. Hur vi gör med ryggont får vi diskutera vidare. Men jag håller med Roar, vi kan nog inte "mesa" till det för mycket. Formula Offroad är, och ska vara, en sport med mycket "sinnsyk" action. Standardklassen kan man däremot lägga mer teknisk vilket jag tror blir lättare med paddeldäck på bilarna. Men det återstår att se.
//Mäki