HardKåres Pajeroer...
#181
Posted 21 February 2012 - 17:18
#182
Posted 08 March 2012 - 10:36
Men heldigvis fikk jeg etter hvert disponere verkstedet til en nabo, og DA gikk det fremover...
Ellers hadde jeg det desverre for travelt til å ta bilder denne gangen for å få bilen klar til treff, men kan legge ved noen bilder fra tidligere gearkassebytter...
Clutch klar
Kassene på vei inn igjen
Traversen på plass
Her må det etpar forlengere til for å komme i havn
Gearstenger inn
Og endelig, kl 1600 lørdag 03.mars var jeg og på plass på treffområdet og fikk med meg en og en halv kvalitetsdag i feltet...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#183
Posted 08 March 2012 - 10:41
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#184
Posted 08 March 2012 - 11:44
#185
Posted 08 March 2012 - 23:08
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"
#186
Posted 08 March 2012 - 23:24
XL-7
#187
Posted 13 March 2012 - 21:10
Fått koblet opp ryggelys og skiltlys, og smurt opp og fettet opp all gummi og ledd. Lagt om til vinterdekkene også, det var som alltid en nedtur: Bilen blir med en gang 5cm lavere, og 4cm smalere... Ellers så har jeg også fått justert opp bremser og handbrekket, og byttet ut den ene døra som var mest rustbefengt. Har litt mer jeg BURDE fått gjort før kontrollen, men tida strekker ikke til.
Regner med jeg kan få anmerkning på stabstagforingene, bladfjærforingene, støtdemperforingene og evt den andre døra. Men alle delene ligger trygt og godt i boden og venter, så det får bli før etterkontrollen.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#188
Posted 15 March 2012 - 08:58
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#189
Posted 17 March 2012 - 11:26
Har i det siste merket at handbrekket ikke har tatt på den ene sida. Når jeg har lagt meg under og sett, så så jeg også at det bare var den ene vaieren som ble strammet inn, og selv om jeg dro handbrekket til det sto neste loddrett var det bare så vidt at det klarte å holde bilen i ro i bakker. I tillegg så merket jeg at bilen kastet litt på ræva når jeg bremset på glatt føre.
Når jeg da plukket av tromlene på begge sider så viste det seg at på den ene siden så var "braketten" til håndbrekket stram og fin, mens på den andre siden var den løs og slarkete. Når jeg da begynte å undersøke hva som hadde skjedd så viser det seg at justeringsmekanismen for bremseband på den siden hadde blitt "tvunget tilbake" feil vei, og således slakket på bremseskoene på den ene sida. Og den låsebraketten som skal forhindre at bandene slakkes hadde bare blitt dratt med tilbake ettersom skoene ble slakkere.
Så da var det bare å brekke løs låsebraketten igjen, og stramme inn bremseskoene, så funket bremsene helt som de skal igjen!
Ellers har jeg fått på poly-foringer på stabstag nå, og etterfylt litt ekstra olje på gearkassa. Ellers så er det bare poly-foringer på bladfjærene og kanskje ny dør på passasjersida som må fikses før EU, og hvis jeg får tid får det bli nye støtdempere. Og selvsagt, et oljeskift på motoren.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#190
Posted 14 May 2012 - 07:44
Har i det siste merket at handbrekket ikke har tatt på den ene sida. Når jeg har lagt meg under og sett, så så jeg også at det bare var den ene vaieren som ble strammet inn, og selv om jeg dro handbrekket til det sto neste loddrett var det bare så vidt at det klarte å holde bilen i ro i bakker. I tillegg så merket jeg at bilen kastet litt på ræva når jeg bremset på glatt føre.
Når jeg da plukket av tromlene på begge sider så viste det seg at på den ene siden så var "braketten" til håndbrekket stram og fin, mens på den andre siden var den løs og slarkete. Når jeg da begynte å undersøke hva som hadde skjedd så viser det seg at justeringsmekanismen for bremseband på den siden hadde blitt "tvunget tilbake" feil vei, og således slakket på bremseskoene på den ene sida. Og den låsebraketten som skal forhindre at bandene slakkes hadde bare blitt dratt med tilbake ettersom skoene ble slakkere.
Så da var det bare å brekke løs låsebraketten igjen, og stramme inn bremseskoene, så funket bremsene helt som de skal igjen!
Ellers har jeg fått på poly-foringer på stabstag nå, og etterfylt litt ekstra olje på gearkassa. Ellers så er det bare poly-foringer på bladfjærene og kanskje ny dør på passasjersida som må fikses før EU, og hvis jeg får tid får det bli nye støtdempere. Og selvsagt, et oljeskift på motoren.
Fantastisk, du har nok funnet feilen jeg har på min pajero også
#191
Posted 26 June 2012 - 20:29
Men jeg er likevel glad for det, alternativet var spiker... Hun fikk nytt liv, ble kjøpt som deltager på Jeep Arctic Challenge. Jeg sto selv uten dekk på bilen da jeg ødela mine hjul på Winter Challenge, og solgte felgene... Så da var det bedre at noen som hadde dekk kunne få overta.
Etter litt "garasjeheving" ble det perfekt med 33"12,5-15.
Etter to lange dager med gjørmebading og steinklatring så det ut som hun hadde hatt det morsomt...
Men desverre, treffet kom til en ende, og spikerfabrikken sto på nytt og truet. Men heldigvis, hun slapp unna på nytt, og skal nå gå som hyttebil på ei av øyene uttafor, uten skilt.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#192
Posted 16 December 2013 - 22:56
Kom vel på ca. èn høvding. Men fikk med litt småsnacks også, towhooks og justerbare tyre deflators. Ca. 3 ukers levering.
hei hvilket av disse dekslene har du?
https://shop.norskof...91b8ef73d54a890
#193
Posted 16 December 2013 - 23:09
Har nok ingen av de typene, mitt deksel er "eldre" og mer "firkantig". Men det er et Warn-deksel, til standard ruller, så jeg vil tro det øverste vil være mest sammenlignbart.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere