Priceless
#1
Posted 25 January 2006 - 00:00
Gløderele OM617: 1000 kr
Rødtlys fra fotoboks: 2500 kr
Opplevelsen av å oppleve alt dette på en dag, samtidig som du er fedup av 50 mil med tung henger på dårlige vinterveier: Priceless
Takk til Øyvind for rådgiving underveis.
Lang versjon:
Kjører flyttelass fra Bergen - Horten.
Etter et lite stopp et stykke etter Hønefoss må jeg rygge hengeren for å snu. Plutselig tennes ladelampen. Voltmeteret leser av 15,5 Volt. Stopper og starter igjen og får null ladning.
Kjører i hui og hast ned til sivilasjonen i Sandvika. Passerer fotoboks på Vøyenenga i 60 i troen på det er en 60 sone (Var vist 50 sone gitt). Får skifta brent sikring og alt virker normalt, helt til gløderele ikke slår inn etter en en stopp etter fueling.
Hengerkontaktenfusk er den mistenkte bak sikringsbruddet(?).
Noen som vet hvor de har gløderele (type svart plastboks) til OM617 på lager til en grei pris mellom Lørenskog og Horten?
89 460 300GD SWB automat
#2
Posted 31 January 2006 - 00:00
Johan-Kr
MB 300GD '86
#3
Posted 09 February 2006 - 00:00
Jeg skal ikke være hovmodig. Jeg har selv tatt en del snarveier i ungdommen, men har vært heldig og unngått alvorlige konsekvenser av mine dumheter. Med årene tenker man kanskje litt grundigere over konsekvensene av det man foretar seg, og jeg hadde aldri våget noe slikt som dette i dag.
Kollektivfeltet er til for buss og taxi (og elbil, men vet ikke om så mange elektrisk drevne Geländewagen). En 9-seter er personbil. Skal du kunne kjøre G i kollektivfelt må den være registrert som buss. Tar du sjansen, må du også ta konsekvensen om du blir stoppet. På Drammensveien i rushtrafikken er det meget sannsynlig at det er kontroll.
Å kjøre avgårde med en nyinnkjøpt bil uten å forvisse seg om at den er forsikret kan sammenliknes med å spille russisk rulett. For det første er det ikke lov å benytte bilen før den er omregistrert. For det andre, og mye viktigere: Dersom han hadde vært uheldig og kjørt på og lemlestet et menneske med en bil uten gyldig trafikkforsikring, kunne han fort ha endt opp med noen millioner ekstra i gjeld.
Tenk over dette, kanskje han tross alt slapp billig unna?
Øyvind
#4
Posted 09 February 2006 - 00:00
Dagen er torsdag 9 februar, 2006. (i dag) Kompisen er blid og fornøyd, etter å ha kjørt sin nylig godkjente, nyinnkjøpte GD 300 -87, fra Kragerø til Oslo i går:D:D
På vei fra Høvik til sentrum, hadde han litt dårlig tid, i ni-tiden i dag, så han sjangser på kollektiv fila. Dette etter å ha prata med "en spesialist" hos BT, som var i tvil om det var lov med 9 seter i kollektiven!!
Dette gikk jo vel og greit. God fart hadde han, og. Til forskjell til de med "mindre" enn 9 seter:)
Gleden var kortvarig . . . Våre venner i blått var ute . . . . .
Ikke nok med 4200.- i forelegg, men tidligere eier hadde bare kjøpt bilen, for å selge den videre, så de klassiske 3 dagene på hans forsikring, eksisterte ikke . . .
Dette resulterte i at skiltene ble klippet . . . . .
Han lurte på om de kunne ta med skiltene til stasjonen, slik at han kunne hente de der senere, når han kom tilbake med omreg, og "rosa lapp".
Dengang ei . . . . .
"skiltene ligger hos BT i morgen klokken 8" sa de.
Siden dette var på E18, "i beste sendetid", måtte bilen bort med en gang. Slepebil ble tilkalt, og bilen ble tauet.
Da var det drosje hit og dit for å ordne det som måtte ordnes. :mellow:Forsikring, omregistrering, prøveskilter og opp til inntauings tomta.
