Gå til innhold



Foto

Kufanger i vognkort.....Å NEIDA!!!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
22 replies to this topic

#1 Stio

Stio

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 12 December 2005 - 00:00

Hei, var innom BT i Harstad idag i god tro om å få kunne skrevet min cobra safari grill inn i vognkortet. Hadde på forhånd blitt fortalt at dette ikke ver noe problem. Var til og med biltilsynet fom hadde sakt det. Men i det kontroløren åpnet døra i hallen, så var det plutselig en annen dans. For det første så trodde han ingenting på at jeg hadde alle de rette papirene, han kalte TUv-dokumentet for et TØv-dokument og resten av papirene på min kufanger var av ingen verdi eller praktisk betydning. Han tok fra meg de fleste papirene å gikk på et rom.....ble borte en halv time, kom ut igjen, klødde seg litt hær og dær og ba om å få tlf nr mitt. Da skulle han ringe til "guttan som vet detta" Æ for inn til byen før å få tia til å gå, men etter 3 time dro æ tilbake.....Joda, da hadde han klart å regna sæ fram til at æ måtte ha en kopi av orginalpapiran fra TUv, pluss at de måtte være stempla med blått stempel og ikke sort som det e på de TUv papiran som fulgte med kufangeren når æ kjøpte den på Nissan. Æ kjørte ned til nissan, men han karn i disken va mest opptatt av å spørre mæ koffør æ hadde vært hos BT i første omgang.. Han ringte til BG-nor og prata med en kar som vistnok hadde fått klarsignal fra en dame på biltilsynet ("kufangeravdelinga") om at alle cobra kufangera kunne monteres lovlig på bil og godkjennes, bare det sto typebetegnelse på kufanger og papir. På min kufanger står det D22-og min bil er nettop en king cab D22.....Men NEEEEIDA!!!! Så det hele koker ned til: Kordan i alle dager skal æ klare å ro den hær i land nu????? makan til merkelig land vi bor i. Æ blir så oppgitt-_-

#2 HighwayPatrol

HighwayPatrol

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1502 Innlegg:

Posted 12 December 2005 - 00:00

Reis til ein annen stasjon.. Eller snakk med ein annen kontrollør på stasjonen du var på. Men d skal da vel holde med d dokumentet du hadde.. Dette gjor han vel berre for å være vrang mot deg.


Jon Svår, 97 15 49 87
2002 Hilux d-cab AT35"


#3 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 12 December 2005 - 00:00

Kopi av melding:
pluss at de måtte være stempla med blått stempel og ikke sort som det e på de TUv papiran som fulgte med kufangeren når æ kjøpte den på Nissan.

Opprinnelig postet av Stio



WTF??????????? Den der synes jeg var dryg! Fryktelig trist lesing dette her. Etter min mening så virker det som om fyrn (BT mann) ikke var int. i å skrive inn kufangern din i det hele tatt. Du har jo papirer????

-------------------------------------------------------------
Lovdata.no
Lover og regler ang. kjøretøy

#4 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 12 December 2005 - 00:00

Her tror jeg du skal beholde roen og ta saken opp med stasjons-sjef på den aktuelle trafikkstasjonen. Behold roen, vær sakelig helt på grensen av det kjedelige og ha alle papirer, navn/tlf-nr til kontakt prsoner klart.
Er han kontrolløren også stasjons-sjef er distriktsveikontoret rette stedet å henvende seg.
Forresten, godkjennig av bil er et forvaltningsvedtak, du har krav på et skriftlig, begrunnet vedtak og skriftlig informasjon om klageadgang og hjelp til utforming av klage.

Beer gives you drain bamage

#5 totto

totto

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 12 December 2005 - 00:00

enig med nordmøring. Vi hadde en slik sak angående sete-antall i volvo valp en gang i tida, og vi tok det den formelle veien helt til direktoratet. Og vi slo dem ned i støvla biggrin.gif

http://home.online.n...eg_og_godkj.htm

totto

#6 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 12 December 2005 - 00:00

Med slik behjelplighet vi møter hos BT er det ikke rart at folk gir faen i hele godkjenningen.

Hadde det ikke vært mye bedre om de faktisk ville samarbeide litt da, så hadde flere kommet å godkjent alle godsakene på bilene sine.

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway

#7 Big King

Big King

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 13 December 2005 - 00:00

Detta va snodig.... Va nylig med men KC 03mod og cobra fanger her i Tromsø og hadde bare papir skrevet ut fra internett med meg og tok 10min så sto den i vognkorte.... det var ikke no problem....

#8 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 13 December 2005 - 00:00

Hva koster det å få skrevet det inn i vognkortet? Regner jo ikke med at noe er gratis når det gjelder statlige "firmaer".

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway

#9 Stio

Stio

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 14 December 2005 - 00:00

Koster vel ca 500 kr, Det er jo tross alt en kjempejobb å trykke på print på en pc..... Heia Norge!

