Gå til innhold



Foto

Så va det påååååån igjen LJ på finn


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
31 replies to this topic

#1 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 02 April 2006 - 23:00

http://www.finn.no/f...678&pos=4&tot=4

11000 snart går han vel i underskudd smile.gif

Arguing on the internet is like running in the special olympics.
- If you win, you´re still retarded.


http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#2 case8

case8

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

Hei alle..Er det vanlig at når noen skall selge ,så blir det ett tema her på forumet? Kansje henning/ redaktør burde holde seg for god till å starte en sånn diskusjon...........Selger må jo få lov til å se hva markedet vill betale, eller er det hær prisene blir satt?

Ikke gretten gammel gubbe bare lurer. Karstein

Rett pris=handel.

#3 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 26 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Bilen står nå til 5000,-

Opprinnelig postet av fra-norm



Jaja, det var jo god butikk for han:D

________________________________
Roar Hovet. Tlf: 98883546. Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab Suzuki Vitara Tech Consultant
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway
www.4x4drivers.net

#4 Knut G.

Knut G.

    Trondhjemmer i eksil

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2084 Innlegg:

Posted 25 April 2006 - 23:00

Noen herfra plaget ham? Heller omvendt vel wink.gif

_____________________
Trondhjemmer i eksil.
Medlem nr 2 Suzuki 4x4 Club Norway.

#5 sprintercarib

sprintercarib

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 697 Innlegg:

Posted 25 April 2006 - 23:00

alle med penger i handa må vel regnes som seriøse vel:)
men det virker som noen herfra har plaga han skikkeli heheheh og det er jo litt synd egentlig....

jan olav
99451185
div suzuki
Medlemsnr. 126, noen suzuki deler til salgs!!
vinsj også til salgs

#6 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 25 April 2006 - 23:00

Bilen står nå til 5000,- til alle som ikke har Offroad.no brukere, for offroad.no brukere regnes som ikke seriøse.

Mvh Frank




"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#7 gmzuki

gmzuki

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 234 Innlegg:

Posted 25 April 2006 - 23:00

niri

hjuksebø offroaders;)

#8 NM190

NM190

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 21 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
1: Jeg er ikke redaktør på Zuki forumet. Det er viktig at du ikke stokker kortene.

2: Det er helt normalt å diskutere kjøp og salg på et merkeforum, her kan man komme med betraktninger om pris utstyr etc. uten å ødelegge annonsene til de som selger.

3: Det er alt for mange useriøse søppelkremmere som prøver å selge overprisa dritt til uerfarne bilkjøpere, hvis en diskusjon her inne gjør at 1 mindre offroad entusiast blir lurt av søppelkremmere, så har jeg nådd målet mitt.

4: Når det gjelder den gule LJ`n så ble den kjøpt av en profilert offroad.no bruker som igjen hadde kjøpt den av en annen profilert bruker, for så å bli annonsert som gull for 20.000,- Annonseteksten er full av halvsannheter, dette er en bil som i beste fall er et trialobjekt slik den fremstår.

Sakser fra annonseteksten: "Teknisk bra stand og bilen er registrerbar etter mine opplysninger" selgeren som også er medlem av offroad.no vet godt at bilen ikke er registerbar slik den fremstår nå. Det er rett og slett lureri.

Håper svaret mitt er bra nok for deg Case8, selv om det for søppelkremmere er vanskeligt å svelge.

Arguing on the internet is like running in the special olympics.
- If you win, you´re still retarded.


http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

Opprinnelig postet av Henning



Word.. smile.gif

Alt går med fart!

#9 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 06 April 2006 - 23:00

Jeg synes det er vår rett når som helst å stille spørsmålstegn ved pris på ting, men det handler litt om tid og sted.
Hvis noen legger ut en selges-annonse, så er det jo ikke lurt å bombe annonsen med prissammenlikninger og priskritikk, dersom man sjøl ikke har tenkt å by på den i alle fall. Men jeg ville glatt kunnet kommentert det hvis jeg sjøl var interessert i objektet, for å se om den kunne modifiseres litt eller om selger kunne snakkes til litt fornuft. Men det er litt greit å huske på at en selges-annonse er det tross alt selgeren som har opprettet og vedkommende bør derfor ha rett til å "eie" annonsen uten at alle skal blande seg.

