Er det noen som har en god oppskrift på hvordan koble styrestrømmen til releet for extra fjærnlys, har koblet på mange biler før men funker ikke på campoen, noen som har gjort dette før?
Livet er for kort til de offentlige veier
Koblng av extra fjernlys på 89 Isuzu Campo Diesel
Started by
BjornHarald
, May 09 2006 23:00
4 replies to this topic
#1
Posted 09 May 2006 - 23:00
#2
Posted 10 May 2006 - 23:00
Fikk det til i dag, viser seg at 89 Campo tydligvis har som de fleste eldre andre biler H4 pærer med nærlys og fulltlys, men på denne lyser både nær og fullt tråden i pæra når fulltlys er tent, idiotisk løsning spør dere meg for lampa blir jo mye varmere da men løsningen på extralysene var å koble begge styrestrømskablene på pæra, og da de to sidepolene, den på toppen var bare og glemme.
Livet er for kort til de offentlige veier
Livet er for kort til de offentlige veier
#3 Guest_Ural 375D_*
Posted 10 May 2006 - 23:00
Dette problemet oppstår ved minus-styrte hovedlykter. Men uansett styring, pærer lyser pga. spenningen som går gjennom glødetråden. Ta derfor rett og slett ut begge polariteter fra pæren, både + og -. Om bare en glødetråd lyser om gangen i ei pære, så lar det seg også gjøre å bruke denne spenningen til å styre ett rele.
Jeg sitter ikke på detaljer for hver enkel bilmodell, men strøm er nå bare strøm. Om det finnes systemer som har spenning på pæren hele tiden, kun via sikringer, kan det hende det må benyttes 2 releer for å oppnå at ekstralys ikke lyser når tenning er slukket.
Om noen ikke skulle ha tro på at det går, kan dem gjerne komme til meg, så ordner jeg problemet.
Aktuelt! "Verksteder er ikke hva de en gang var. Det har de aldri vært!"
Se PRODUKSJONSFEIL / PRODUKSJONS-SVAKHET!
Mvh Kenneth Skailand
Ringveien 31
4400 Flekkefjord
Mobil: 917 93211
post@mobilcrane.com
www.mobilcrane.com
Download: El-skjema 6,5TD 1997/Engine
Jeg sitter ikke på detaljer for hver enkel bilmodell, men strøm er nå bare strøm. Om det finnes systemer som har spenning på pæren hele tiden, kun via sikringer, kan det hende det må benyttes 2 releer for å oppnå at ekstralys ikke lyser når tenning er slukket.
Om noen ikke skulle ha tro på at det går, kan dem gjerne komme til meg, så ordner jeg problemet.
Aktuelt! "Verksteder er ikke hva de en gang var. Det har de aldri vært!"
Se PRODUKSJONSFEIL / PRODUKSJONS-SVAKHET!
Mvh Kenneth Skailand
Ringveien 31
4400 Flekkefjord
Mobil: 917 93211
post@mobilcrane.com
www.mobilcrane.com
#4
Posted 09 May 2006 - 23:00
Har prøvd denne metoden, men releene slår inn på kablene på begge sider av pæra, er kun den midt oppå det ikke er strøm i og det går jeg da utifra at er jord
Livet er for kort til de offentlige veier
Livet er for kort til de offentlige veier
#5
Posted 09 May 2006 - 23:00
Måten du gjør dette på er at du tar styre strømmen til releet fra ene fjernlyset på bilen.. bare bruke multimeter eller prøvelampe og finne den kabelen som gir strøm kun når du har på fjernlysa også bruker du den som styrestrøm inn på releet
Mvh Øyvnid
Mvh Øyvnid