er det noen som kan hjelpe meg med å finne bodylift,veltebøyle til mazdab2600, og er det noen som vet med sikkerhet hvilkel diesel motor somm passer "rett" inn i min nåværende bensindrevne mazda???
jkf
MAZDA B2600 BODYLIFT OG VELTEBØYLE
Started by
blikkenslagern
, Jan 23 2006 00:00
10 replies to this topic
#1
Posted 23 January 2006 - 00:00
#2
Posted 23 January 2006 - 00:00
hyundai H-1, husker ikke hva den heter utover det.
tviler på at du får det godkjent.
Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
tviler på at du får det godkjent.
Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
#3
Posted 23 January 2006 - 00:00
Mitsubishi 2,3TD og 2,5TD. B2600 er levert med 2,6liters bensiner fra Mitsubishi frem til ca. -90. Da går den rett i, med grøvere eksos og ombygging på ledningsnettet. Hyundai H-1 og Galloper har også 2,5TD fra Mitsubishi, så det går og greit hvis ikke donorbilen blir for ny..
Eneste som kan by på problemer et bunnpanna: Har du sumpen foran eller bak akslingen. L200 og L300 2x4 har bunnpanna foran akslingen, L300 4x4 og Pajero har bak... Lit usikker på lisensmotorene.
Bodylift får du fra BGNor. Tell antall karosserifester så ringer du ned og bestiller rett antall klosser. TROR det skal vær grei skuring på en B2600, men har ikke prøvd... Men så var det det med godkjenning da...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Eneste som kan by på problemer et bunnpanna: Har du sumpen foran eller bak akslingen. L200 og L300 2x4 har bunnpanna foran akslingen, L300 4x4 og Pajero har bak... Lit usikker på lisensmotorene.
Bodylift får du fra BGNor. Tell antall karosserifester så ringer du ned og bestiller rett antall klosser. TROR det skal vær grei skuring på en B2600, men har ikke prøvd... Men så var det det med godkjenning da...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#4
Posted 23 January 2006 - 00:00
veit av en B-2600 med hyundai motor på toten.
ombyggning er utfort ved ett lokalt verksted, men i følge bt på jessheim får du ikke godkjent den med diesel pga "manglende referanse" på avgass.
skulle tru det var bare å se på H-1 sine verdier?
Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
ombyggning er utfort ved ett lokalt verksted, men i følge bt på jessheim får du ikke godkjent den med diesel pga "manglende referanse" på avgass.
skulle tru det var bare å se på H-1 sine verdier?
Member: 165 Suzuki 4x4 Club Norway
#5
Posted 23 January 2006 - 00:00
uki, får prøve meg på det da, syntes det hørtes ut som mye jobb med ledningsnettet..hehe thanks folks;)
jkf
jkf
#6
Posted 24 January 2006 - 00:00
Vet folk som har bygget om fra 2,6 til 2,5TD på Pajero, som bare har lagt opp til ny gløding via trykkbryter... Er ikke så mye mikk...
Prøvde tidligere å foreslå å kontakte Mazda for å få godkjenningspapirer for å bygge om til 2,5TD, for det har vel vært en Mazda Pickup (B2500??) med det originalt... Også med motor fra Mitsubishi...
Ellers er det veldig greit å få papirer fra Mitsubishi at denne ombygginga går greit, (på Pajero) men det kommer neppe tilsynet til å godta med mindre du får med et skriv som sier at B2600 har Mitsubishi-motor...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Prøvde tidligere å foreslå å kontakte Mazda for å få godkjenningspapirer for å bygge om til 2,5TD, for det har vel vært en Mazda Pickup (B2500??) med det originalt... Også med motor fra Mitsubishi...
Ellers er det veldig greit å få papirer fra Mitsubishi at denne ombygginga går greit, (på Pajero) men det kommer neppe tilsynet til å godta med mindre du får med et skriv som sier at B2600 har Mitsubishi-motor...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#7
Posted 24 January 2006 - 00:00
hmmhm, men da fikse æ det, skal vel altids få tilsynet til å forstå det...hehe joda men det skal gå greit..., men fra det ene til det andre
har en bil på handa som æ kunne tenkt meg, en hilux men med for store dekk for godkjenning 33" 12,5"-15" er dette for stort????? mener dette skal gå unna som smør på en måte???hva er så meste laget for dekk på hilux??
jkf
har en bil på handa som æ kunne tenkt meg, en hilux men med for store dekk for godkjenning 33" 12,5"-15" er dette for stort????? mener dette skal gå unna som smør på en måte???hva er så meste laget for dekk på hilux??
jkf
#8
Posted 24 January 2006 - 00:00
Bøyler ?
Værsågod
5000.- eller bytte i 16" felger ( ikke stål )
tlf 900 27 0 36
Værsågod
5000.- eller bytte i 16" felger ( ikke stål )
tlf 900 27 0 36
#9
Posted 24 January 2006 - 00:00
nice, kommer tilbake til deg..
"knækk nytt"
"knækk nytt"
#10
Posted 10 November 2008 - 14:04
Gammal post men, jeg har mazda b2600 som er godkjent ombygd til diesel i vognkort, med hundai h1 motor, og gløding via trykkbryter! så går fint det
1987 Mazda B2600
Godkjent ombygd til diesel med -97 hyundai h1 motor, 32'' BF GR AT, Veltebøyle, 4'' custom body lift, 12 ekstra lys (4 tusenmetere på framfanger, 8 på taket, 6 fram - 2 bak) 2 oransje roteranes blitzere på taket.
1987 Ford Sierra Is Turbo
Driftebil, alt i cosworth, ribbet innvendig, 2 bøttestoler, stivet opp over alt, stag, turbokonvertert ohc turbo maskin, alt er hjemmelaget! Lakkert sort med hvite detaljer og 17'' hvite speedline hjul.
4x4toyz!! Powered by Rs Motor !!
Godkjent ombygd til diesel med -97 hyundai h1 motor, 32'' BF GR AT, Veltebøyle, 4'' custom body lift, 12 ekstra lys (4 tusenmetere på framfanger, 8 på taket, 6 fram - 2 bak) 2 oransje roteranes blitzere på taket.
1987 Ford Sierra Is Turbo
Driftebil, alt i cosworth, ribbet innvendig, 2 bøttestoler, stivet opp over alt, stag, turbokonvertert ohc turbo maskin, alt er hjemmelaget! Lakkert sort med hvite detaljer og 17'' hvite speedline hjul.
4x4toyz!! Powered by Rs Motor !!
#11
Posted 10 November 2008 - 20:37
Er det samme opplegget for en Mazda B2000? Passer H1 og pajeromotor her også? Brukte du Mazda girkassen eller H1 girkassen?