4,2 TD - ??????
Started by
allis
, May 25 2006 23:00
33 replies to this topic
#21
Posted 27 May 2006 - 23:00
kjøpt motor av Bruno, grei handel. Fikk det eg var lova og mannen har peiling på Patrol.
#22
Posted 17 August 2006 - 23:00
Ble denne motoren (4.2TD) levert med original turbo i Y60?
Var i så fall effekten så høy som oppimot 200 hk??? HMMMM Jeg tviler litt på det jeg da...
Trodde den bare fantes som suuuugemodell, og at den da hadde 124 hk fra fabrikken.
Holder på å drar hjem en nå uten turbo og funderer på hvilken turbo jeg skal smette inn??? Noen tips?
Gleder meg som en løpsk kanin.. Hehe.
Var i så fall effekten så høy som oppimot 200 hk??? HMMMM Jeg tviler litt på det jeg da...
Trodde den bare fantes som suuuugemodell, og at den da hadde 124 hk fra fabrikken.
Holder på å drar hjem en nå uten turbo og funderer på hvilken turbo jeg skal smette inn??? Noen tips?
Gleder meg som en løpsk kanin.. Hehe.
#23
Posted 17 August 2006 - 23:00
Sett på en diger jævel, holset HX35 eller 40, og kjør på 2 bar. hehe
#24
Posted 17 August 2006 - 23:00
Jeg vet at allis ikke har turbo på sin motor og er godt fornøyd med ny motor. Jeg er nå skikkelig misunnelig på han og unner han deg:-)
#25
Posted 17 August 2006 - 23:00
ang 4,2 med 200 hk
det er vel en bensinmodell av 4,2 hvis eg ikkje huska feil.
kanskje litt mixing her:wtf:
arrester meg hvis jeg har feil hehe..
Konditordiesel e best,det vett jo alle
det er vel en bensinmodell av 4,2 hvis eg ikkje huska feil.
kanskje litt mixing her:wtf:
arrester meg hvis jeg har feil hehe..
Konditordiesel e best,det vett jo alle
#26
Posted 18 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
ang 4,2 med 200 hk
det er vel en bensinmodell av 4,2 hvis eg ikkje huska feil.
kanskje litt mixing her:wtf:
arrester meg hvis jeg har feil hehe..
Konditordiesel e best,det vett jo alle
Opprinnelig postet av patrolman
Du er arrestert, 4,2 bensin er på rundt 170 hk.
#27
Posted 18 August 2006 - 23:00
Mye synsing her nå...
Tar og noterer ned litt fra "Der Grosse Nissan Patrol Buch" c",)
Har bare info til og med Y60. Det finnes bl.a en Bensinmotor til y61 på 4,8 liter og en dieselmotor på 3 liter jeg ikke har data på.
Bensinmotorer i Patrol/Patrol GR:
Type P:
1960-1967 Patrol 60
4 liter, forgasser, 125hk, 284 Nm
Type p:
1968-1981 Patrol 60
4 liter, forgasser, 130hk, 294 Nm
Type L28
1981-1988 Patrol 160
2,8 liter, forgasser, 120 hk, 201 Nm
Type RB30S
1990-.... Patrol 260, 1990-....Patrol Y60 i Australia
3 liter, forgasser, 136hk, 224 Nm
Type TB42
1989-.... Patrol Y60 i Japan
4,2 liter, forgasser, 155hk, 204 Nm
Type TB42S
1989-.... Patrol Y60
4,2 liter, forgasser, 170hk, 325 Nm
Type TB42E
1989-.... Patrol Y60
4,2 liter, innsprøytning, 175 hk, 330 Nm
Type TB42E
1992-.... Patrol y60 i Storbritania
4,2 liter, innsprøytning, 170 hk, 320 Nm
Dieselmotorer i Patrol/Patrol GR:
Type SD33
1981-1988 Patrol 160
3,3 liter, 95 hk, 220 Nm
Type TD33
1983-1990 Patrol 160
3,3 liter, turbo, 110 hk, 255 Nm
Type A4,28II
Patrol 160 og 260 pickup, Patrol Canarias, Patrol Military MC-4
2,8 liter, rekkefire, 84 hk, 180 Nm
Type RD28
1990-.... Patrol 160 1989-.... Patrol Y60
2,8 liter, 95 hk, 169 Nm
Type RD28T
1990-.... Patrol 160 1989-.... Patrol Y60
2,8 liter, turbo, 115 hk, 235 Nm
Type TD42
1989-.... Patrol Y60
4,2 liter, 125 hk, 273 Nm
Type TD42T
1989-.... Patrol Y60
4,2 liter, turbo, 145 hk, 331 Nm
Tar og noterer ned litt fra "Der Grosse Nissan Patrol Buch" c",)
Har bare info til og med Y60. Det finnes bl.a en Bensinmotor til y61 på 4,8 liter og en dieselmotor på 3 liter jeg ikke har data på.
