Gå til innhold



Foto

Rav4 2000mod, noe å satse på?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 hc

hc

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 11 March 2006 - 00:00

Hei,
Noen venner er i ferd med å handle bil, og vurderer en 2000modell Rav4. Denne er registrert som varebil, har 2L bensinmotor og automatgear. km-stand ca 140.000.
Er det noen som har kjennskap til disse bilene? Har det vært noen spesifike problemer? Noe man bør se etter ved prøvekjøring?

mvh
HC

#2 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 13 March 2006 - 00:00

Hvis det er det gamle karosseriet, så har 2-liter bensin 128 HK.
Dette er vel driftsikre biler med lite feil. Modern har en 95 modell som har gått 70-80 tusen nå.
Grei bil som er morsom å kjøre på vinterføre (sprek motor). Men det er for mye dekkstøy etter mitt syn.
Mangler totalt støyisolering, så kupeen blir en resonanskasse. Spesiellt med Cooper Discoverer sine vinterdekk!
De passer ikke bilen i det hele tatt!
Ellers bra kvalitet og enkel og grei bil med lite tull.

#3 hc

hc

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 13 March 2006 - 00:00

Takk for innspill!
Tror de skal se på bilen i dag. Dette er folk uten hverken bilinterresse eller videre teknisk innsikt, så de trenger noe som bare funker.

mvh
HC

#4 hc

hc

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 12 March 2006 - 00:00

Så på annonsen, og bilen er registrert i 2000, men det er nok helt sikkert en 1999-modell. Det er vel et skille på 2000? Halvparten av alle bilene som står som 2000-modell har det gamle karosseriet....

mvh
HC

#5 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 12 March 2006 - 00:00

Broder'n har en 2002 mod (er det samme karosseri som 2000?)
Noe som jeg syns er direkte idiotisk med bilen, er den lave bakdøren. Han har en avtagbar slepekrok på bilen, og når den er påmontert, så stopper bakdøra i kula. Han må da løfte døra litt for å gå klar av kula, og for å ikke snakke om når han har tilhenger på.

Utover dette, så kjenner jeg ikke så mye til biltypen. Har selvfølgelig prøvd brodern's, og den er ganske behagelig og sprek å kjøre med 150 hk. Men, som kjent, så er smaken som baken, den er delt.

Frank