Gå til innhold



Foto

Bmw turbo-prosjekt


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
37 replies to this topic

#1 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 07 December 2005 - 00:00

For de som kan interresere seg, så fins prosjektet mitt her.


http://www.pure-pf.c...topic.php?t=160




Ingen 4x4, men et artig leketøy biggrin.gif









http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#2 Tom K

Tom K

    Grand offroader

  • Slettet
  • PipPipPipPip
  • 791 Innlegg:

Posted 23 March 2006 - 00:00

skrur for en kompis som kjører rallycross med en gammel VW 1303 med 13B W ankelmotor UTEN turbo, 300 hk på 95 blyfri , ganske imponerende det også til å være en motor på bare 1,3 liter

#3 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 23 March 2006 - 00:00

hvis oppsettet på bilen er bra og bremsene er gode nok for den farten du får me så mye hester så får du bøse rundetider..kommer ann på hvordan man kjører og ferdighetene..det krever mer av deg som sjåfør med så mye hk...
bare se på ho dama som kjørte nordsløyfa med en transit..lite hester og mye hester krever veldig mye av fører...
men det blir nok bra i år..mange fete biler begyner å rulle ut av div garasjer og det er litt morsomt å se hvor fort utviklingen går..
er ikke mange år siden kameraten min var en av de værste me 500 hk i audi`n og etter det har han avansert hvert år og nå ligger han på nesten 1100 hk..blir morro å se han knive me robban på tulinge i år

DER DU KOMMER FRAM KOMMER DU TILBAKE,,,,TØFF I TRYNE WINCH I RÆVA

#4 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 23 March 2006 - 00:00

Jeg er jo fullt klar over at med så mye hk, så vil jeg ikke klare de beste rundetidene, men det er ikke akkurat noe problem å stille ned litt på hk'ene om man vil... Bilen forøvrig blir utstyrt med gromme deler som vil være med på å senke rundetidene. Når har det seg sånn at motoren er på ca 250-275hk uten turbo, og bilen vil veie ca 1050kg, så helt galt blir det ikke.

Selvsagt kan jeg sette på en mindre turbo, men det er jo kjipt å ikke kunne benytte seg av det potensiale motoren har, og kanskje måtte bytte turbo mellom rudskogen og gardermoen.... det gidder ikke jeg i hvertfall wink.gif

Jeg tror bilen min blir en fin og gyllen middelvei mellom bane, drag og cruise rundt i helgene og kjøre fra dekaltrimmet Ford'er biggrin.gif

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#5 Yota-Dilux

Yota-Dilux

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 585 Innlegg:

Posted 22 March 2006 - 00:00

kamrat. do baja. jaj er otlending jo... wallaj., jaj kan ikke snakke nårsk.
jaj har foll rett til pissprajk!


MAMMADALTEN MED ROSA TØFLER SOM BYGGER BIL!!!!!


www.rdlx3m.com

#6 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 22 March 2006 - 00:00

Skulle byttet ut Yota-Dilux nicket ditt med ADHD du...

________________________________
Roar Hovet. Tlf: 98883546. Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway
www.4x4drivers.net

#7 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 22 March 2006 - 00:00

Yota: Jeg har ikke noe problem med at du har andre meninger om det du kaller fantasikrefter og at bilen til muddriver ikke vil bli godkjent. Det jeg sliter med er måten du framstiller det på. Du vil få så mye med forståelse om du lærer deg vanlig norsk folkeskikk!

Det var en liten preik fra en liten 17-åring;) (18 på søndag)

----------------------------------------------------------------
Trykkbar---><---trykkbar
Lovdata.no



#8 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 22 March 2006 - 00:00

kameraten min benka motoren sin for 1 uke siden

1085 hk med race fuel og gass

875 med 98 blyfri


DER DU KOMMER FRAM KOMMER DU TILBAKE,,,,TØFF I TRYNE WINCH I RÆVA

#9 Yota-Dilux

Yota-Dilux

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 585 Innlegg:

Posted 22 March 2006 - 00:00

tjah. Du kan jo få tro:)

Jeg kan nesten vedde på at du ikke klarer 1.05 smile.gif
DU har jo sett de rakse gutta på gatebil.. gutta som både har skills og hk. er ikke en kjeft omtrent som er nær 1blank
det er fordi bilen er fullstendig ubrukelige i svinga. ellers rekker man ikke å fullføre runda..


Jeg skjønner i grunn ikke hva faen dere andre sutrer over... Kritikk er kritikk uansett om det er vondt eller godt!
så dere mener i grunn at om ei dame ER digg. så skal man helst sikle hu helt ned og gi alle slags tegn på at hu er deilig. mens om hu er stygg skal man heller bare holde kjeft å jatte med?
F E I L!..

Man fortjener å høre sannheten.


MAMMADALTEN MED ROSA TØFLER SOM BYGGER BIL!!!!!


www.rdlx3m.com

#10 Yota-Dilux

Yota-Dilux

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 585 Innlegg:

Posted 22 March 2006 - 00:00

BTW, ikke missforstå meg. Jeg synes prosjektet ditt er helt rått. Faktisk imponerende bygg med tanke på at jeg elsker reint banespekka biler. men du skjønner at jeg reagerer på HK fanatikere som tror at nokk hk vil føre deg til månen. det er helt feil. Først og fremst kommer erfaringa inni bildet når det gjelder både bruk av bil og bane. deretter kommer HK. som man kombinerer sammen.
helst ikke overdrevent mye av dem heller.