Hvis man ikke er interessert i å kjøpe det som skal selges, men likevel føler for å kommentere at dette er et usedvanlig dårlig kjøp, så ser ikke jeg noe galt i å opprette en egen tråd og omså HÅNFLIRE av prisen, så lenge man skiller litt mellom det som skal selges og personen bak. Om man trenger å gjøre det er en annen sak, men i dette tilfellet er LJ et såpass kult og sjeldent objekt, og av interesse for de fleste her på zukiforumet å følge med på. Så jeg synes vi kan flire så mye vi vil av denne håpløse annonsen, uten at noen kan ta oss på det...

Det er tross alt ikke artig å bli lurt, eller gjøre en skikkelig dårlig deal, så om noen vil rope OBS OBS på en annonse...do it! Bare man respekterer selgers annonse og gjør det et annet sted.



Det er nå min mening....

#10 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 06 April 2006 - 23:00

10.000 idag så nå begynner bilen å bli et bra kjøpe for noen som vet hva di kjøper wink.gif

Arguing on the internet is like running in the special olympics.
- If you win, you´re still retarded.


http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#11 case8

case8

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

Dette er FAKT som tråden burde handle om.............................Takker Knut G

Rett pris=handel.

#12 case8

case8

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

SVAR TIL henning

1. Så det.

2. Er vell forskjell på å diskutere pris og latterlig gjøre pris....

3. Er enig med deg angående søppellkremmere.....(har kjøpt masse BROMM sjøl, noen pga
dårlige annbefalinger og andre pga GODE råd og noen fordi jeg bare måtte ha.........)Sånn er det bare.Menn en potensiell kjøper burde heller spørre på merke forumet
sjøl eller?

4.Hadde du skrevet dette hadde jeg som er "fersk"på forumet også forstått at selger ikke gir korekt info om bilen..................


Er ikke sur og gretten men reagerte på overskriften på tråden.......Burde stått OBS OBS og så fakta oplysningene som i pkt 4.......Men det er min mening.




Ikke sur gammel gubbe. Karstein










Rett pris=handel.

#13 chri-ha

chri-ha

    Chri-ha

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

når selger rett og slett juger om at bilen kan registreres i annonsen, så viser jo det hvor lite seriøs selger er. og da kan han vel ikke forvente annet.

jeg er enig i at det er mange innlegg på kjøp/salg annonsene som vi kunne ha vært forruten, men på akkurat denne bilen så synes jeg selger fortjener det.

det er jo folk her inne som har eid denne bilen, og vet hva det er snakk om. og da er det jo greit å advare dem om at denne ikke er verdt den summen selger vil ha, og at den ikke kan registreres.

offroad er jo et sted hvor folk kan spørre og fortelle om biler de har nå, har hatt eller har lyst på.

så det såwink.gif

det er jo stort sett han her, og :mellow:Haug:mellow: som får gjennomgå

Christian Halsa
480 22161

Har ikke hus
Har ikke garasje
Har ikke verktøy
Har ikke kul bil
Hva gjør jeg her???

#14 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

1: Jeg er ikke redaktør på Zuki forumet. Det er viktig at du ikke stokker kortene.

2: Det er helt normalt å diskutere kjøp og salg på et merkeforum, her kan man komme med betraktninger om pris utstyr etc. uten å ødelegge annonsene til de som selger.

3: Det er alt for mange useriøse søppelkremmere som prøver å selge overprisa dritt til uerfarne bilkjøpere, hvis en diskusjon her inne gjør at 1 mindre offroad entusiast blir lurt av søppelkremmere, så har jeg nådd målet mitt.

4: Når det gjelder den gule LJ`n så ble den kjøpt av en profilert offroad.no bruker som igjen hadde kjøpt den av en annen profilert bruker, for så å bli annonsert som gull for 20.000,- Annonseteksten er full av halvsannheter, dette er en bil som i beste fall er et trialobjekt slik den fremstår.

Sakser fra annonseteksten: "Teknisk bra stand og bilen er registrerbar etter mine opplysninger" selgeren som også er medlem av offroad.no vet godt at bilen ikke er registerbar slik den fremstår nå. Det er rett og slett lureri.

Håper svaret mitt er bra nok for deg Case8, selv om det for søppelkremmere er vanskeligt å svelge.

Arguing on the internet is like running in the special olympics.
- If you win, you´re still retarded.


http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#15 Toolei

Toolei

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 71 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

Nå er jeg ganske ny her, men har lagt merke til at nesten alt som legges ut for salg her, ender i en evig lang diskusjon om pris osv... Er jo ganske frustrerende for selger at annonsen hans blir ødelagt på denne måten! Hadde det vært vist litt respekt for selger så hadde kansje forumet blitt et mer ettertraktet sted å annonsere ting på.
Viss selger forlanger en pris så må han nå få lov til å forlange det han vil, uten å bli trakasert med innlegg om hvor mye denne delen koster i USA og om hvor mye du har hørt at broren til kona til en kompis av en på jobben betalte for delen i 19 pil & bue!

Dette er da min mening...mellow.gif

#16 tåffår

tåffår

    Suzuki nærd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

Enig med Henning...

Å kjøpa billig å selga dyrt på samma forume seie jo litt...
Denna bilen låg jo i lengre tider tilsalgs på forume, når den blei solgt gjekk d 2dagar, bilen flytta til ein aen kant av lande og pris x2

Detta skjedde med ein aen zuki også, selger bruker til og med forge eigers bilder... Salgsanonsa her på forume blei til og med låst, pga selger ikkje tålte å hørra sannheten..

Åja eg har sett bilen live, ville aldri i verden gitt den summen får an, ikkje om d er var den siste LJ i verden:fish:


tåffår - 928 52 178
Suzuki Vitara Tech consultant
Member no.:113 Suzuki 4x4 Club Norway
SJ 413 : ARB bumper w/Tabor 9K | heving: 80mm fjær & 3/4" sjakkel | Servo | 31x10.5 Trxus mud@7" Alu felg | Bikini, Soft & Hard topp
Vitara`n : Safari Grill | 30mm OME + 20mm Spacers | 30x9.5 on 7"WS | Safari Snorkel


#17 Gi Gass

Gi Gass

    Potet, kan brukes til det meste..

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1353 Innlegg:

Posted 03 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Men nå begynner fyren å KANSKJE få et mer realistisk bilde av hva bilen er verdt og hva den ikke er verdt. Så noen som har lyst kan sikkert nå legge inn et greit bud på bilen, godt under 10.000 kr!

Hvis jeg har forstått brukernavnet hans på forumet rett, så har han ikke helt peiling på prisnivå i det hele tatt. Prøvde å få til et kjøp av samurai speil av fyren, men endte opp med å måtte forklare at de ikke var laget av gull... biggrin.gif. Men som sagt, det avhenger av at jeg har forstått riktig brukernavn.

Opprinnelig postet av Zuki



Jepp! Har selv fått kjeft av vedkommende, og blitt kaldt "pris-politi" for et velment hint om prisene hans,og fått beskjed om og finne med en annen sandkasse wink.gif

"det var det eg sa, du skulle gitt mer gass.., no kan du se.."

#18 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 03 April 2006 - 23:00

Men nå begynner fyren å KANSKJE få et mer realistisk bilde av hva bilen er verdt og hva den ikke er verdt. Så noen som har lyst kan sikkert nå legge inn et greit bud på bilen, godt under 10.000 kr!

Hvis jeg har forstått brukernavnet hans på forumet rett, så har han ikke helt peiling på prisnivå i det hele tatt. Prøvde å få til et kjøp av samurai speil av fyren, men endte opp med å måtte forklare at de ikke var laget av gull... biggrin.gif. Men som sagt, det avhenger av at jeg har forstått riktig brukernavn.

#19 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 03 April 2006 - 23:00

Tror du har rett ang hvem det gjelder Ståle:)

________________________________________________
Suzuki SJ410/413 and Samurai Tech consultant
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf: 47 30 69 00

#20 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 03 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
var det på www.finn.no?

Opprinnelig postet av beerman



Nei, denne personen som skal selge den nå kjøpte den av Shu:D

________________________________
Roar Hovet. Tlf: 98883546. Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab Suzuki Vitara Tech Consultant
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway
www.4x4drivers.net