Bensinmotorer i Patrol/Patrol GR:
Type P:
1960-1967 Patrol 60
4 liter, forgasser, 125hk, 284 Nm
Type p:
1968-1981 Patrol 60
4 liter, forgasser, 130hk, 294 Nm
Type L28
1981-1988 Patrol 160
2,8 liter, forgasser, 120 hk, 201 Nm
Type RB30S
1990-.... Patrol 260, 1990-....Patrol Y60 i Australia
3 liter, forgasser, 136hk, 224 Nm
Type TB42
1989-.... Patrol Y60 i Japan
4,2 liter, forgasser, 155hk, 204 Nm
Type TB42S
1989-.... Patrol Y60
4,2 liter, forgasser, 170hk, 325 Nm
Type TB42E
1989-.... Patrol Y60
4,2 liter, innsprøytning, 175 hk, 330 Nm
Type TB42E
1992-.... Patrol y60 i Storbritania
4,2 liter, innsprøytning, 170 hk, 320 Nm
Dieselmotorer i Patrol/Patrol GR:
Type SD33
1981-1988 Patrol 160
3,3 liter, 95 hk, 220 Nm
Type TD33
1983-1990 Patrol 160
3,3 liter, turbo, 110 hk, 255 Nm
Type A4,28II
Patrol 160 og 260 pickup, Patrol Canarias, Patrol Military MC-4
2,8 liter, rekkefire, 84 hk, 180 Nm
Type RD28
1990-.... Patrol 160 1989-.... Patrol Y60
2,8 liter, 95 hk, 169 Nm
Type RD28T
1990-.... Patrol 160 1989-.... Patrol Y60
2,8 liter, turbo, 115 hk, 235 Nm
Type TD42
1989-.... Patrol Y60
4,2 liter, 125 hk, 273 Nm
Type TD42T
1989-.... Patrol Y60
4,2 liter, turbo, 145 hk, 331 Nm
#28
Posted 18 August 2006 - 23:00
Hvis noen hører om en sånn Patrol Canarias som jeg omtalte i innlegget over er jeg meget interessert c",)
#29
Posted 18 August 2006 - 23:00
Ser at det står TD42T fra 1989- i Y60. Kom ikke org turbo på TD42 før i 2001 og da i Y61. 114kw og 330nm.
#30
Posted 18 August 2006 - 23:00
Type TD42
1989-.... Patrol Y60
4,2 liter, 125 hk, 273 Nm
PARTYPATROL : Vet du hvor lenge denne 4,2 literen er produsert.
1989-.... Patrol Y60
4,2 liter, 125 hk, 273 Nm
PARTYPATROL : Vet du hvor lenge denne 4,2 literen er produsert.
#31
Posted 19 August 2006 - 23:00
Boken jeg har hentet informasjonen fra har copyright i 1994. Mao er det beste svaret jeg kan gi at de ble produsert til minst 1994 i og med at de var i produksjon ved trykkedato.
#32
Posted 19 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Ser at det står TD42T fra 1989- i Y60. Kom ikke org turbo på TD42 før i 2001 og da i Y61. 114kw og 330nm.
Opprinnelig postet av PM
Kan godt hende det er trykkfeil i boka jeg har det fra. Hva er din kilde ?
#33
Posted 19 August 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Ser at det står TD42T fra 1989- i Y60. Kom ikke org turbo på TD42 før i 2001 og da i Y61. 114kw og 330nm.
Opprinnelig postet av PM
Kan godt hende det er trykkfeil i boka jeg har det fra. Hva er din kilde ?
Opprinnelig postet av Partypatrol
Ett par hundre australske offroad blader som jeg har, bla. 4x4 Australia Mag., Overlander Mag. og 4WD Monthly. Har også endel kontakt med noen fra Austr. og NZ.
Kom som sagt med turbo i nye karosseriet(Y61 eller GU som den kalles der) i 2001 og med org. ic(samme som RD28T) i 2003.
114kw og 330nm - TD42-T
116kw og 360nm - TD42-T med IC
Er tatt ut veldig lite hk/moment fra fabrikk på TD42T. ladetrykket ligger på rundt 0.6bar.
De som brukes i 4wd løp derimot er trimmet så det (ikke??) holder.
Svære bb turboer,(GT 30 og GT35), 4" eksos, 1,5+ bar, etc. Den diesel motoren som jeg veit om som er påkostet mest (AU$ 20000+) har 400 hk på motoren, målt i benk.
Luftinntaket er bak førerhuset og går inn i kupeen på passajersiden og gjennom torpedoveggen. Siden det er såpass langt med rør fra luftfilter til turbo, brukes det helt opp i 6", som trappes ned til 5" og så ned i 4" som er inntaket på kompressorhuset.
Her ett bilde av motoren.
#34
Posted 20 August 2006 - 23:00
Skal ikke si det sikkert, jeg, men har ganske gode erfaringer med opplysningene i den boka. Ser det er et par andre tilfeller av at bestemte motorer selges i forskjellige versjoner på forskjellige markeder, dette stort sett pga forurensningskrav - kan jo ligge noe her uten at jeg orker fundere stort mere på det.