Se på ruud sin bmw M3 som faktisk er ekte DTM bil.. Han hadde jo sjukt med grep og hk. men han vil helst ikke snakke om rundetidene om du skal sammenligne med de penga man har brukt på motor.
nesten så skuffende at man vil ha igjen penger for trimminga.

er du med?


MAMMADALTEN MED ROSA TØFLER SOM BYGGER BIL!!!!!


www.rdlx3m.com

#11 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 21 March 2006 - 00:00

Nå har det skjedd saker og ting i det siste. Besøk gjerne tråden min å sjekk ut oppdateringene smile.gif

De som bygger motoren min bremset nettopp en motor til 950hk/950nm, og da var det mer å gi, men de våget ikke i denne omgang.

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#12 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 23 March 2006 - 00:00

Gleder meg vilt til den kommer på veien ja!! Ang bremser, så har jeg kjøpt Movit (Porsche) 322x32mm og 4-stemplett calipper. Koster over 20K!!!

Men det er ikke mange av disse "verstingene" som kjører rundt med skilt wink.gif



http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#13 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 11 December 2005 - 00:00

Nå mente jeg en terrenggående rørbil da... men du kan jo smekke noen portaler under denne, blir tøff trialbil det! wink.gif

#14 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 06 February 2006 - 00:00

Bilen skal ikke godkjennes med 1000hk, men så mye som BT vil tillate... 4-5-600hk kanskje?

Den gir dessuten 1000hk på racefuel, og det er grunn nok til å ikke kjøre til vanlig med 1000hk. Jævlig dyr den fuel'en!!!

Hever meg over tåpelige utsagn som Yota-Dilux kommer med. Hvor smart han er kan man tolke ut av innlegget hans biggrin.gif biggrin.gif


Motoren er forresten snart i boks! "Bunnen" er helt klar, så nå venter vi på custom deler til toppen, så er motoren klar smile.gif

Tror ikke bilen blir altfor vanskelig å registrere siden motoren er orginal i bilen, og det er tross alt en Hartge Motorsport-bil og ikke en vanlig E30:)

Har egentlig ikke endret så mye annet enn innerskjærmene. Resten av festene til foringer og diverse, er på samme plass og forsterket.


Trond

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#15 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 07 February 2006 - 00:00

må jo ikke glemme at yota er selv skreven konge inne gate miljø...han er kjent som han med får i ulveklær...gnager med lite hk som ser ut som det motsatte..mange som humrer godt på gatebil når han svinger med kongestaven

DER DU KOMMER FRAM KOMMER DU TILBAKE,,,,TØFF I TRYNE WINCH I RÆVA

#16 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 07 February 2006 - 00:00

Yota-Dilux la være å ødelegge tråden min!! Gå å plag noen andre med de barnestrekene dine.......


Bilen skal forhåpentligvis være ferdig i sommer. Hvis tid å penger strekker til. Bare motoren koster jo over 150000kr å bygge smile.gif

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#17 Propellue

Propellue

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 151 Innlegg:

Posted 06 February 2006 - 00:00

Nei, makan til usympatisk rævhøl tror jeg aldri at jeg har vært borti.. Og etter å ha sjekka ut media delen på nettsida hans blei ikke intrykket noe bedre.
[ontopicmodus]
Når regner du med å få den ferdig da?
[ontopicmodus/]

Noen som er interessert i å kjøpe Volvo 144? Sjekk ut: http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=48614

#18 CHEVVYAZER

CHEVVYAZER

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 265 Innlegg:

Posted 06 February 2006 - 00:00

Kopi av melding:
jaha? så nå er mine utsagn tåpelige da for at dine fantasi HK skal bli godkjente på gata... Tull..

Husk å bruke rulla til treskomannen. der får dem alltids opp noen ekstra hk på papiret

www.rdlx3m.com

Opprinnelig postet av Yota-Dilux



Når man bare kan servere drittpreik så er det kansje like greit og holde kjeft?

Rune Bredal

#19 Yota-Dilux

Yota-Dilux

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 585 Innlegg:

Posted 06 February 2006 - 00:00

jaha? så nå er mine utsagn tåpelige da for at dine fantasi HK skal bli godkjente på gata... Tull..

Husk å bruke rulla til treskomannen. der får dem alltids opp noen ekstra hk på papiret

www.rdlx3m.com

#20 Propellue

Propellue

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 151 Innlegg:

Posted 06 February 2006 - 00:00

Ja, har fått det intrykket jeg også.. tongue.gif Jaja, noen mennesker er bare usympatiske.

Stå på Mud-driver!! Blir nok bra detta.. Kanskje ikke det letteste å få registrert, men ellers meeget bra! Legg ut nyheter her også da. Eller er det kanskje ikke lov? Da det blir for likt de gamle garasjene? Hehe!

Noen som er interessert i å kjøpe Volvo 144? Sjekk ut: http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=48614