jeg legger ut en liten bildeserie her om hvordan "Store Gule" ble til.... hvor dårlig utgangspunktet var og kort om hvordan den er blitt som den er blitt...
bilen hentet hjem fra gledeslia der den lå på taket i nesten et år før GP ville ha den vekk.. fikk tak i gamle eier via chassisnummeret. han hadde jo solgt den, og nye eieren hadde ikke levert salgsmeldinga... synd.. for vi fikk da bilen siden vi fjerna den... han hadde jo fått penga sine han..
vel hjemme plukka vi av det knuste skallet... kappa vekk alt unødvendig av braketter på ramma osv..
så var det jo allerede på forhånd bestemt at vi ville ha høy bil, og 33" hjul, derfor bestemte vi oss for at SPOA var rett vei å gå. her er bilder av ramma ferdig med SPOA
videre hadde vi forøvrig fått et highroof karosseri av ShuDuck her på forumet som vi dro på heisatur nedover til Drandedal og henta.... forøvrig på denne turen en syk ide om å stille på premiereturen i hvit dress ble født
Bilde av karosseriet
MEN det var kun en feil med det karosseriet... det var jo ikke Cabriolet, så vinkelsliper endte opp med å bli en tilfredsstillene tanke...
helt til jeg snubla over en lang SJ ( som jeg desverre ikke har noen bilde av-_-
dette karosseriet(som var ganske rustfritt, men ganske rundbongla) ble frisert og løfta av den lange SJ'en, sammen med motoren og over på ramma vi da hadde ferdig, sammen med et par båtruller fra biltema, kappet i 50mm lengder. her ble også krypekasse montert
så ble nedre bakpart fra karosseriet vi henta kappa av og hengt på bilen sammen med kantene fra planet på den lange SJ'en, samtidig fant vi ut at vi skulle ha RUF(bakfjører foran), noe som gir mere fjæringsvei og høyere bil.
så et strøk med benga i farge grøftekant gul...
og som mange sikkert vet var ikke jomfruturen noen unntak.... den endte jo i havari den og:D
etter en time knakk nemlig undertegnede ei bladfjær:)