Gå til innhold



Foto
- - - - -

Hilux`s låve med det rare i...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
419 replies to this topic

#21 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 06 January 2004 - 00:00

Hmmmm......



Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#22 Hilux

Hilux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 04 December 2003 - 00:00

Ny utveksling er på gang, har funnet tegninger hvor man "smelter" sammen delene fra 410 og 413 transfær`n. En bekjent av meg jobber på verktøyindustri og skal stikke/dreie ut drevene fra akslene o.l. Dette skal gi 4,16:1 i lavserien og da blir det helt perfekt. Nå er jeg ferdig med SPOA og resultatet ble bra, står kun igjen og få forlenget styrestaget og få tak i lengre bremseslanger.




Thomas, som jeg skrur sammen med ble helt "SPOA-frelst" når han så bilen min i går og det tok ikke mange minuttene før han kom løpende ut i kjeledressen og begynte han og.



#23 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 04 December 2003 - 00:00

Råtøfft!

og er enda kulere med 33"



#24 Hilux

Hilux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 03 December 2003 - 00:00

Hsuker ikke innpresset på de, men jeg brukte 8mm spacere. Utvekslinga med 410 kassa og 31" ble bra, kunne kjøre mye på tomgang i skogen og tusle rundt. Nå har jeg montert 33" uten og få prøvd det ordentlig ennå, så jeg er spent. La akslene under bladfjærene i dag og bilen ble HØY De nye felga er 12" breie, så jeg må ha 33x14x15" dekk etterhvert. Må vel til med et motorbytte og da vel Bilder fra kveldens strabaser:





#25 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 26 February 2004 - 00:00

Kopi av melding:

Amund:
Legg ut litt bilder når dere har fått prøvekjørt plasmaskjæreren, spennde og se resultatet..
Opprinnelig postet av Hilux



Vi har prøvekjørt den, men jeg har ingenting å ta bilder med (bortsett fra speilrefleks da, og det tar lissom litt tid før jeg får fremkalt...)

Ikke noe spesielt, på oversiden av plata blir det et veldig tynt, skarpt og fint kutt, på undersida blir det litt dråper og klumper, ettersom hvor tykt stålet er. Det som er litt stilig er at all skjelving på hånda synes på kuttet, så man bør bruke en form for linjal eller noe å følge. Da blir det veldig rett og fint.



#26 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 06 January 2004 - 00:00

Okki, da får jeg ta en letetur på loftet og se om jeg finner parklysholderene til forlysene på gamle 160J SSS'en min. Der hadde jeg halogenpærer på 20 watt, gav rimelig bra lys !

Rapport kommer om/når/hvis jeg får det til. Må sikker kjøpe en biteliten firkanfil for å file ut låsesporene i lykta !

Dersom du fremdeles har den gamle fangeren, er jeg fremdeles interessert i midtpartiet. Per skal over i slutten av februar, så han kunne kanskje tatt den med ?

Per : hmmm...du tar ikke med rørbøyeren over hit da (men ikke si det til de andre, hysj...
- 4" Procomp hevesett, 33x12,5x15 Procomp MT, skjermbreddere, Warn X8000i på multi mounts
- Suki LJ80 med 29" Super Swamper TSL/SX, ureg skogsbil

Endret av - blom on 06 jan 2004 14:10:28

#27 Hilux

Hilux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 26 December 2003 - 00:00

g

#28 Hilux

Hilux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 26 December 2003 - 00:00

Ekke store forskjellen med og uten dempera foran festet (må få sveisa på fester foran):





Men du har jo slitte bladfjærer, så det blir vel bedere med nye tenker jeg...

#29 Skrusuki

Skrusuki

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 208 Innlegg:

Posted 26 December 2003 - 00:00

Nå har jo ikke du festet dempere ennå Hilux.
Så fleksen blir vel litt dårligere når dempere er festet
Vi må få sjekket med lengere dempere.
Noen som vet om noe som passer etter spoa heving

#30 Hilux

Hilux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 25 December 2003 - 00:00

Sitat:


Tøft! Hva slags fjærer bruker du? Vi syns Ida sin er veldig stiv... lurer på om det er pga slitte/rustne/gamle fjærer, eller om de "bare er sånn"...



