Gå til innhold



Foto

Identifisere en bakaksel på Cherokee?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 jeep_ch_ltd

jeep_ch_ltd

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 271 Innlegg:

Posted 11 January 2003 - 00:00

Hvordan identifiserer jeg min bakaksel på min Cherokee?
Har hørt mye om Dana 30-35-40 osv men vet ikke hva slags bakasel jeg har på min Cherokee. Finnes det noe nummer eller annen identifikasjon på bakaselen?
Takknemlig hvis noen kan hjelpe?

#2 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 11 January 2003 - 00:00

Hvis du går inn på vår side. www.bgnor.com og velger "samarbeidspartnere" og deretter trykker på logoen til "4 Wheelparts Wholesalers" også på "Drivetrain" og deretter "Dana" vil du få frem et skjema som hviser hvordan du identifiserer akselen.

Eller v

#3 Ronny

Ronny

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 11 January 2003 - 00:00

Om ikke bilen din har fått byttet ut den orginale, så har du en Dana 35. Er denne fra etter 1990, så er denne en "c-clip"-aksel. Før 90 har ikke c-clip. Utvekslingen skal stå på et lite blekkskilt mellom skruene på lokket inn til innmaten. På dette skilte

#4 Ronny

Ronny

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 11 January 2003 - 00:00

....og forresten....etter 1990 og "norsk" bil har sannsynligvis 3.54 utveskling. Og.....Dana 30 foran.

Ronny

#5 jeep_ch_ltd

jeep_ch_ltd

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 271 Innlegg:

Posted 11 January 2003 - 00:00

Takk for hjelpen. Den er original. De fleste nummer fant jeg ikke. Ligger muligens under tectyl o.a. Men jeg fant et nummer på selve diff'en. I godset stod det 35C. Gikk også inn på anbefalt link fra BG Nor, og den ser akkurat lik ut som den med betegnlse

#6 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 11 January 2003 - 00:00

Ja det kan du være da. Ta gjerne en stålbørste og få vekk litt møkk fra akselhylsa og vask deretter med litt tynner white spirit eller lignende.