Gå til innhold



Foto

Speedometer LJ70


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 LJ70 Troms

LJ70 Troms

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 58 Innlegg:

Posted 01 October 2003 - 23:00

I morges da jeg kom kjørende i 50- sonen, "døde" plutselig speedometeret, helt uten forvarsel. Kan forsåvidt kjøre på "gefülen", ved hjelp av turteller og gear, men det er jo litt flott å vite farten nøyaktig, da.

Noen som vet hva jeg bør se etter ved feilsøking? Er det vanlig at wiren f. eks ryker eller hopper av på disse bilene, eller kan det være en eller annen elektrisk feil? Hvor går wiren inn på drivlinjen? Har hørt at det er på kassa.

#2 Toy2

Toy2

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 646 Innlegg:

Posted 01 October 2003 - 23:00

Hvis instrumentene på bilen har vært ute før kan det være en mulighet at Wieren har hoppa av bak instr.. ?

Wieren går innut av kassa på høyre side bak ved utg.aksel, hvis jeg husker riktig, er jo sånn lux mann ?? Men den er ikke vanskelig å finne !
Var utsatt for det samme på min, der var det et plast drev inne kassa som var deffekt. Det sitter i en 10mm skruve, er lett å bytte, men hvis det er det ville nok instr.ditt ha fuska litt før det ga opp !

Sitter vel ikke elektronisk instr. på Lj`n, men hvis det gjør det er det nesten helt sikkert giver`n på kassa som er på de evige jaktmarker !!