Amund:
Jeg bruker nye bladfjærer fra Veng, de løfta bilen ca 4cm og virker mjukere en originalfjærene. Må ha lengre dempere, virker som orginaldemperne holder igjen på fleksen.



#31 Hilux

Hilux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 25 December 2003 - 00:00

Skal sjekke Blom. Reiser i morra tidlig og blir borte til søndag, men skal få målt til da.. De "store" røra bak er egentlig de som skal sitte inni bilen fra gulvet og opp langs taket. Her er delene som fulgte med:



Jeg har kortet ned hovedbøyla en del på høyden.

#32 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 25 December 2003 - 00:00



Tøft! Hva slags fjærer bruker du? Vi syns Ida sin er veldig stiv... lurer på om det er pga slitte/rustne/gamle fjærer, eller om de "bare er sånn"...



#33 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 25 December 2003 - 00:00

Stiligt, bla kanskje litt "stor" helt bak med buret, men gir jo bedre plass !

Måler du fort hvor bred hovedbøylen er ? (dvs, kunne den tilpasses LJ80'en ?)

Synes den fleksa greit jeg !

Blom
1990 Hilux X-cab
- 4"Procomp, 33x12,5x15 Procomp MT, skjermbreddere, Warn X8000i på egenprod. multi mounts
- Locker på vei... + en ureg Suki LJ80 med 29" Super Swamper TSL/SX

#34 Hilux

Hilux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 25 December 2003 - 00:00

Det blei et par timer med måling og kapping i dag og bakdelen på buret begynner og ta form. Kom med innspill folkens, litt usikker på om dette blir litt "overkill" med bur på Sukin:





Her har jeg gjort et tappert forsøk på og tegne inn resten:





#35 Hilux

Hilux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 25 December 2003 - 00:00

Da er jula over og låven blir igjen mitt nye hjem noen kvelder fremover. Fikk søylebormaskin av kona, så nå blir vel ting litt lettere fremover Bur ble hentet hos Pedersen Racing 23/12, så nå blir det burbygging. Har bestemt meg for en utvendig løsning på buret for og kunne bruke luka bak. Blir mye "rør" på en liten Suki, men jeg synes det er greit og unne bruke lokket bak. Har laget en liten skisse (håper jeg er bedre til og bygge enn og tegne på pc!!)



#36 Hilux

Hilux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 06 January 2004 - 00:00

Sitat:
gidde du å ta litt bilda av kanalbeskytteran som du ska lage sånn steg for steg,med festemåte og mål osv,skal lage til min når æ får arbeidsløst å resten av prosjekt tingan mine blir færdig...


Eller skal vi lage til deg og når vi først er i gang kansje??? Skal se hvor lang tid det tar, skal lage til Skrusuki sin og..


Sitat:
En annen ting... Gjorde du noe med lysene foran på luxen, fikk du tak i pæreholdere


Kom aldri så langt Blom, men tiden vil vise, hadde vært tøfft og hatt ryggelys i de..





#37 Hilux

Hilux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 03 January 2004 - 00:00



#38 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 03 January 2004 - 00:00

Når klokka da?


Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net




Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#39 Hilux

Hilux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 21 December 2003 - 00:00

Fikk tørka litt støv av Sukin i dag og dyttan ut for en liten "fotosession". Fikk testa litt fleks samtidig. Må jobbe litt mer med fleksen tror jeg..

#40 Hilux

Hilux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 21 December 2003 - 00:00

Ooops, glemte og legge med bildene... Her er de:







Til tirsdag skal Thomas (Skrusuki) og jeg til Sarpsborg og hente bur til begge bila. Kjøper boblebur hos Pedersen`s Racing og tilpasser de. Kr 2100,- pr bur, så det blir vel ikke så mye dyrere enn og kjøpe inn sømmløse rør og bøye til selv tror jeg.