Montere turbo
#1
Posted 12 January 2006 - 00:00
Båten motoren skal monteres i
#2
Posted 20 April 2006 - 23:00
Livet er for kort til de offentlige veier
#3
Posted 09 April 2006 - 23:00
#4
Posted 16 March 2006 - 00:00
ellers tror jeg d går helt greit å montere turbo så lenge du ikke overdriver trykke:)
alle motorer for(vanlig bruk) har litt å gå på
R.H
#5
Posted 16 March 2006 - 00:00
My 2 cents is free, but my opinion on the other hand is priceless!
#6
Posted 27 March 2006 - 23:00
Skitt fiske!
toya
Norge e langt! d...... langt
#7
Posted 15 March 2006 - 00:00
- Vil motoren slites fortere?. Eventuelt andre ting som vil skje?. Vet ikke om jeg kjenner noen som har greie på dette så alle svar motas med takk
#8
Posted 14 March 2006 - 00:00
Side om 3B motoren (storebroren til B, 3B er 3,4 liter og 90Hk): http://cruisers.shou...dia.com/3b.html
Orginale verkstedsmanualer til B motoren: http://www.birfield....ts-1-10-10.html
//stian f
#9
Posted 14 March 2006 - 00:00
#10
Posted 13 March 2006 - 00:00
//stian f
#11
Posted 28 February 2006 - 00:00
Hvor henter jeg oljen til turboen ifra og kan jeg kjøre returen rett i bunnpanna.
#12
Posted 12 March 2006 - 00:00
Returen kan du ta ned i bunnpanna ja.
Hvis Dyna motoren er en støtstangmotor med undeliggende kam kan du føre returoljen i inspeksjonslukene for støtstengene...
#13
Posted 13 January 2006 - 00:00
#14
Posted 31 January 2006 - 00:00
#15
Posted 14 January 2006 - 00:00
#16
Posted 26 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
ka trur du som skjer når du ska prøva å få exsosen ut av ein så liten turbo da ? da blir alt for masse mottrykk !! da er jo ein 3 liters motor da er jo turboen fra ein 2,5 liter heil ok å bruka.
Opprinnelig postet av turbopower
Stikkord her er "gjennomløpt sylindervolum", enkelt forklart turtall x slagvolum.
Beer gives you drain bamage
#17
Posted 13 January 2006 - 00:00
Av den grunn vet jeg ikke om jeg ville tuklet og satt et turbo på en båt på egenhånd.. Kjipt om den stopper med 5m bølger og du driver mot et skjær eller lignende..
Er det diesel er det vel ikke noe poeng å turbomate den med mindre du alerede gir den mer diesel en den klarer å suge i seg lurft til?
Er det bensin, så må det enten være lav komp forhold i den, eller du må lade med lite turbotrykk.. Da må du også ha et system som kan sørge for at blandingsforholdet holder seg stoichiometrisk
#18
Posted 14 January 2006 - 00:00
#19
Posted 15 January 2006 - 00:00
#20
Posted 15 January 2006 - 00:00
Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway