Store nyheter, Juniorkjøring i Biltrial
#1
Posted 06 April 2006 - 23:00
Jeg og Arne Johannessen vil straks sette igang med å lage et regelverk for Junior kjøring, slik at vi kan komme igang så snart som mulig.
Her er slik jeg ser for meg at regelverket vil kunne bli
- Man kan delta fra det året man fyller 16 år
- Man må ha ledsager som er over 18 og innehar sertifikat, ledsager skal fungere som co-driver, ledsager skal føre konkurransebilen mellom seksjonene.
- Det åpnes for Juniorkjøring i bestemte klasser f.eks Original og Standard
For meg er dette julekvelden og 17. mai på engang... håper vi nå får se flere Juniorer som satser i biltrial...
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
Oppdatert 16.1.07:
Vi har nå vedtak på at Biltrial Junior innføres allerede fra 2007 for klassene Original, Standard, Light Truck og Modified.
Deltageren må være fylt 16 år og ha gjennomgått teorikurs og oppkjøring før lisens utstedes.
Co-driver (ledsager) må være over 20 år og hatt førerfort sammenhengende i minst 2 år.
Nærmere informasjon kommer så snart regelverket foreligger.
#2
Posted 06 June 2006 - 23:00
-85 LJ70
#3
Posted 20 January 2007 - 00:00
Tommy Olsen
#4
Posted 26 May 2006 - 23:00
Dette var ett kjempe-tilltak, jeg kommer helt sikkert til å satse på trial!
Jeg er også helt enig i att det ikke skulle vært låst til standard og orginal klasser:mellow:
Og som sagt kunne vi hatt noen tester før dere slipper oss løs, så dere kunne tatt en avgjørelse
Keep up the good work
Mvh Jim
Mud is your friend !!
Medlem nr.155 i Suzuki 4x4 Club Norway
#5
Posted 07 April 2006 - 23:00
Kjempe flottB)
Tore J.
Toyota HiAce 4WD
Dodge VanCharger
Trail bil: Sj 413, Orginal
#7
Posted 07 May 2006 - 23:00
Ove
#8
Posted 08 May 2006 - 23:00
Ove
Jobber for tiden med et regelutkast for juniorkjøring, intensjonene blir selvsagt at flest mulig klasser skal åpnes for dette, men det er også et sikkerhetsaspekt i dette, samt at Juniorkjøring på mange måter er en slags opplæring.
Vi får se hvor dette ender, jeg er redd for at om vi tar for hardt i kan vi risikere at det ikke blir juniorkjøring i det hele tatt, det er viktig å begynne et sted, for så å utvide ting etterhvert.
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#9
Posted 24 April 2006 - 23:00
Og med en "dømanns-knapp" burde dette ikke medføre noen større fare for publikum enn det er nå , samt et håndbrekk som fungerer tilfredstillende .
Ove
#10
Posted 24 April 2006 - 23:00
Men når man skal tenke på sikkerheten for publikum... Hvis det ikke blir lov å være i nærheten av der man kjører (Som det er nå)
Så blir sporten muligens mindre attraktiv for publikum, når man kjører i skogen som på Brokland heia så må man være veldig tett innpå for å se hva som skjer... Og uten at de kan se godt så er det ikke lett å holde på de så lenge...
Jeg vet ikke men det var bare en tanke som slo meg...
Men for all del så er det Utrolig bra tiltak!!!!
Mennesker å Mamutter e som rusk i forgasseren
#11
Posted 21 April 2006 - 23:00
Synes det virker litt rart/unaturlig å begrense dette til noen av klassene.
Jeg regner forøvrig med at de fleste 16+ åringene som vil kjøre konkurranse også har kjørt/trent litt før, og vet litt om hva de holder på med - synes vi har et godt eksempel i Kim Andrè som fremsto som en veldig rutinert fører allerede når han debuterte i fjor. Det er naturlig å tro at de "rekruttene" som vil prøve seg faktisk i de fleste tilfeller har vært med i miljøet en stund.
Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
http://home.broadpark.no/~sonjaba/4x4/
#12
Posted 07 April 2006 - 23:00
Hadde aldri trodd at myndighetene ville gå med på det, men ser vi på de andre motorsporgrenene er det jo helt naturlig.
Er det kun snakk om Original og Standard-klassene?
#13
Posted 07 April 2006 - 23:00
TEAM ANTISTRESS.
Vi tar det med ro........
Ett av de dårligste trialteamene i verden
ÅK
#14
Posted 06 April 2006 - 23:00
Med en enkel bil i fx. standard og 4-5 løp i cupen snakker vi om svert lave driftskostnader sammen lignet med annen motorsport.
Men regner med att det vil bli strengere krav til plasering av publikum,som vel strengt tatt er hovedgrunnen til att det ikke er tillatt.
I Formula Offroad er vel dette allerede mulig,da publikum er avstengt fra løpsarenaen??
#15
Posted 06 April 2006 - 23:00
Et sted må man begynne... jeg er enig med Ove, dette vil da bli likt med Bilcross...
Husk at det viktigste nå er å komme igang...
Tommy Olsen
www.tommyolsen.no
#16
Posted 06 April 2006 - 23:00
Ove
#17
Posted 06 April 2006 - 23:00
Tenker på co-driveren min;)
Grethe:hug:
Tlf 95212711
100% MAMMA
Trail-bil:Jeep Cj3
kone-bil:Nope:-(
#18
Posted 06 April 2006 - 23:00
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Bent There....Broke That!
http://www.limeauto.dk/catalog/
SPONSORS WANTED!
#19
Posted 06 April 2006 - 23:00
Garasje: http://offroad.no/ga...=ShowID&id=2030
Rigs: http://offroad.no/ga...howCars&id=2030
Galleri: http://offroad.no/ga...wGalery&id=2030
Ulempen med 4x4 bil, er at man setter seg fast på de mest utrulige plasser. Men skitt au... Morro læl!
#20
Posted 06 April 2006 - 23:00
________________________________
Roar Hovet. Tlf: 98883546. Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab Suzuki Vitara Tech Consultant
Medlem nr:78 Suzuki 4x4 Club Norway
www.4x4drivers.net