hvordan går det med denne saken
har en som fyller 16 i august men har lyst te å kjør norgescup kan han kjør første runde eller må han vent te han e fylt 16 han har trafikalt grunnkurs så den biten er i orden
Store nyheter, Juniorkjøring i Biltrial
Started by
Tommy
, Apr 06 2006 23:00
48 replies to this topic
#41
Posted 30 January 2007 - 08:55
Jørn Larsen
#42
Posted 30 January 2007 - 12:26
QUOTE(Jørn Larsen @ 30 Jan 2007, 08:55) <{POST_SNAPBACK}>
hvordan går det med denne saken
har en som fyller 16 i august men har lyst te å kjør norgescup kan han kjør første runde eller må han vent te han e fylt 16 han har trafikalt grunnkurs så den biten er i orden
har en som fyller 16 i august men har lyst te å kjør norgescup kan han kjør første runde eller må han vent te han e fylt 16 han har trafikalt grunnkurs så den biten er i orden
Vet ikke om Tommy svarer mer i dette forum så jeg blander meg inn litt til.
Vedtaket vårt er etter fylte 16 år, så han må nok dessverre vente litt.
#43
Posted 30 January 2007 - 13:07
QUOTE(Arne @ 30 Jan 2007, 12:26) <{POST_SNAPBACK}>
Vet ikke om Tommy svarer mer i dette forum så jeg blander meg inn litt til.
Vedtaket vårt er etter fylte 16 år, så han må nok dessverre vente litt.
Vedtaket vårt er etter fylte 16 år, så han må nok dessverre vente litt.
det va no som svarte
Jørn Larsen
#44
Posted 14 February 2007 - 09:40
Heisann
Endelig er regelteksten dere har ventet på klar.
Førerlisens for Biltrial Junior (BTJ) kan løses i perioden fra man fyller 16 år til man fyller 19 år, kravet til førerkort bortfaller.
Deltagere med BTJ lisens må ved all kjøring ha en ledsager som har fylt 20 år og har hatt førerkort sammenhengende i minst 2 år. Ledsager skal ha personlig lisens som er gyldig for Biltrial og står ansvarlig på samme måte som ved øvelseskjøring. Ledsager må innestå for at fører har grunnleggende kjøreferdigheter og nødvendig kjennskap til det aktuelle kjøretøy.
Dersom fører/ledsager ikke er eier av kjøretøyet, må det ved påmelding fremlegges skiftlig tillatelse fra eier for benyttelse av kjøretøyet.
I konkurransen som inngår i Norges Cup eller Norges Mesterskap, tillates det ikke at ledsager selv er deltager i konkurransen.
Med andre ord det blir ingen krav til kurs, det blir heller ikke begrensninger på klasser.
__________________
Tommy Olsen
tlf: 48896697
tommy@pirate4x4.no
Endelig er regelteksten dere har ventet på klar.
Førerlisens for Biltrial Junior (BTJ) kan løses i perioden fra man fyller 16 år til man fyller 19 år, kravet til førerkort bortfaller.
Deltagere med BTJ lisens må ved all kjøring ha en ledsager som har fylt 20 år og har hatt førerkort sammenhengende i minst 2 år. Ledsager skal ha personlig lisens som er gyldig for Biltrial og står ansvarlig på samme måte som ved øvelseskjøring. Ledsager må innestå for at fører har grunnleggende kjøreferdigheter og nødvendig kjennskap til det aktuelle kjøretøy.
Dersom fører/ledsager ikke er eier av kjøretøyet, må det ved påmelding fremlegges skiftlig tillatelse fra eier for benyttelse av kjøretøyet.
I konkurransen som inngår i Norges Cup eller Norges Mesterskap, tillates det ikke at ledsager selv er deltager i konkurransen.
Med andre ord det blir ingen krav til kurs, det blir heller ikke begrensninger på klasser.
__________________
Tommy Olsen
tlf: 48896697
tommy@pirate4x4.no
Jørn Larsen
#45
Posted 05 March 2007 - 16:34
har en suzuki sj413 som jeg tenkte jeg skulle kjøre med i et parr klubber.
men i odalen må biler som benyttes til øvelses kjøring vere eu godkjent og regga.
men er det sån at hvis jeg avlegger vognlisens går det da???
hva går en slik lisens ut på???
og den personlige lisensen som er godkjent for biltrail hva går det ut på???
man trenger ikke nødvendigvis og kjøre i biltrail konkuranser forde???
man kan vel bare kjøre frikjøring i klubber.
men på rena sies det at bilen må vere regga, men med disse lisensene og en bil som nesten er lik orginal med brems og blink lys og slikt burde vel det gå ellers er det for strengt etter min mening
men i odalen må biler som benyttes til øvelses kjøring vere eu godkjent og regga.
men er det sån at hvis jeg avlegger vognlisens går det da???
hva går en slik lisens ut på???
og den personlige lisensen som er godkjent for biltrail hva går det ut på???
