Prosjekt diesel: 1,6TD VW
#1
Posted 08 February 2006 - 00:00
Jeg har tenkt å sette inn en 1,6 TD fra en golf. Er det noen som har montert en slik motor før? Er det evetuelt noen som vil dele erfaringer?
Er det noen som vet om bra linker på nett?
Jeg vet om noen linker, her er de:
http://www.rocky-road.com/diesel.html
http://www.keltecsys...are/suzuki.html
http://www.acmeadapters.com
Mine linker:
9INCHISKING'S pensjonerte PITSTOP
OPPDAL 4X4
Medlem nr:86 Suzuki 4x4 Club Norway
#2
Posted 08 May 2006 - 23:00
#3
Posted 09 May 2006 - 23:00
Kopi av melding:
jeg har det for meg at orginal utveksling med 31" skal være tilnærmet perfekt for dieselen, men det er jo bare å regne ut
_____________________________________________________
Sj413 | OME2"+3/4"| 4.16:1 | 2xlockers | 1600cc w/header,kam|31"10.5" on 8" RC
medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway
Opprinnelig postet av ShuDuck
Er enig med deg ja ShuDuck, tror det vil funke greit.
Mine linker:
9INCHISKING'S pensjonerte PITSTOP
OPPDAL 4X4
Medlem nr:86 Suzuki 4x4 Club Norway
#4
Posted 09 May 2006 - 23:00
_____________________________________________________
Sj413 | OME2"+3/4"| 4.16:1 | 2xlockers | 1600cc w/header,kam|31"10.5" on 8" RC
medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway
#5
Posted 08 May 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Kult at noen endelig har satt igang med detta, har hatt tanken lenge i hodet men har ikke tid til noe.
Prøv og finn ut om bremse-calipperene går omhverandre på 413/513/santana 1.9tdi + dokumentasjon på at innfestninger til aksler og sånne ting er de samme.
Kanskje du skulle bytte aksler til den typen som sitter på org på 1.9tdi?
BT elsker dokumentasjon!!
OJ....det går det!?
Tlf 98204312
Medlem nr 27 Suzuki 4x4 club Norway
www.rallynils.no
Opprinnelig postet av M.S
Ettersom jeg har forstått så er det på slutten av 90 tallet disse er produsert. Og da er det vel ganske vanskelig å få tak i slike akslinger... Men hvis noen har, så bare skrik ut:)
Mine linker:
9INCHISKING'S pensjonerte PITSTOP
OPPDAL 4X4
Medlem nr:86 Suzuki 4x4 Club Norway
#6
Posted 07 May 2006 - 23:00
Prøv og finn ut om bremse-calipperene går omhverandre på 413/513/santana 1.9tdi + dokumentasjon på at innfestninger til aksler og sånne ting er de samme.
Kanskje du skulle bytte aksler til den typen som sitter på org på 1.9tdi?
BT elsker dokumentasjon!!
OJ....det går det!?
Tlf 98204312
Medlem nr 27 Suzuki 4x4 club Norway
www.rallynils.no
#7
Posted 07 May 2006 - 23:00
Kopi av melding:
... en 413 skal jo lixom funke fra 800- 6500 rpm
Korrigering for rpm: 3000-6500(futt område)
Klart at utvekslinga på SJ står ikke i samsvar med golf TD, men jeg tror det blir bra jeg. For SJ'n er ganske høyt giret. Dåligere enn orginalt blir det ivertfall ikkeB)
Mine linker:
9INCHISKING'S pensjonerte PITSTOP
OPPDAL 4X4
Medlem nr:86 Suzuki 4x4 Club Norway
#8
Posted 07 May 2006 - 23:00
samme med suzuki sverige, da kan det hende du vil få vite hva du trenger å gjøre for å få bilen likest mulig...
MEN! hvordan blir dette med utvekslinga? en 413 skal jo lixom funke fra 800- 6500 rpm og en td fra wv på 800-4500 rpm.. vil ikke det bli litt vbel mye turtall for den stakkars dieselen?
________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00
#9
Posted 07 May 2006 - 23:00
Mine linker:
9INCHISKING'S pensjonerte PITSTOP
OPPDAL 4X4
Medlem nr:86 Suzuki 4x4 Club Norway
#10
Posted 07 May 2006 - 23:00
får håpe den faktisk blir sendt veke 20/15 mai..
- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#11
Posted 07 May 2006 - 23:00
Girkasse klonet med motor. (m Adapterplate og svinghjuls modifikasjoner)
Mine linker:
9INCHISKING'S pensjonerte PITSTOP
OPPDAL 4X4
Medlem nr:86 Suzuki 4x4 Club Norway
#12
Posted 08 October 2006 - 23:00
snakkes i bar'n
OPPDAL 4X4
___________________________
Medlem nr:86 Suzuki 4x4 Club Norway
#13
Posted 08 February 2006 - 00:00
Om du snakker med BT så vil de nok godkjenne en tdi med samme volum som den andre....kanskje...
lykke til !!
Vidar
Tze Suzuki meizter...
Founder Suzuki 4x4 Norway
#14
Posted 08 February 2006 - 00:00
#15
Posted 08 February 2006 - 00:00
Kopi av melding:
http://www.bazuki.or...p?TOPIC_ID=8819
Jonas Engberg
http://www.engbergracing.com
Opprinnelig postet av Åsa-nisse
Takker!!
#16
Posted 08 February 2006 - 00:00
1,9 blir ikke godkjent for veibruk. ...derfor 1,6
Mine linker:
9INCHISKING'S pensjonerte PITSTOP
OPPDAL 4X4
Medlem nr:86 Suzuki 4x4 Club Norway
#17
Posted 08 February 2006 - 00:00
Hvorfor går du ikke for 1.9TD NÅr du først er i gang, og hvordan er utsiktene ang. godkjenning?
Her er alt du trenger av info... og litt til
http://bbs.zuwharrie...board,48.0.html
_____________________________________________________
Sj413 | OME2"+3/4"| 4.16:1 | 2xlockers | 1600cc w/header,kam|31"10.5" on 8" RC
medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway
#18
Posted 08 October 2006 - 23:00
DER DU KOMMER FRAM KOMMER DU TILBAKE,,,,TØFF I TRYNE WINCH I RÆVA
#19
Posted 08 October 2006 - 23:00
Skikkelig bra prosjekt.
Konge utsangn: TØFF I TRYNE WINCH I RÆVA
__________
GPS Fantom. Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf 90123 748
#20
Posted 28 November 2006 - 00:00