#10 Big King

Big King

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 14 December 2005 - 00:00

Ja det kosta mæ 550kr! møkka land

#11 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 14 December 2005 - 00:00

Se det positive...vi over 3.5 betaler enda mer...

sig

Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm

www.LPGguiden.no

#12 Ove

Ove

    Helt eller Velt Offroad-team

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 734 Innlegg:

Posted 14 December 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Se det positive...vi over 3.5 betaler enda mer...

sig

Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm

www.LPGguiden.no

Opprinnelig postet av Chevy-LPG



Å , hvordan det ?
Jeg regga om min Silverado 2500HD fra 2- til 3-seter for 2 mnd siden , og det kosta meg 550,- ......


Ove

#13 Muren Motorsport

Muren Motorsport

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 290 Innlegg:

Posted 14 December 2005 - 00:00

å hvorfor koster det 1349,- å omregistrere en 1982mod. vs. ørtentusen for å omregge en 2004 mod?? dyrare blekk i skrivaren på "nybil" avdelinga? på lastebil er det enda sjukare! det er faktisk ingen grunn til det!!

stian

#14 OlavEmil

OlavEmil

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 547 Innlegg:

Posted 15 December 2005 - 00:00

Grunnen er at ein skal hente inn avgiftene ein slapp å betale på nybil. Kva om ein kunne kjøpe ein bil som var registrert over 3,5 tonn, altså mykje billigare, for så å omregistrere den til under 3,5 for 500 kr? wink.gif

#15 Muren Motorsport

Muren Motorsport

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 290 Innlegg:

Posted 15 December 2005 - 00:00

du takker å bukker når du får ei avgift tredd nedover hue altså?? tenk personbil da for enkelhets skyld.. koffør i hellvete skal det koste skjorta å omregg en nyare bil VS en gammal? en nyetablert familie f.eks. vil ha seg en nyare sikker bil, dyrt nok! så blir de flådd i omreg avgift i tillegg.! så må de ha fullkasko grunna at bilen er belånt oppom takrailsa! der har forsikringsselskapa so sjuke prisa att det er uhørt! enden på visa blir att du stappa tre onga inni en opprusta Scorpio, uten verken airbagga, å sidebeskyttelse! å det som er av beskyttelse er tynnrusta! Ran spør du meg!! dessuten snakka ej om omregistrering. ikkje bygge om fra 2-5 seter, ikkje regge opp/ned,

stian

#16 Renton

Renton

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 77 Innlegg:

Posted 16 December 2005 - 00:00

Helt enig i det siste ja. Omregistreringsavgiftene svarer jo ikke til noen som helst logikk. Har du en veteran du vil omregistrere koster det jo ingenting! Altså gjør BT jobben gratis hvis bare bilen din er gammel nok, du kan faktisk omregge den hver dag, med nytt vognkort og hele greia, gratis! Hvor er logikken i det? Nei, få avgiftene på et riktig nivå hvor man betaler for den tjenesten man faktisk får, ikke overpris, og ikke gratis-arbeid. Skulle selge en lastebil i fjor, men alle potensielle kjøpere fikk kalde føtter når de hørte at omregg.avgifta var større enn kjøpesummen.

#17 pondus

pondus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Innlegg:

Posted 16 December 2005 - 00:00

Denne diskusjonen hører ikke hjemme under biltilsyn, men toll og avgiftsdirektoratet...

#18 Renton

Renton

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 77 Innlegg:

Posted 16 December 2005 - 00:00

Eeh, oki. Da hiver vel du dæ rundt og lager et slikt forum for oss da Pondus?

#19 Muzaki

Muzaki

    Skeptisk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1512 Innlegg:

Posted 16 December 2005 - 00:00

Grunnen til omreg avgifta er at det ikke er MVA på bruktbilsalg. Derfor tar de inn det på omregistrering i stedet for. Men det er jo da beregnede verdier etter hva bilen er verdt, og du da skulle ha betalt i MVA. En nyere bil vil da være dyrere å omregistrere enn en gammel bil, selv om du kjøpte den gamle for mer enn den nye ville ha kostet.

I statsbudsjettet ligger det inne at de skal se på omregistreringsavgiften, og kanskje fjerne den, og heller innføre MVA på fortjeneste på salg av bil. Men du kan ta deg f*** på at det ikke kommer til å lønne seg.. Det kommer nok til å ordnet slik at de får inn mer enn tidligere..

Husk staten er ALDRI grei mot deg.

Tråden her har jo blitt kapret, så tilbake til topic:

Hva slags papirer er det BT krever, når TÜV ikke er bra nok? Det er vel i loven det at de skal godta ett godkjenningspapirer fra ett uavhengig test lab eller noe? Faktisk så står det også at du ikke trenger ha det inn i vognkortet, men at du da skal ha de nødvendige papirene med deg..

Mvh
Muzaki


Valdres Tå Vegen
Garasje
Rigs
Homepage
Mail


#20 Stio

Stio

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 16 December 2005 - 00:00

Vet at æ ikke treng å ha det i vognkortet, men de finn sikkert på nåkka regla snart sånn at den må tas av om ikke i vognkort. Jaja, blir nu ikke før etter jul og på en annen vegstasjon..