Ned reg Tahoe (Same ****, different day)
#21
Posted 18 May 2006 - 23:00
#22
Posted 18 May 2006 - 23:00
På innsiden:)
#23
Posted 18 May 2006 - 23:00
#24
Posted 18 May 2006 - 23:00
På innsiden:)
#25
Posted 15 May 2006 - 23:00
#26
Posted 15 May 2006 - 23:00
#27
Posted 14 May 2006 - 23:00
Er jo 5 seter jeg er mest interessert i, og om jeg kan få den ned under 3500kg i tillegg er det bare et pluss
Telte forresten antall blader i pakka igjen, og fant bare 5 stykker! Hva slags pakke er det på min? kan det ha noe med at det er en Z71? aner ikke..
skal innom bergheim i drammen på torsdag, så får ta en prat med lundby'n..
Kai
Tahoe Z-71
Symaskin?? Nei takk!!
#28
Posted 14 May 2006 - 23:00
Nothing compares to cubic inches!
#29
Posted 14 May 2006 - 23:00
Trist, men sant.
#30
Posted 14 May 2006 - 23:00
Dette er mulig på alle biler som er tunge. Dermed slipper man maset med å "vekte ned" bilen. Det heter forøvrig ikke å omregistrere, men å omklassifisere bilen om du ønsker endring fra treseter lastebil til f.eks femseter lastebil.
MEN - og det er et viktig men. Når man gir kjøretøyet en ny klasse, må man iberegne avgifter, siden man også havner i en annen avgiftsklasse. Personbil, tillatt totalvekt under eller over 3500 kg, har personbilavgifter. Det betyr at man bli ilagt avgift ved omklassifisering om bilen er YNGRE enn ti år. Nedskrivingen av avgifter er i gjennomsnitt 10% per år.
ALTSÅ: En bil som er ELDRE enn ti år kan fritt omklassifiseres til personbil med t.t.v over 3500 kg. Det følger kun et gebyr på 700 kroner eller noe slikt for nytt vognkort. Setene må være godkjente og med belter (spør russen, de vet hvordan..), og trygt festet i gulvet med minst 10mm bolter, slik jeg har forstått det. Det er ingen krav om rare vegger eller andre "avgiftsinstallasjoner".
I TILLEGG må en huske at personbil med t.t.v. over 3500 kg fortsatt er tung bil, og krever dertil egnet førerkort.
Det sier seg selv at dagens Tahoer, Suber, Econolines etc hadde sett HELT annerledes ut om de uten videre kunne godkjennes som x-seters lastebil med t.t.v. over 3500 kg. Da hadde vi hatt splitter nye Suber på veiene med tre seterader og ingen vegg bak.
Sorry hvis jeg helte kaldt vann i blodet på folk her, men bedre føre var enn etter snar. Og tips: Ring Statens vegvesen region sør, si det dreier seg om USbil og at Drammen har greie på slikt. Er man heldig får man snakke med en særdeles hyggelig kar ved navn Weberg. Han kan alt om dette, og er tydeligvis ingen forkjemper for at alle helst skal kjøre rundt i en fire år gammel Toyota med den minste motoren.
#31
Posted 14 May 2006 - 23:00
#32
Posted 14 May 2006 - 23:00
#33
Posted 14 May 2006 - 23:00
Sier du at det er mulig å registrere Tahoe til 5 seter OVER 3500 kg? også regge ned til personbil etterpå? hvorfor ikke alt i ett? og er det lettere å få den til 5 seter over 3500 enn personbil? du er jo lissom guden vår akkurat nå. hehe. deilig å ha en på innsiden dette setter vi pris på. Trives du der da?
en ting til..
Min er bruktimport fra canada, og jeg har 5 blader i pakka. 5 ja... hvis jeg ikke tar helt feil da.. men mener jeg telte 5 stykker her om dagen...
skjønner du noe av dette? hehe
Kai
Tahoe Z-71
Symaskin?? Nei takk!!
#34
Posted 14 May 2006 - 23:00
Men man skal huske på at dersom man får dette med ned reg. til så må man betale avgift for dette før bilen er ti år. Det kan nok bli dyrt.
På innsiden:)
#35
Posted 13 May 2006 - 23:00
Kopi av melding:Eneste gammelTahoen (1995-1999) som har plass til kassa er vel 5 dørs bensinbilene, og de er det ikke mange av her til lands, siden Bergheim satset på 3 dørs diesel.
Alle Tahoer gamle og nye, er opprinnelig fra fabrikk levert med totalvekt under 3500 kg. Men så har da Bergheim (slik jeg har forstått det) fått papirer fra GM på at bilene kan registreres med totalvekt over 3500 kg, og slik unngå avgifter. Siden Norge står for drøyt halvparten av Tahoe-salget i Europa, er det norske markedet såpass viktig antagelig at GM er villig til å gjøre dette. Jeg lastet ned en brosjyre med tekniske data på Tahoe for et par år siden på www.chevroleteurope.com på norsk der totalvekten er oppgitt til under 3500 kg. Regner med at dette gjelder personbilutgaven (som det ble solgt et par av her i landet). Dette er Bergheim ikke alene om å gjøre, både Ford og Dodge har gjort det samme. Andre importører har lurt på det samme (Mitsubishi med Pajero, Toyota med Land Cruiser, etc.), men dette er jo ikke så aktuelt lenger da det i dag er samme avgifter på lett lastebil og varebil.
Når det gjelder gammel-Tahoen, mener jeg at dette var oppe i en annen tråd på forumet, og det ble da hevdet at "kassa" ikke går inn i bilen og at omregistrering til varebil kl.2 derfor ikke er mulig. Søk litt på dette, det har vært oppe før.
Edit: Fant tråden der det blir hevdet at eldre Tahoe ikke har plass til "kassa"; http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=51322
Opprinnelig postet av ArnieMan
Kjør biler med sjel!
#36
Posted 13 May 2006 - 23:00
Når det gjelder gammel-Tahoen, mener jeg at dette var oppe i en annen tråd på forumet, og det ble da hevdet at "kassa" ikke går inn i bilen og at omregistrering til varebil kl.2 derfor ikke er mulig. Søk litt på dette, det har vært oppe før.
Edit: Fant tråden der det blir hevdet at eldre Tahoe ikke har plass til "kassa"; http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=51322
#37
Posted 13 May 2006 - 23:00
chevrolet tahoe 99.- + Volvo v70 2,5td
#38
Posted 13 May 2006 - 23:00
Eller må det verre fra en norsk impotør?
Knut
Større jo bedre.. :-}
#39
Posted 13 May 2006 - 23:00
#40
Posted 09 May 2006 - 23:00
Noen som vet?
--------------------
Silverado 6,5TD C/K 3500