2460.- kroner for 3 timer parkering!!!!
Denne dagen kostet ca 10 lapper, til slutt.
Tenk på denne historien, før dere tar "snareveien" i kollektiv fila . . .
oops!?!
#5
Posted 30 January 2006 - 00:00
Øyvind
#6
Posted 03 February 2006 - 00:00
#7
Posted 03 February 2006 - 00:00
"Echte Charaktertypen haben Ecken und Kanten"
#8
Posted 02 February 2006 - 00:00
#9
Posted 02 February 2006 - 00:00
#10
Posted 02 February 2006 - 00:00
#11
Posted 02 February 2006 - 00:00
Hva var feilen? Min gløder nesten bare når bilen er kald. Er den varm kan den godt la vær/eller gløde i 1-2sec.
#12
Posted 02 February 2006 - 00:00
#13
Posted 02 February 2006 - 00:00
Trøsten får være at gløderelet ikke var defekt likevel og kom til live etter litt feilsøking.
89 460 300GD SWB automat
#14
Posted 02 February 2006 - 00:00
Etter dette sto bilen i garasjen i 2år før jeg solgte den for 10 000 til en unge i Molde. Han var jo fornøyd, for den bilen hadde jeg lagt mye tid og arbeide i! Ble så oppgitt at jeg ikke skrudde bil på 2år. Det beste av allt er at min kompis ikke en gang tilbydde seg å hjelpe meg! Hvis han ikke hadde noe peiling på bil hadde jeg skjønt dette. Men han bygger sine egene Turbomotorer som hobby :/ Vel, snakker ikke så mye med han etter dette
Suma sumarum. Tapte en 30-40 000 på den bilen (Ellers har jeg aldri fått noen bot, ble stoppet i 96 i 80 sona en gang med alfan. Men jeg slapp unna med en advarsel )
#15
Posted 02 February 2006 - 00:00
#16
Posted 02 February 2006 - 00:00
Ble klokka inn på 61 i 50 sona (fortere enn jeg trodde).
Hjalp altså ikke at det var en 300GD.
89 460 300GD SWB automat
#17
Posted 30 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
G-wagen = ofte store hjul = motsatt misvisning
Øyvind
Opprinnelig postet av osterklev
Stemmer bra det. 32x11.5 15. Min viser 10% for lite
#18
Posted 30 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Må nok forberede deg på at det tar opptil 2 måneder. Vet du foresten om speedometeret ditt stemmer:wtf: Ikke for å være "over positiv", men det kan hende at du har missvisning, som gjør saken "penere":wtf: Volvo`n jeg kjørte hadde bortimot 10% misvisning. Til det positive:)
Håper det hjelper på en sorgens dag.
oops!?!
Opprinnelig postet av Roar Sæther
Joda, noe ute av virkeligheten er jo dette speedometeret mitt, for på tur inn til Trondheim viste automatisk måling 82km/t, og jeg mener nåla nesten viste 90. Det som er håpløst er at jeg ikke husker hvor fort jeg kjørte, og er aldeles ikke sikker på hvor fort det var lov å kjøre. Mørkt, regn, stressende og til dels helg-stemte trøndere <-- helg-stemt trønder . Nah, trøndere var faktisk trivelig folk, de jeg møtte i alle fall. Fulgte strømmen, som sagt. Kanskje det ikke blir så ille:wtf:
#19
Posted 30 January 2006 - 00:00
#20
Posted 30 January 2006 - 00:00
Det må da være lov å ta litt fart... (:-P)
Neste gang drar jeg ned solskjermen...
Til opplysning står boksen helt i bunnen av bakken litt gjemt i en mørk flekk på veggen, nordgående retning, og litt før bunnen (hvis jeg ikke husker helt feil) sørgående. Er fort gjort å komme over når moderjord bidrar med sitt.
Hilsen
Jr.
"Do you know what this car is? It's a Swiss armyknife. Theres no situasion in wich it isn't usefull. Perfectly at home. The coolest car in the world"
-Richard Hammond, BBC TopGear, om G55 AMG