Gå til innhold



Foto

IKKE ENKELT MED BELTER / UHELL OG ULYKKER


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
470 replies to this topic

#421 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 29 March 2008 - 08:09

Er vel ilkkje akkurat uhell, men flaut er det ivertfall biggrin.gif http://www.nrk.no/ny...rdane/1.5239031
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#422 Goblin

Goblin

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 57 Innlegg:

Posted 29 March 2008 - 09:31

Jaja stol på teknikken og bare den, vi lever jo i "teknikkens tidsalder" og må jo stole på tekniken. den tar jo alderig feil eller?

Jeg synes det vitner om litt lite forståelse av det landet man kjører i. Hallo dette er Norge med fjell og fjorder, det sier seg vell litt selv at det blir forskjeld på sommer og vinter sa?

Må også si at jeg reagerte på utalelsen om at de vurderte od se på skiltinga? Skal vi begynne og skilte på Tysk, engelsk, arabisk? o.s.v????
Ingenting er umulig!
Det umulige tar bare litt lengere tid:)

#423 oaskafl

oaskafl

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 Innlegg:

Posted 05 April 2008 - 12:43

http://uk.youtube.co...k6xczCulxw&NR=1

#424 HighwayPatrol

HighwayPatrol

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1502 Innlegg:

Posted 08 April 2008 - 20:06

Den her er veldig stygg. Heldigvis kom sjåføren fra d med "småskrammer"

http://www.aftenpost...icle2354090.ece
Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen



#425 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 22 April 2008 - 16:52

Skulle lasse noe gjørme/myr til meg på lastebilen....men da han var så smart å kjørte mitt på myra sank gravemaskinen nedi...





#426 Coff

Coff

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 148 Innlegg:

Posted 09 May 2008 - 17:05

Fra Agderposten i dag: Gravemaskin raste utfor

#427 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 10 May 2008 - 22:47

Nok et uhell på jobb.




Bare flaks at lastebilen sto der for ellers kunne det ha gått mye værre med han i hytta.
Han fikk noe kuttskader og smekkpå armen




#428 ralph

ralph

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 389 Innlegg:

Posted 11 May 2008 - 22:52

AU! Den var stygg, men kunne fort blitt styggere. Godt det gikk som det gjorde.
Morgenstund har gull i munn, men bly i ræva!

#429 Duramax

Duramax

    Lysmester`n

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 1400 Innlegg:

Posted 12 May 2008 - 09:37

Men i jøss, følger ikke maskinkjøreren med på maskin sin? Er han aldri ute å smører og ser over utstyret? Den bom bolten hopper ikke akkurat ut på 2 sek...
CHEVY - EATING FORDS, SHITTING DODGES

DURAMAX GARASJEN

#430 ohm

ohm

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:

Posted 12 May 2008 - 10:52

QUOTE(Duramax @ 12 May 2008, 09:37) <{POST_SNAPBACK}>
Men i jøss, følger ikke maskinkjøreren med på maskin sin? Er han aldri ute å smører og ser over utstyret? Den bom bolten hopper ikke akkurat ut på 2 sek...

Bolten har vel ikke hoppet ut, sitter jo fortsatt i låsingen på høyre side. Ser vel heller ut som om stålet den var festet i på venstre side har røket tvert av. Kan jo begynne å lure på om det har vært skikkelig feilbelastning en gang siden jeg ikke kan forestille meg at sånt skal kunne skje ved "normal" bruk.

#431 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 12 May 2008 - 11:18

Hørte bare et jævla smell.....
Det var gamle sprekker i festene.
Maskinene som dette firma eier driver ikke med vedlikehold sad.gif
Bortkasta tid virker det som.
Samme gravemaskin mista bolten for 1 uke siden som holder sylindren på skofla....dette såg ikke sjåføren og grølla alt av stag og fester der fremme.
Denne gravemaskinen kjøres av folk uten "lappen"
Til og med jeg må bruke maskinen for å få last på lastebilen....selv om jeg ikke har lov.
Kjedelig for meg og firma hvis det skjer sånne uhell som skjedde her,bare med værre personskader

Edited by terje takras, 12 May 2008 - 11:21.