man trenger ikke nødvendigvis og kjøre i biltrail konkuranser forde???
man kan vel bare kjøre frikjøring i klubber.
men på rena sies det at bilen må vere regga, men med disse lisensene og en bil som nesten er lik orginal med brems og blink lys og slikt burde vel det gå ellers er det for strengt etter min mening
hilux 1997 ;-)
jeg liker meg når det går over stokk og stein ;-)
jeg liker meg når det går over stokk og stein ;-)
#46
Posted 06 March 2007 - 12:04
QUOTE(hilux er best. @ 5 Mar 2007, 16:34) <{POST_SNAPBACK}>
har en suzuki sj413 som jeg tenkte jeg skulle kjøre med i et parr klubber.
men i odalen må biler som benyttes til øvelses kjøring vere eu godkjent og regga.
men er det sån at hvis jeg avlegger vognlisens går det da???
hva går en slik lisens ut på???
og den personlige lisensen som er godkjent for biltrail hva går det ut på???
man trenger ikke nødvendigvis og kjøre i biltrail konkuranser forde???
man kan vel bare kjøre frikjøring i klubber.
men på rena sies det at bilen må vere regga, men med disse lisensene og en bil som nesten er lik orginal med brems og blink lys og slikt burde vel det gå ellers er det for strengt etter min mening
men i odalen må biler som benyttes til øvelses kjøring vere eu godkjent og regga.
men er det sån at hvis jeg avlegger vognlisens går det da???
hva går en slik lisens ut på???
og den personlige lisensen som er godkjent for biltrail hva går det ut på???
man trenger ikke nødvendigvis og kjøre i biltrail konkuranser forde???
man kan vel bare kjøre frikjøring i klubber.
men på rena sies det at bilen må vere regga, men med disse lisensene og en bil som nesten er lik orginal med brems og blink lys og slikt burde vel det gå ellers er det for strengt etter min mening
Lisensene er kun for kjøring etter Norges Bilsportforbunds regler, dvs Terrengtouring, Biltrial trening og konkurranse.
På all form for frikjøring og treffvirksomhet kjører du på eget ansvar, lisensene har ingen funksjon her.
#47
Posted 07 March 2007 - 16:13
så hvis de sier at bilen MÅ vere registrert ved øvelses kjøring i deres terreng så må man rette seg etter dette??
får på herstua trenger ikke bilen vere registrert men bilen må gjonnom en bremsetest etter hva je har forstått. og det skal benyttes en l i ruta og ledsager skal ha hatt lappen sammenhengene i 2 år eller noe sånt.
det er i alle fall veldig dumt for enkelte som ikke har rå til 3000 i vei avgift og masse utgifter som fører med
??????????????????
får på herstua trenger ikke bilen vere registrert men bilen må gjonnom en bremsetest etter hva je har forstått. og det skal benyttes en l i ruta og ledsager skal ha hatt lappen sammenhengene i 2 år eller noe sånt.
det er i alle fall veldig dumt for enkelte som ikke har rå til 3000 i vei avgift og masse utgifter som fører med
??????????????????
hilux 1997 ;-)
jeg liker meg når det går over stokk og stein ;-)
jeg liker meg når det går over stokk og stein ;-)
#48
Posted 09 March 2007 - 19:48
QUOTE(hilux er best. @ 7 Mar 2007, 16:13) <{POST_SNAPBACK}>
så hvis de sier at bilen MÅ vere registrert ved øvelses kjøring i deres terreng så må man rette seg etter dette??
får på herstua trenger ikke bilen vere registrert men bilen må gjonnom en bremsetest etter hva je har forstått. og det skal benyttes en l i ruta og ledsager skal ha hatt lappen sammenhengene i 2 år eller noe sånt.
det er i alle fall veldig dumt for enkelte som ikke har rå til 3000 i vei avgift og masse utgifter som fører med
??????????????????
får på herstua trenger ikke bilen vere registrert men bilen må gjonnom en bremsetest etter hva je har forstått. og det skal benyttes en l i ruta og ledsager skal ha hatt lappen sammenhengene i 2 år eller noe sånt.
det er i alle fall veldig dumt for enkelte som ikke har rå til 3000 i vei avgift og masse utgifter som fører med
??????????????????
Det er så enkelt at noen står ansvarlig for det som foregår på området.
Når ingen forsikring gjelder kan klubben trekkes til ansvar for det DU måtte finne på.
Arrangøren har rett til å kjøre på området og velger hvilke regler som skal gjelde for frikjøring.
På Herstua organiseres kjøringen gjennom Norges Bilsportforbund og arrangøren er derfor forsikret hvis uhellet skulle være ute.
#49
Posted 26 November 2007 - 00:22
Vil det bli jobbet for å modifisere regelverket slik at utøver kan delta fra det året man fyller 16 år? Jeg har to barn som fyller 16 på høsten og som gjerne vil komme igang så raskt som mulig.