#432 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 12 May 2008 - 13:44

QUOTE(terje takras @ 12 May 2008, 12:18) <{POST_SNAPBACK}>
Hørte bare et jævla smell.....
Det var gamle sprekker i festene.
Maskinene som dette firma eier driver ikke med vedlikehold sad.gif
Bortkasta tid virker det som.
Samme gravemaskin mista bolten for 1 uke siden som holder sylindren på skofla....dette såg ikke sjåføren og grølla alt av stag og fester der fremme.
Denne gravemaskinen kjøres av folk uten "lappen"
Til og med jeg må bruke maskinen for å få last på lastebilen....selv om jeg ikke har lov.
Kjedelig for meg og firma hvis det skjer sånne uhell som skjedde her,bare med værre personskader


Skjer det noe og Du ikke har lappen, så er det DU som er økonomisk ansvarlig
Og hvis en sånn bolt er borte i maskina, er det Bruksforbud på maskina til feil er rettet opp

Du kan bare nekte å bruke maskina, sjefen din har ikke noe han skulle ha sagt han
eller de i det firmaet.. og det skal også sitte et års godkjent merke i ruta på maskina

Hvis jeg hadde vært der så hadde jeg bare kjørt vekk med lastebilen uten last..
selv om jeg har maskin lappen..

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#433 sunde

sunde

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 451 Innlegg:

Posted 12 May 2008 - 14:02

QUOTE(Biringen @ 12 May 2008, 14:44) <{POST_SNAPBACK}>
Skjer det noe og Du ikke har lappen, så er det DU som er økonomisk ansvarlig
Og hvis en sånn bolt er borte i maskina, er det Bruksforbud på maskina til feil er rettet opp

Du kan bare nekte å bruke maskina, sjefen din har ikke noe han skulle ha sagt han
eller de i det firmaet.. og det skal også sitte et års godkjent merke i ruta på maskina

Hvis jeg hadde vært der så hadde jeg bare kjørt vekk med lastebilen uten last..
selv om jeg har maskin lappen..

har kjørt maskin i mange år.dette var veeeldig stykt må eg sei.
her har sjoføren hele ansvaret(firmaet har ingenting)du kjøre en maskin først ute maskinførerbevis,og i tilleg er den mest sanylig ikkje hat en sagkyndig kontrol,vist alt dette har ryke på kort tid.alt dette er førers ansvar før maskinen tas i bruk.pas på neste gang du utsetter deg for slik fare.kan ende tragisk.og det er du sjøl som sjofør,det går ut over ingen andre.

Morroa har så vidt begynt :)
[url="http://forum.arctictrucks.no/"]
[url="http://www.marokko2011.blogspot.com/"]

-2013 Hilux AT 38"

-2006 Landcrusier 37"solgt
-2002 Hilux 35"-37"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
-1996 Pajero 33"solgt
-1994 L200 33"solgt


#434 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 12 May 2008 - 15:48

Kansje jeg bare skulle ha ring anonymt til arbeidstilsynet.....Før det skjer noe alvårlig personskader
Jeg er bare leid ut med lastebil til det firmaet fra der jeg jobber.
Er litt lei å kjøre stein....bråker så fælt smile.gif

#435 sunde

sunde

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 451 Innlegg:

Posted 12 May 2008 - 16:13

QUOTE(terje takras @ 12 May 2008, 16:48) <{POST_SNAPBACK}>
Kansje jeg bare skulle ha ring anonymt til arbeidstilsynet.....Før det skjer noe alvårlig personskader
Jeg er bare leid ut med lastebil til det firmaet fra der jeg jobber.
Er litt lei å kjøre stein....bråker så fælt smile.gif

vist du driver privat (eget firma) hadde eg reist fra maskinen men gang.uten tvil.se om maskinen er sertefisert i løpet av et år(den skal sertifiseres hver 12 månde)som eg ser det på bilde,er jo hele feste på veg inn i hytta di blink.gif dette er jo alvorlige greier.og et firma som sluntrer slikt med maskiner og utsetter sine folk og innleide for en slik fare bør jo starffes mener eg.det er dit ansvar som sjofør og sjekke over at alt er ok før du tar maskinen i bruk.men du må jo og ha maskinførerbevis på aktuel maskin.
eg hadde aldri slipt noen til i min maskin uten dukumentert opplering og maskinførerbevis jalfall
jør deg selv en tjenste og tips politi eller arbeidstilsynet.før det skjer noe mer alvorlig med en person

stein bråker laugh.gif ja sant det men laster du riktig,der det ikkj så heilt galt synes eg tongue.gif tok tid og lere det men har greit det etter non år bak spakene hehe tongue.gif

http://www.arbeidstilsynet.no/

Edited by sunde, 12 May 2008 - 16:19.

Morroa har så vidt begynt :)
[url="http://forum.arctictrucks.no/"]
[url="http://www.marokko2011.blogspot.com/"]

-2013 Hilux AT 38"

-2006 Landcrusier 37"solgt
-2002 Hilux 35"-37"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
-1996 Pajero 33"solgt
-1994 L200 33"solgt


#436 YRO

YRO

    YRO

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 601 Innlegg:

Posted 15 May 2008 - 23:51

Lastebilsjåføren skal ikke kjenne at han får lass ! Derfor har maskina fløyte ! shifty.gif
Lærte selv å laste stein den tiden bilene hadde karmer av tre , Brøyt x 2b var kjem
pestas minnes jeg .
Ikke for å skryte , men det var litt stas her om dagen da jeg lastet storstein ( ca 1 m3 ) på noen lass og jord på noen og sjåførene spurte på sambandet om det var jord eller stein de hadde fått , kjente det ikke på bilen sa de , men jeg lærte nok den tiden sjåførene stod på stigtrinnet i sixpens å dirigerte hver skuff som ble lagt på .
whistle.gif

#437 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 17 May 2008 - 18:11

Har en gang fått 1 stein på par kubikk bak på planet,slippt/mista 1 meter over kassa....neseblod og rot inni lastebilen vart skadene på.

#438 Alltid-offroad

Alltid-offroad

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1171 Innlegg:

Posted 27 May 2008 - 20:03

QUOTE(terje takras @ 17 May 2008, 18:11) <{POST_SNAPBACK}>
Har en gang fått 1 stein på par kubikk bak på planet,slippt/mista 1 meter over kassa....neseblod og rot inni lastebilen vart skadene på.


var på anlegg for mesta for et par år siden, kjørte som reserve med gammel A20. greit nok d, men luringen i 30tonneren fant ut at den dumer'n er lav og fin å laste blokk på... gøy, mad.gif fikk alt av store blokker, gjerne like store som kassa. men når han ikke lenger gadd å senke dem ned i kassa så var det slutt, to lass på rad så slapp han blokkene fra god høyde, var ovna med begge framhjula, og baklemmen ble knust, siste blokka var endel lengre enn kassa... da var det tut og kjør, aldri til den maskina igjen, må gå ann å ta litt hensyn... men fikk ny dumper etterhvert da, A30.
tlf: 99095652

#439 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 09 June 2008 - 16:39

http://www.vol.no/ny...asp?F=F&N=21662
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#440 Coltaine

Coltaine

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 679 Innlegg:

Posted 10 June 2008 - 23:23

De fleste GPSer har en funksjon for personbil , MC eller tungbil...

Meeen, de fleste har vel aldri sett innom alle funskjonene så altfor nøye.